X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליטיגציה בעיני שופטים / חלק שני

"יוצאים כל בוקר לשדה הקרב"

נשיאת בתי משפט השלום במרכז, דפנה בלטמן-קדראי: מעמיסים על השופטים 100 עמודים של גיבובים סגנית נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, ורדה וירט-ליבנה: לפעמים עוה"ד נגרר אחרי הלקוח
▪  ▪  ▪
בלטמן-קדראי. לא מגיעים לשאלות החשובות

"כאשר עורכי הדין מדברים ביחד ואין הקשבה, הדיון הופך להיות לא ענייני, כי אפילו אם לשופט יש חלוקת קשב - הוא לא יכול לשמוע". כך אומרת (21.3.14) סגנית נשיא בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט-ליבנה, בכנס הצעירים של מחוזות לשכת עורכי הדין, במושב שעסק בליטיגציה מנקודת מבטם של שופטים.
וירט-ליבנה שמה לב שעורך הדין מתנהג אחרת כאשר הלקוח נמצא באולם, ולעיתים ההבדל גדול מאוד. "הלקוח מצפה שעורך הדין יכיר את התיק על בוריו ויידע להשיב בצורה ברורה ביותר על שאלות השופט. הוא גם מצפה שעורך הדין יילחם על האינטרסים שלו.
"הלקוח בדרך כלל מגיע לאולם מעוצבן ובטוח שרק הוא צודק, ועורך הדין צריך לשים את הגבול. הוא חייב לדעת שיש פער בין איך שהוא רואה את הדברים לאין איך שהלקוח רואה את הדברים. אנחנו רואים הרבה פעמים שהלקוח יושב מאחור ודופק לעורך הדין בגב: תעשה ככה, תגיד ככה. עורך הדין צריך להכיר את מזג האוויר באולם מבחינת השופט. חשוב שהשופט מצידו יתן את הכבוד לעורך הדין, כדי שהלקוח יבין שעורך הדין הוא הגורם המקצועי.
"אנחנו מרגישים שלפעמים עורך הדין נגרר אחרי הלקוח. כאשר מתחילים לדבר על פשרה, הלקוח לא מסוגל אפילו לחשוב על זה. פה התפקיד שלכם להיות הגורם הניטראלי, המקצועי והאוביקטיבי, שיידע להסביר ללקוח איפה הוא עומד, מה הסיכויים שלו ומה הסיכונים שלו.
"שופט ותיק גם יודע להבחין מתי הלקוח מדבר לאוזניו של הלקוח ולא לגופו של עניין, ואז צריך להעיר לו בעדינות בלי לפגוע בו. עורך הדין צריך לטעון בצורה מכובדת, ואנחנו שומעים לשון יותר ויותר בוטה עם השנים; אני לא יודעת למה זה קרה.
"הכי מרגיז אותי זה כאשר עורכי הדין מדברים ביחד ואין הקשבה. בשלב הזה הדיון הופך להיות לא ענייני, כי אפילו אם לשופט יש חלוקת קשב - הוא לא יכול לשמוע. השופט הופך להיות גננת והדיון הופך להיות בלגן. לכן, גם אם נורא מתחשק לכם ואתם לא יכולים להתאפק - תחשבו שאתם מאבדים את האינטרס שלכם, כי השופט יפסיק להקשיב".
נשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, דפנה בלטמן-קדראי, אמרה: "יש לנו כשופטים תחושה שאנחנו יוצאים כל בוקר לשדה הקרב ולקדם את הדיון הענייני ולהגיע להכרעה הנכונה בתוך הרעש. זה אתגר מאוד קשה. זה תלוי רק בעורכי הדין: עד כמה מהר ונכון נצליח להגיע להכרעה הנכונה. עורכי הדין המתלהמים מורידים נקודות באפשרות של השופט למצוא את הדרך האפקטיבית והמהירה להגיע לתוצאה הנכונה.
"דיבורים מתלהמים הם רק אחת הבעיות. מעמיסים עליך חישובי נזק: 100 עמודים של גיבובים. בסיכומים הנקודה החשובה מופיעה רק בסוף והיא טובעת בעמודים של מלל. אם אתה מגיע לחקירה נגדית עם 15 עמודים ויש לך מגבלת זמן, אתה לא מגיע לחמש השאלות החשובות ביותר. כל זה מקשה יותר להגיע להכרעה עניינית. אני סומכת על השופטים שיצליחו, והם לא מתחשבנים עם עורכי הדין, אבל אני מבקשת מעורכי הדין לעזור להם למקד את תשומת הלב בעניין עצמו. ענייניות היא שם המשחק".

תאריך:  24/03/2014   |   עודכן:  24/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יוצאים כל בוקר לשדה הקרב"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השופטת בלטמן-קדראי יצרה עומס
שמעון הצדיק  |  24/03/14 11:21
2
משתלם לעבריינים "לשגע "שופט
מיכל מירושלים  |  24/03/14 11:52
3
בקרוב יהיה רק דין תורה! נקודה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  24/03/14 13:45
4
במקרה של השופטת וירט ליבנה
מנפגעי וירט-ליבנה  |  24/03/14 14:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
נמרוד ניר, בנה של ג'ודי שלום-ניר-מוזס - רעייתו של סילבן שלום, מתגייס לגונן על סילבן שלום    לטענתו, עסקנים מושחתים הם המנסים להפיל את סילבן שלום
יואב יצחק
על-פי תלונה שהוגשה נגדו, בעת כהונתו כשר בממשלה לפני כעשור הטריד בחורה שהייתה כפופה לו    היועמ"ש הכניס לפעולה את מחלקת החקירות של המשטרה כדי לערוך בדיקה, ובמסגרתה לגבות את תלונתה של המתלוננת    בימים הקרובים יוחלט האם יש מקום לחקירה פלילית    בחורה נוספת שוקלת אף היא הגשת תלונה נגד סילבן שלום    השר שלום: "ניסיון לחיסול פוליטי"
אלי ציפורי, יובל אזולאי
אהוד ברק נהנה מפנסיה תקציבית של 57 א' ש' בחודש, אשכנזי 48 אלף; פנסיונר בן 82 מקבל כבר 28 שנה 64 א' ש' בחודש    הפנסיה התקציבית הממוצעת בצה"ל: 10,774 שקל בחודש    בעבר מסר האוצר ל"גלובס" כי הפנסיה התקציבית הממוצעת בצה"ל הינה 16,600 שקל בחודש
עידן יוסף
הילאל אל אסד שימש מפקד זרוע של מנגנוני הביטחון הסוריים בלטקייה    מפקד אזור קוניטרה בג'בהת אל-נוסרה, אבו עבדאללה, נהרג מאש כוחות המשטר הסורי
יצחק דנון
לטענת מפעל הפיס הוא זכאי לשווי עבודות התשתית שבוצעו על ידו בנכס ששימש את המחשוב ואשר ישמשו את המשתמשים העתידיים בנכס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il