X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההורים טוענים כי מטעמים פסולים של טיוח והסתרה נמנע מהם לדעת את ממצאי הבדיקה של האירוע החריג
▪  ▪  ▪
התינוק הוזן בחלב נגוע [צילום אילוסטרציה: AP]

בני זוג תושבי יהוד פנו לבית המשפט המחוזי בלוד בעתירה לחייב את פרופסור יוסף פרס, מנהל המרכז הרפואי שניידר, להשיב להם לשאלה האם נערך בבית החולים כל הליך בדיקה ו/או בירור פנימי בנוגע לחשיפתו של תינוקם בן השנה לחלב-אם הנגוע ב-HIV שאינו חלב-אמו, וככל שהתקיים הליך שכזה, להעביר לרשותם עותק מכל מסמך הנוגע לו, ובפרט דוח סיכום ממצאיו של ההליך האמור.
בעתירה נאמר כי התינוק אושפז כשלושה חודשים לאחר לידתו על-רקע קשיי נשימה וכי במהלך אשפוזו במחלקת ילדים ביקשה אמו להאכילו בחלב-אם אשר שאבה מוקדם יותר באותו היום. בהתאם לנוהל, ביקשה האם וקיבלה מהאח שנכח בעמדת האחיות את בקבוק החלב ושפכה את תוכנו לשקית ההזנה של התינוק.
מאוחר יותר הגיע האב לבית החולים ומצא את שקית הנייר אשר הייתה צמודה לבקבוק החלב. לתדהמתו, על שקית הנייר היה רשום שמו של תינוק אחר המאושפז במחלקה. כך התחוור להורים לחרדתם כי לבנם ניתנה מנת חלב של אם אחרת במחלקה.
באותו יום התנצל מנהל המחלקה בפני ההורים על האירוע וניסה "לרכך" את הבשורה הקשה באומרו כי "אין שום מניעה רפואית לקבל חלב-אם של אימא אחרת" ולכן אין להם ממה לחשוש. אולם האב דרש כי תבוצענה הבדיקות הנדרשות לשלילת חשד להדבקה כלשהי של בנו ממנת החלב שהוחלפה.
לדברי ההורים, לאחר מכן נמסר להם ממנהל המחלקה, כי האם האחרת הינה נשאית HIV וכי מדובר באירוע נדיר שלא קרה מאז החל לנהל את המחלקה. עוד מסר המנהל, כי הוחלט לתת לבנם טיפול למניעת הדבקה בנגיף למרות שסיכויי ההדבקה קטנים.
העותרים מציינים כי מנהל המחלקה לא נתן כל הסבר מדוע אירעה הטעות הקשה; מה היו הנסיבות שהובילו או תרמו להתרחשותה; כיצד ניתן היה למנוע אותה; או האם ננקטו או יינקטו צעדים למניעת התרחשותה.
בעתירה נאמר כי הפעוט נאלץ לקבל טיפול יומי תרופתי במשך חודש נגד הידבקות בנגיף, וכי במסמך השחרור מבית החולים נכתב בין היתר כי במהלך אשפוזו נבדק חשד לחשיפה לחלב-אם הנגוע ב-HIV.
לדברי העותרים, למיטב ידיעתם ואמונתם נערכו בדיקה ו/או בירור פנימי לבירור הנסיבות הרשלניות שהובילו למתן מנת החלב השגויה והנגועה, והם מעוניינים לממש את זכותם היסודית והטבעית והסטטוטורית לדעת את הנסיבות אשר הובילו לאירוע הרשלני שחשף את בנם הפעוט לסיכון הדבקה ב-HIV וגרם להם חרדות, סבל וייסורים.
העותרים סבורים כי מטעמים פסולים של טיוח, הסתרה ומגננה משפטית שאינה לגיטימית, עושה בית החולים כל שביכולתו למנוע מהם גישה לממצאי ולמסקנות הליך הבירור הפנימי אשר נערך בבית החולים.
העותרים מדגישים באמצעות עו"ד דורי כסי, כי אין להעלות על הדעת מצב דברים בו יסרב מנהל מוסד רפואי שבין כתליו התרחש אירוע כה חריג של מתן מנת חלב שגויה הנגועה ב-HIV, להשיב להורי התינוק האם התקיים בין כתלי המוסד הליך בירור בנוגע לאירוע ולטיפול הרפואי שניתן לילדם.

ה.פ. 26795-03-14
תאריך:  19/03/2014   |   עודכן:  19/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורי התינוק שקיבל חלב-אם נגוע עתרו נגד ביה"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דוח של בנק ישראל קובע כי אם תחליט המדינה להטיל חובת דיווח מס כללית גם על כלל השכירים - זו לא צריכה להיעשות בשיטה ה"אקטיבית" המסורתית - אשר תהווה נטל כבד על האזרחים, וכן תביא לגידול ההוצאות של רשות המיסים, אלא בשיטה מתקדמת, המבוססת על מקורות מנהליים קיימים
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר קסיס מהמרכז הרפואי זיו מונה לחבר ב-ISAPS לכירורגיה פלסטית ואסתטית
איתמר לוין
סאיל אנעים ירה בחשודים שוב ושוב, כולל בניידת ובתחנת המשטרה    הורשע בארבעה אישומים של התעללות בחסר ישע ובשיבוש מהלכי משפט
אלעזר לוין
הענף זקוק גם ל-20,000 פועלי בניין מחו"ל, אך שר הכלכלה נפתלי בנט אינו פועל כיאות להבאתם    מורגש מחסור גם במהנדסי בניין    "גם אם יהיו מגרשים בחינם, אי-אפשר יהיה לבנות יותר דירות"
עופר וולפסון
הכנסות אלביט גדלו ל-2.92 מיליארד דולר ב-2013 - גידול של 1.3%    הרווח הנקי גדל ב-9.2% ל-183.4 מיליון דולר    עיקר הגידול בהכנסות - כתוצאה ממכירות המערכות המוטסות ומערכות התקשו"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il