X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשיפה ב-News1 / חקירות דנציגר בפרשת לחיאני: ההודעה הרביעית

"יש עורכי דין שמתחננים בפני הלקוח - לא אני"

דנציגר אמר שלחיאני היה ברשימות החייבים בסוף השנה והוא מעולם לא הוציא אותו מרשימה לחיאני קיבל הנחה של 30% שמאוחר יותר צומצמה ל-20%
▪  ▪  ▪
לחיאני. שילם 200 שקל לשעה
לחשוף עסקים פרטיים
שאלה עקרונית עולה למקרא הודעותיו של יורם דנציגר: עד כמה צריך מועמד למשרה ציבורית לחשוף את עסקיו הפרטיים בפני הבוחר? מצד אחד - עסקים פרטיים. מצד שני - משרה ציבורית. ומן הכלל אל הפרט: האם לא ראוי שהתושבים יידעו שהמועמד לראשות העיר הוא איש עסקים כושל החייב מיליונים? זה גם מלמד משהו על כישורי הניהול שלו, גם אומר שיש לו עוד דאגות על הראש וגם עלול להביא אותו לביצוע מעשים פסולים. מן הראוי שסוגיה זו תוסדר בצורה מקיפה ומחייבת.

החקירה השנייה באזהרה, ב-4.8.11, נפתחה בשאלה של החוקרים ליורם דנציגר: "איך באה לידי ביטוי החברות בינך לשלמה לחיאני ככל שמדובר בענייני שכר טירחה, תחולה, תעריפים, חיוב וכו'?".
דנציגר: "לחיאני / החברות של לחיאני נהנו מתעריפים של חברים, או כפי שהיה מקובל בין היתר לחברים או ללקוחות מיוחדים במשרד, הנחות של מעל 30% ועד 50%. לחיאני נהנה מהנחה של 30% ובשלב מסוים ההנחה ירדה ל-20%. אין שום דבר חריג בהנחה זו. בעניין התחולה, ההנחות חלו לגבי תעריפי החיוב לפי שעות עבודה, ואין קשר בין הסדר שכר הטירחה הגלובלי בעניין אלשב לבין שיעורי ההנחה הנ"ל, משום שזה היה הסדר שכר הטירחה הגלובלי.
"בעניין השלישי לגבי החיוב, לא היה שום דבר יוצא דופן בצורת החיוב של לחיאני בהשוואה ללקוחות אחרים, כולל מלקוחות שלא נהנו מהנחות. בנושא הגבייה לחיאני נופל בגדרם של לקוחות במשרד שהגבייה לא הצליחה כשמדובר בחיובים של 2002-2000. הגבייה לא הצליחה ולכן ניסיונות הגבייה היו דומים לאלו שפעלו ביחס לכל הלקוחות שאינם נענים לגביית שכר הטירחה, כגון: מכתבים, תזכורות.
"...אילו הייתי נשאר במשרד ולא מתמנה לשיפוט, אני מניח שלא הייתי הוראה פנימית להנהלת החשבונות על ביטול החיובים של לחיאני וגם של לקוחות אחרים שביטלתי להם חשבונות, והייתי ממשיך בנסיונות הגבייה עד שהייתי גובה את כל הכסף או את חלקו, כי לעיתים בסופו של יום עורכי דין נוטים לוותר על סכום מסוים בכדי לקבל את היתרה". בהמשך העיר דנציגר, כי "יש שעורך הדין יפנה ללקוח ויבקש תוספת שכר טירחה, עד כדי תחנונים. אני לא פתחתי הסכמי שכר טירחה גלובליים ולא פניתי בתחינות מסוג זה אל אף לקוח".
דנציגר הדגיש, כי חלקו שלו בטיפול בענייניה של חברת אלשב היה מוגבל מאוד מתוך 450 השעות שהושקעו בה. הוא גם שב ואמר, כי לא גבה תשלום נוסף תמורת ההסדר עם בנק איגוד, שכן היה זה חלק בלתי נפרד מהסדרת החובות לבנק מזרחי - המשימה לשמה נשכר המשרד מלכתחילה. לדבריו, לחיאני סבר שיוכל לעמוד בתשלום שסוכם עימו - 20,000 דולר - אך בדיעבד התברר שגם בכך לא עמד מבחינת מועדי התשלום. "אני הייתי הכי מחמיר מבין השותפים" במבצעי גבייה של סוף השנה; "לחיאני תמיד היה ברשימות [החייבים] אך לא הורדתי אותו".
דנציגר שב והסביר: "כשעושים הסכם גלובלי, יש אחר כך הרבה דברים לא צפויים. יש מקרים שבהם אנחנו יכולים לבוא ללקוח ואומרים לו: נפלנו איתך, שכן אנחנו מקבלים 20 דולר לשעה. ויש מקרים שאנחנו יכולים לבקש תוספת ויש מקרים מעטים שהלקוח עושה טובה ומשלם, אבל זה לא המקרה הזה. אני סגרתי הסכם שכר טירחה בסוף 2002 ואחר כך היו התפתחויות. יש תיקים אחרים במשרד שהוצגו על-ידי שהיו, מבחינת שכר הטירחה, בלתי נסבלים יותר, ומסתבר שלחיאני לא שילם 20 דולר לשעה אלא למעלה מ-200 שקל לשעה".

תאריך:  27/03/2014   |   עודכן:  27/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יש עורכי דין שמתחננים בפני הלקוח - לא אני"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
דנציגר מסביר מדוע לא דרש מלחיאני תשלום נוסף תמורת השירות מול בנק איגוד    השותף שטיפל בעירייה התלונן: "מה זה התיק הזה? לא משלמים לנו"
איתמר לוין
עם מעברו של דנציגר לשיפוט, נאלץ המשרד לוותר על שכר טירחה שלא הצליח לגבות    "לחיאני לא ראה שום קושי או ניגוד עניינים בהעסקת משרדנו"
איתמר לוין
השופט דנציגר אומר שעיריית בת ים קיבלה הנחה של 20% - כמקובל לגבי לקוחות מוסדיים    לחיאני ביקש מדנציגר-קלגסבלד להחזיק את מניותיו בחברת צהוב כדי להסתיר אותן מנושיו
איתמר לוין
רז נזרי צופה שגוף הפיקוח הנוסף על רשויות התביעה לא יוקם השנה; מדגיש: גוף הביקורת על הפרקליטות יתחיל לפעול בשבוע הבא
איתמר לוין
מדוע יש לבזבז את זמנו של בית המשפט על רבבות תביעות ביטוח בכמה רבבות שקלים לכל היותר כל אחת? זה המצב, והרשם אבי כהן מנסה להפיק ממנו את המיטב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il