X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מכרה בעבר ביטוח אחריות מקצועית לרופאים, ועתה עלולה להתחייב לשלם מיליוני שקלים, מאחר שהדסה בקשיים ירידה של 90 מיליון שקל בהכנסות הדסה, אין כסף לפנסיה
▪  ▪  ▪
אביגדור קפלן [צילום: יח"צ]

כלל ביטוח עשויה להיתבע לשלם מיליוני שקלים, בתוקף פוליסת ביטוח אחריות מקצועית שמכרה בעבר לבתי החולים "הדסה" בירושלים. אומנם הפוליסה מכסה רק חלק קטן מהתביעות, אך בכלל חוששים שנוכח קשיי בתי החולים וההידרדרות מצבם הכספי, היא תידרש לשלם גם את חלקם בפיצויים, במקרה של תביעה משפטית.
השאלה הפכה לאקטואלית בימים האחרונים, כאשר נאמני בתי החולים דיווחו לבית המשפט המחוזי בירושלים, שבפברואר נרשמה ירידה של 90 מיליון שקל בהכנסות הדסה, והמצב הכלכלי שלה הולך ומחמיר. בתי החולים אף אינם יכולים לשלם את הפנסיה לכ-400 עובדים שפרשו בשנים קודמות לפנסיה מוקדמת.
בינואר 2004 רכשה הדסה מכלל ביטוח פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לרופאיה. הפוליסה הייתה בתוקף עד יוני 2013. בזמנו נקבע, שהדסה תהיה אחראית לתשלום פיצויים של עד 8.8 מיליון שקל לכל תביעה שתתקבל. הפוליסה קובעת, שכלל תשלם פיצויים בטווח שבין 8.8 ל-18 מיליון שקל. סידור זה נקבע, כדי לחסוך להדסה פרמיות.
בחודש שעבר, כאשר הדסה ביקשה מבית המשפט, וגם קיבלה, הקפאת הליכים, התעוררה שאלה, האם כלל ביטוח תהיה אחראית גם לסכומים של עד 8.8 מיליון שקל. הטענה שהועלתה במהלך הדיון היתה, שאם הדסה תוכרז כחדלת פרעון, היא תתקשה מאוד לשלם פיצויים. אם הדסה תיכנס לפירוק, יעמדו התובעים בתור, עם נושים אחרים, כדי לקבל את כספם. במקרה כזה, הם ודאי ידרשו מכלל לשלם את כל הסכום.
היועצים המשפטיים של כלל ביטוח לא נתנו חוות דעת החלטית, אך קבעו ש"יותר סביר מאשר לא", שלכלל לא תהיה אחריות על הרובד הראשון. הלכך החליטה הנהלת החברה לא לעשות הפרשה לתביעות אפשריות בנושא זה. חוות הדעת הלא-החלטית הזו תעמוד בעתיד, במקרה הצורך, למבחן בתי המשפט.
יצוין, שהפוליסה כבר לא בתוקף מיוני 2013, אולם חולים ומטופלים יכולים להגיש תביעות פיצויים נגד הדסה ורופאיה בגין אירועים מהעבר. על-פי החוק, עומדות לרשותם שלש שנים מיום האירועע כדי להגיש את התביעה. לכן יש להמתין עד אמצע 2016, כדי לוודא אם וכמה תביעות יוגשו נגד כלל ביטח בגין הפוליסה.
מעניין לציין, שמנכ"ל הדסה כיום, אביגדור קפלן, היה בעבר מנכ"ל כלל ביטוח. ייתכן שההכרות בין הצדדים נוצרה גם בגין הפוליסה האמורה.

תאריך:  19/03/2014   |   עודכן:  19/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלל עשויה לשלם על קשיי "הדסה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העיקרון הפיטרי במיטבו
אובד מדינה  |  19/03/14 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ההורים טוענים כי מטעמים פסולים של טיוח והסתרה נמנע מהם לדעת את ממצאי הבדיקה של האירוע החריג
עופר וולפסון
דוח של בנק ישראל קובע כי אם תחליט המדינה להטיל חובת דיווח מס כללית גם על כלל השכירים - זו לא צריכה להיעשות בשיטה ה"אקטיבית" המסורתית - אשר תהווה נטל כבד על האזרחים, וכן תביא לגידול ההוצאות של רשות המיסים, אלא בשיטה מתקדמת, המבוססת על מקורות מנהליים קיימים
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר קסיס מהמרכז הרפואי זיו מונה לחבר ב-ISAPS לכירורגיה פלסטית ואסתטית
איתמר לוין
סאיל אנעים ירה בחשודים שוב ושוב, כולל בניידת ובתחנת המשטרה    הורשע בארבעה אישומים של התעללות בחסר ישע ובשיבוש מהלכי משפט
אלעזר לוין
הענף זקוק גם ל-20,000 פועלי בניין מחו"ל, אך שר הכלכלה נפתלי בנט אינו פועל כיאות להבאתם    מורגש מחסור גם במהנדסי בניין    "גם אם יהיו מגרשים בחינם, אי-אפשר יהיה לבנות יותר דירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il