X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה לשעבר: יש להיערך עכשיו לאפשרות שווירוסי מחשב יהיו בידי ארגוני טרור, יש כבר טכנולוגיה ורק צריך ליישם אותה וזה יקרה בתוך חמש-עשר שנים
▪  ▪  ▪
ברק. יכול לעלות 20 מיליארד דולר [צילום: פלאש 90]

"אנחנו נראה טרור מגובה מדע וטכנולוגיה. התחום הביולוגי והכימי הוא לא מעבר להשגתם של קבוצת דוקטורנטים קטנה". כך מזהיר (יום ד', 26.3.14) ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. הוא דיבר בכנס מדע וטכנולוגיה בשירות הביטחון שהתקיים במסגרת יום המדע הישראלי, באמצעות משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והמכון למחקרי ביטחון לאומי.
לדברי ברק, "אנחנו נראה טילים הרבה יותר מדויקים; בתוך חמש שנים נראה דיוק של פחות מ-10 מטרים. נשק נ"מ ונשק נ"ט יהיו יותר מדויקים ויותר ארוכי טווח, כך שהטנק שמותקף - אין לו מטרה נגדית. בעצם עמידתו בשטח, הוא מהווה מטרה. האמצעים האלו יתפשטו ויהיו בשימוש במקומות שונים ורבים.
"התשובות חייבות להינתן ובזמן. הזמן פירושו להתמודד עכשיו עם ההגנה המסיבית מפני טילים. להיערך עכשיו לאפשרות שווירוסי מחשב יהיו בידי ארגוני טרור, יש כבר טכנולוגיה ורק צריך ליישם אותה וזה יקרה תוך חמש-עשר שנים".
בהתייחסו להיבט הכלכלי של הנושא, אמר ברק: "הטיל של שרביט קסמים עולה הרבה יותר מהטיל של כיפת ברזל. מעל זה נמצאים החץ והסופר-חץ מול טילים ארוכי טווח ומול איומים לא קונבנציונליים שעלולים לעלות בעתיד הלא רחוק. אז צריך סיכויי השמדה של 99%, לא 80%. נגיד שהדבר יעלה 20 מיליארד דולר. זה יכול להיות. למערכות האלו יש חיי מדף של כשנה.
"מדינת ישראל שילמה 3 פרומיל מהתוצר שלה כדי לקנות את תעודת הביטוח בדמות אלפי טילים של כיפת ברזל; זה נכון ושווה כל פרוטה. זה מרתיע מפני פתיחה באש מול ישראל, זה מונע התדרדרות במצבים עדינים, ואלמלא התשובות האלו - הממשלה הייתה פועלת בפעולות מרחיקות לכת. צריך לדעת, שבישראל כל יום לחימה עולה 1.5 מיליארד דולר.
"המדע והטכנולוגיה לצורכי ביטחון הם בעלי תשתית רחבה ברמה הלאומית, ומי שרוצה לקדם אותם צריך לראות את התשתית הלאומית: התקצוב של המדינה, גיבוי לאוניברסיטאות מחקר בישראל - בעיקר העברית, מכון ויצמן, ת"א והטכניון. צריך להשקיע בהן. צריך להחזיר מדענים מחו"ל. לפני זה דרוש טיפוח מצוינות, מהגן ומהתיכון. טכנולוגיות הלימוד החדשניות מאפשרות לשמוע את המורה בבית, וכאשר מגיעים לכיתה - עושים את התרגול וכל אחד מתקדם בקצב שלו".
שר המדע, יעקב פרי, אמר: "היכולות המדעיות והמודיעיניות לא מהוות רק את הבסיס לבטחון המדינה ולאזרחיה, אלא גם את הקרקע היציבה לכל רבדי החיים במדינה. אין זה סוד, שההגנה על בטחונה של מדינה אינה מסתכמת במספר כלי המלחמה שברשותה או בהיקף צבאה. ביטחון זה בהשגת מודיעין מצוין, פיתוח יכולות טכנולוגיות ויכולות תקיפה. המדע והטכנולוגיה משחקים תפקיד חשוב.
"כיפת ברזל היא מערכת פורצת דרך שפותחה בזמן שיא של שנתיים וחצי, ומאז התחלת פעילותה לפני שלוש שנים יירטה למעלה מ-6,000 רקטות. ישראל היא אחת משמונה המדינות היחידות בעולם בעלות יכולות ייצור, שיגור וניטור בחלל. ישראל נמצאת בקדמת המדע בתחום הזה".
לדברי ראש המכון, אלוף (מיל.) עמוס ידלין, "האויב שלנו מפתח מענה שבו מתמודדים לא מטוסים מול מטוסים, אלא באמצעות טרור. אנחנו צריכים לפתח את היתרון הטכנולוגי והאיכותי".
ידלין הדגיש: "היכולת המדעית הבין-לאומי של ישראל היא מכשיר מדיני חזק, המאפשר להראות בעולם את הצד החזק של ישראל. בנושא המדיני, כל אלו שקוראים לחרם על ישראל יצטרכו להוציא מהמחשבים שלהם את כל מה שמייצרים באינטל בקריית גת. יש לנו הרבה עוצמה באמצעות המדע, וטוב שזה משמש למעמדה הכלכלי ולצמיחה הכלכלית".

תאריך:  26/03/2014   |   עודכן:  26/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק: נראה טרור מגובה מדע וטכנולוגיה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הנבואות של ברק מעידות על טפשות
ברוריה מקרית מוצק  |  26/03/14 18:38
2
שאלה
יוסי מ  |  26/03/14 18:49
3
אהוד ברק
belmondo  |  26/03/14 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חתם על צו המורה על הסרת המכס ביבוא אבקת חלב לתעשיית הגלידה - מחוץ להקצאות שניתנו עד כה לתעשיה כחלק מהמכסות הפטורות שעמדו לכלל תעשיית החלב
איציק וולף
המבקר הפנימי של הליכוד מאשים את מינהלת המפלגה בביצוע עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, בניסיון לקבלת דבר במרמה ובעבירות נוספות    מצא כי למרות שלא התקיימו בחירות לוועידת המפלגה נוספו בחודשים האחרונים מעל ל-80 חברים חדשים    הצבעתם עלולה להכריע בישיבת הוועידה הקרובה ב-1 באפריל    המבקר העביר את המידע לרשויות אכיפת החוק והמליץ לדחות את הוועידה עד לבדיקה פרטנית של פנקס החברים
יפעת גדות
בעיית המחסור בעבודה החריפה בקרב אנשים צעירים מכל הרקעים החברתיים מאז 2007, וכי המובטלים לא רק שחשים מנודים אלא שגם סובלים מרמות נמוכות של יציבות פסיכולוגית
עופר וולפסון
לאחר חמישה חודשי שימוע, פרסמה הרשות את התנאים הסופיים שיאפשרו לבזק להשיג בעלות מלאה על חברת הלווין    בזק תחויב לניטרליות מלאה ויס תוותר על בלעדיות בתכנים
יפעת גדות
מחדשים ומשפצים לפסח? הפעם עם ריהוט ישראלי    שיתוף פעולה בין מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה לאתר האינטרנט 'הדירה' יאפשר לצרכנים לאתר ולהעדיף ריהוט מתוצרת ישראל - 'כחול לבן' - בעת ביצוע החיפושים והבירורים לקראת הרכישה    רהיטים מתוצרת הארץ יסומנו באמצעות תו 'מיוצר בישראל' גם בתחום הרהיטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il