X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעיית המחסור בעבודה החריפה בקרב אנשים צעירים מכל הרקעים החברתיים מאז 2007, וכי המובטלים לא רק שחשים מנודים אלא שגם סובלים מרמות נמוכות של יציבות פסיכולוגית
▪  ▪  ▪
אבא...תעשה מקום [צילום: פלאש 90]

מסתבר שהצעירים בישראל לא לבד, תרתי משמע. באירופה כולה, ארבעה מתוך עשרה בני 29-18 חיים עדיין עם הוריהם.
כשהם מתמודדים עם שוק עבודה במצב ירוד למדי, מספר הולך וגדל של אנשים צעירים ממשיכים לגור בבית ההורים, מצב שיש לו כמובן השלכות רציניות על מידת העצמאות שלהם. כך מזהירים במסגרת המחקר החדש שנעשה על-ידי Eurofound.
'הסוכנות האירופית' ו'הקרן האירופית לשיפור איכות החיים ותנאי העבודה' פרסמו את הנתונים העדכניים ביותר לגבי המצב החברתי של אנשים צעירים באירופה. המחקר שערכו הצביע על מגמות מדאיגות: מספר האנשים הצעירים, במיוחד גברים צעירים, החיים עם הוריהם עלה ב-44% עד 48% בין השנים 2007 ל-2011. והמגמה ממשיכה לאפיין צעירים עד גיל 30, כמעט בכל הארצות, כולל בדנמרק באוסטריה ובאירלנד.
נידוי חברתי
הנתונים גם מראים כי בעיית המחסור בעבודה החריפה בקרב אנשים צעירים מכל הרקעים החברתיים מאז 2007, וכי המובטלים לא רק שחשים מנודים אלא שגם סובלים מרמות נמוכות של יציבות פסיכולוגית.
עורכי הדוח הגדירו צעירים הסובלים ממחסור כאלו שאינן יכולים להרשות לעצמם לחמם את ביתם, לקנות בשר או דגים בכל יומיים ורוכשים בגדים יד שנייה. אלו גם אותם אנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם חופשה שנתית (22%), או הזמנת חברים הביתה (27%). היחס של צעירים שסובלים ממחסור חמור עלה ב-6% מאז 2007.
בשילוב עם נתונים רשמיים של האיחוד האירופאי, עולה כי בקרב 23% מהמובטלים הצעירים - 55% ביוון, 53% בספרד - הנידוי החברתי הולך וגדל, ולא רק במקומות שנפגעו קשה כמו יוון וקפריסין. בשבדיה זוהתה גם כן עלייה משמעותית בקרב צעירים שמרגישים שהם נדחקים לשוליים.
הדוח מראה כי המשבר הכלכלי אילץ מספר גדול של צעירים להמשיך לגור עם ההורים וכי יש לכך השלכות רציניות בהיבט של עצמאותם, המעבר לבגרות וכן רמות הנידוי החברתי שהם חשים.
למרות השיפור הכלכלי הקל במדינות האיחוד האירופי, ברמת המקרו, והעובדה שיש צפי לצמיחה של 1.8% בשנת 2015, הרי שפרמטרים חברתיים כמו חוסר שוויון, אבטלה ועוני אינם נמצאים במגמה דומה.

תאריך:  26/03/2014   |   עודכן:  26/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לאחר חמישה חודשי שימוע, פרסמה הרשות את התנאים הסופיים שיאפשרו לבזק להשיג בעלות מלאה על חברת הלווין    בזק תחויב לניטרליות מלאה ויס תוותר על בלעדיות בתכנים
יפעת גדות
מחדשים ומשפצים לפסח? הפעם עם ריהוט ישראלי    שיתוף פעולה בין מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה לאתר האינטרנט 'הדירה' יאפשר לצרכנים לאתר ולהעדיף ריהוט מתוצרת ישראל - 'כחול לבן' - בעת ביצוע החיפושים והבירורים לקראת הרכישה    רהיטים מתוצרת הארץ יסומנו באמצעות תו 'מיוצר בישראל' גם בתחום הרהיטים
יפעת גדות
מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר חשפו שני מפעלים פיראטיים לעיבוד בשר במרכז הארץ ותפסו בהם כ-13 טון בשר עוף ובקר
עופר וולפסון
משה תשובה, שנאשם בעבירות מס בהיקף של כ-50 מיליון שקלים, הואשם בין היתר כי קיבל חשבוניות פיקטיביות מריקו שירזי, שאיים על חייו לאחר שאיחר בתשלום החזר הלוואה
עמירם ברקת
יאבדו הכנסות של מיליארדי דולרים    האלטרנטיבה של השותפויות: הרחבת תשתיות ההפקה מהמאגר באופן שייקר משמעותית את עלות הפיתוח של "לוויתן"    במקביל, רשות ההגבלים העסקיים תפרסם את ההסדר עם דלק ונובל בנוגע לחשד להסדר כובל ב"לוויתן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il