X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סגנית המפקחת על הביטוח מגלה: ביקורת מצאה ליקויים בפעילות חלק מסוכני הביטוח בנושאי פנסיה עמלה שוטפת מול חד-פעמית "מסמך ההנמקה" יפושט
▪  ▪  ▪

ביקורת שערך באחרונה הפיקוח על הביטוח גילה, שחלק מסוכני הביטוח מציגים עצמם כיועצים פנסיוניים, בעוד שאין להם רשיון לכך. כך אמרה (יום ד', 26.3.14) סגנית המפקחת על הביטוח הילה בן-חיים. היא דיברה בכינוס לשכת סוכני ביטוח, הנערך באילת. בן חיים אמרה, שהפיקוח שלח לסוכנים אלו מכתבים בנושא, אך לא פירטה את תוכנם.
בן חיים אמרה, שביקורות האוצר גילו מחדלים נוספים בפעילות סוכני הביטוח: חלק מהם מוכרים תוכניות פנסיה ללא בדיקה מוקדמת. אחרים מוכרים את התוכניות ללא בדיקה יסודית של צרכי הלקוח. היו מקרים, שבהם העביר הסוכן את המבוטח מתוכנית אחת לשניה, כאשר בתוכנית החדשה הוא משלם דמי ניהול גבוהים יותר.
"ראינו מסמכי הנמקה מאוד מאוד חלקיים, ולעתים מטעים", אמרה. גם התגלו סתירות בין העדפות הלקוח לבין המוצר שנמכר לו. סוכנים רבים, שנכחו באולם, מחו בקול על דברי בן חיים והיא הוסיפה והעירה: "עם זאת, רוב הסוכנים עושים את עבודתם כיאות ובצורה מסודרת".
פרסים לסוכנים - רק במזומן
בנושא אחר, חזרה בן-חיים על עמדת הפיקוח, שלפיה יש להפריד בין שני סוגי עמלות שיוכלו הסוכנים לגבות: עמלה חד-פעמית על הפקדת כספים ראשונה, ועמלה שוטפת על הפרשות המבוטח במשך השנים. היא אמרה, שהאוצר יאסור על גבית כפל עמלות.
בנוסף, עוררה בן חיים מחלוקת בת שנים, כאשר הודיעה שהפיקוח יתיר לסוכנים לקבל מחברות הביטוח רק פרסים כספיים. בכוונת האוצר לאסור עליהם לקבל פרסים שווי-ערך, כגון נסיעות לחו"ל. תוכנית זו הועלתה כבר לפני כשלש שנים על-ידי שר האוצר הקודם יובל שטייניץ, אך נגנזה בשל התנגדות חריפה של סוכני הביטוח.
בן חיים גילתה, שהפיקוח עומד לפשט את מסמך ההנמקה ולקצר אותו, כך שיהיה יותר קל לסוכנים ולמבוטחים למלאו. במסמך זה מסביר הסוכן מדוע החליט להציע למבוטח לרכוש תוכנית פנסיה מסוימת.

תאריך:  27/03/2014   |   עודכן:  27/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סוכני ביטוח מציגים עצמם כיועצי פנסיה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מכתבים ששלח דנציגר ללחיאני שימשו את החוקרים לטעון שהוא ויתר לו על עשרות אלפי שקלים, אך דנציגר השיב שמדובר בתיאוריות הסותרות את המציאות
איתמר לוין
דנציגר אמר שלחיאני היה ברשימות החייבים בסוף השנה והוא מעולם לא הוציא אותו מרשימה    לחיאני קיבל הנחה של 30% שמאוחר יותר צומצמה ל-20%
איתמר לוין
דנציגר מסביר מדוע לא דרש מלחיאני תשלום נוסף תמורת השירות מול בנק איגוד    השותף שטיפל בעירייה התלונן: "מה זה התיק הזה? לא משלמים לנו"
איתמר לוין
עם מעברו של דנציגר לשיפוט, נאלץ המשרד לוותר על שכר טירחה שלא הצליח לגבות    "לחיאני לא ראה שום קושי או ניגוד עניינים בהעסקת משרדנו"
איתמר לוין
השופט דנציגר אומר שעיריית בת ים קיבלה הנחה של 20% - כמקובל לגבי לקוחות מוסדיים    לחיאני ביקש מדנציגר-קלגסבלד להחזיק את מניותיו בחברת צהוב כדי להסתיר אותן מנושיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il