תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה כנגד חברת מדיוואייז (Mediwise) מתל אביב בטענה כי היא מייחסת למוצרים המיובאים ומשווקים על ידה סגולות ריפוי, בעוד שבפועל מדובר בהטעיה צרכנית יסודית קשה ואף מקוממת.
על-פי התביעה, מדובר במוצרים: ספיד גרון "לטיפול בדלקות גרון", הרפסין "לטיפול בהרפס שפתיים", ואפטרין "לטיפול בפצעי פה (אפטות).
לטענת התובעת, הודיה עמר מאלעד, מדיוואייז מציגה מוצרים אלה כבעלי סגולות ריפוי ו\או יכולת לרפא ו\או להקל על כאב גרון או הרפס או פצעים בפה. בתביעה נאמר כי בפרסומי מדיוואייז למוצרים הללו נאמר כי מדובר "בפתרונות רפואיים מהפכניים מבוססי מחקרים קליניים ובעלי טכנולוגיה ייחודית".
לתביעה מצורפת חוות דעת רפואית של רופא העור ד"ר אריה ליפשיץ בה נקבע כי "לא קיימת בספרות הרפואית המובילה כל עדות מחקרית נתמכת בראיות באשר ליעילות מוצרי החברה לפעול ביעילות בגוף האדם החי".
לדברי עמר, היא סברה בעת שרכשה את מוצרי הנתבעת כי הללו הינם בעלי יעילות מוכחת לטפל במחלותיה, בכאביה, ובפצעיה, אך נדהמה להיווכח כי מצגי הנתבעת על אודות הריפוי, הטיפול והקלת הכאב של המוצרים אינם מבוססים מבחינה רפואית כפי שהוצגו.
בתביעתה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יחל בקר וישראל וולנרמן, אמרה שהיא לא הייתה רוכשת את המוצרים אילו ידעה כי המצגים בעניינם אינם מבוססים ומטעים.
לדברי עמר, היא סבלה מרגשות קשים על כי הכניסה לגופה מוצרים שפעילותם אינה כפי שהוצגה לה, וחשה פגיעה של ממש באוטונומיה שלה וביכולתה להחליט אילו חומרים יכנסו לגופה.
התובעת מעריכה כי כ-20,000 צרכנים רכשו את המוצרים הללו ובהנחה כי כל צרכן רכש בממוצע לפחות 2 מוצרים, היא מעריכה את הנזקים שנגרמו לצרכנים בגין הפגיעה באוטונומיה ועלויות המוצרים בסכום מצרפי של 22 מיליון שקלים.