X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובץ פסקי הדין של בית הדין למשמעת במשטרת ישראל עבר צינזור על-ידי המשטרה הוסתר שמו של נאשם ושמות חבריו שהעידו לטובתו פעולת 'העתק-הדבק' פשוטה מתגברת על הצינזור ומגלה את זהות השוטר שסרח ואת שמות חבריו הנאמנים
▪  ▪  ▪
השמות נחשפים
המשטרה מסתירה פסקי דין נגד שוטרים
עידן יוסף
באתר המשטרה הפסיקו להתפרסם פסקי דין משמעתיים נגד קצינים ושוטרים * באומ"ץ תובעים לחזור ולפרסם את המידע
לרשימה המלאה

משטרת ישראל מנסה ללא כל הצדקה חוקית להסתיר את פרטיהם של שוטרים מורשעים בבית הדין למשמעת, אולם עושה זאת בדרך רשלנית שמאפשרת לגלות מיהם השוטרים הסוררים. כך חשף עו"ד פנחס פישלר.
בחינה של קובץ פסקי הדין של בית הדין למשמעת של משטרת ישראל אשר ניתנו מיולי ועד לספטמבר בשנת 2013 מעלה כי במספר מקרים השחירה המשטרה את שמותיהם של השוטרים המורשעים. אולם פעולת 'העתק-הדבק' פשוטה שנעשית בקובץ ה-PDF של קובץ פסקי הדין מאפשרת לחשוף את שמות השוטרים שסרחו ושמות השוטרים שהעידו להגנתם.
כך למשל מתגלה שמו של ניצב משנה אילן מור, שהיה ממלא-מקום מפקד מרחב השרון במשטרה. במסגרת זו, הוא אף פיקד בעצמו על המרחב במשך תקופה מסוימת. בית הדין המשמעתי הרשיע את מור בכך שניסה לכפות את עצמו על שוטרת זוטרה, שלה סייע בעת גיוסה למשטרה. השוטרת התלוננה כי לאחר שהתקשרה אליו על-מנת להודות לו על סיועו, הוא הגיע אל ביתה וניסה לנשק אותה בניגוד לרצונה. בית הדין המשמעתי קבע כי במעשים אלה, שיש בהם גם ניצול יחסי מרות, נהג מור באופן שאינו הולם התנהגות של שוטר. כאמור, גם פרטיו של מור כולל שמו ודרגתו, וכולל כל העדים שהעידו לטובתו, הוסתרו ברשלנות על-ידי המשטרה באופן שבו ניתן לראות אותם בפעולה פשוטה של העתק-הדבק. כיום מור הוא חניך במכללה לביטחון לאומי.
גם השוטר רס"ב אייל גרינוולד, אשר הגיע למרפאה ולאחר שנאמר לו על-ידי הפקידה כי עליו לגשת לרופא אחר צעק עליה בבוטות ואיים כי 'יגמור אותה' תוך שהוא דורש ממנה לקבל את פרטיה. גם מיקומה של המרפאה, בבני ברק, הוסתר ברשלנות והתגלה באמצעות פעולת מחשב פשוטה.
עוד ניסתה המשטרה להסתיר את שמותיהם של פקד ירון כהן ושל רב-פקד יוסי ראובן, שהעידו לטובת רס"ב גרינוולד. בעדותם טענו כי מדובר ב"שוטר ממושמע, מצוין וחביב על הבריות". עוד טענו כי גרינוולד בא "עם המון רגש לעבודה". אגב, השוטר גרינוולד ספג נזיפה חמורה וקנס בסך 1,800 שקלים, אשר חולק על-פי בקשתו לארבעה תשלומים שווים.

רס"ב משה חיון נגח באזרח

דין משמעתי נוסף שמצוי בקובץ מתייחס לשוטר רס"ב משה חן חיון, שתקף אזרח לאחר שרשם לו דוח תנועה בגין אי-חגירת חגורת בטיחות.
חיון הודה כי ב-26 במרס 2009 נגח בפניו של המתלונן וכתוצאה מכך דימם המתלונן ואפו נשבר. מן הקובץ המצונזר מתגלה כי במקום להגיש נגד חיון כתב אישום בגין תקיפת האזרח בחרה המחלקה לחקירות שוטרים לסגור את התיק הפלילי תמורת הודאה במעשה.
עוד עולה מן הקובץ כי המחלקה לחקירות שוטרים טענה כי התיק כולל קשיים ראייתיים וכי חיון שילם למתלונן פיצוי בסך 5,000 שקלים.
כאמור, המשטרה ניסתה לצנזר את שמו של השוטר האלים, אך פעולת מחשב פשוטה איפשרה לחשוף אותו. גם שמות השוטרים שהעידו לטובתו - דוגמת רפ"ק יגאל כהן שהיה קצין את"ן במרחב יהודה [גם נתון זה היה מצונזר] וסגן ניצב דורון ישראלי, שהיה מפקדו.
על עצם הסרת המידע האישי של הנאשמים בדין הפלילי על-ידי המשטרה אפשר להתווכח. יש היגיון רב בטענה שאין כל הצדקה להסתרת המידע מן הציבור משום שמדובר בעובדי משינה שסרחו, ושבדומה לעובדי מדינה אחרים שנידונים בבית הדין המשמעתי של נציבות המדינה (כגול מורים), שמותיהם של השוטרים צריכים להיות גלויים לכל.
לעומת זאת, אין עוררין על כך שהרשלנות בביטחון המידע המתגלה כאן מציבה סימן שאלה גדול ביחס לאופן שבו האגף הטכנולוגי של המשטרה שומר על הפרטים האישיים ביותר של האזרחים.
בעוד במרחב האזרחי מתנהל דיון האם כדאי ונכון להקים מאגר ביומטרי, הרי שלמשטרת ישראל יש כבר מאגר ביומטרי משל עצמה שכולל נתונים של כמעט כל מי שנפתח נגדו אי-פעם תיק. האם גם אמצעי האבטחה של המאגר הביומטרי הזה מרושלים כמו במקרה של פסקי הדין המשמעתיים? ניתן לקוות שלא.
בעקבות הגילוי, הסירה המשטרה את כל פסקי הדין מאתר המשטרה.

תאריך:  27/03/2014   |   עודכן:  28/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמות שוטרים שסרחו הוסתרו ברשלנות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אז עכשיו העלימו את פסקי הדין ? ל"ת
משטחרה  |  27/03/14 20:42
2
למה להסתיר פושעי מין? ל"ת
משטרת סיציליה  |  28/03/14 00:49
3
המצב בצה"ל חמור הרבה יותר
קרבי קרבי  |  28/03/14 08:23
4
המישטרע היא אוייבת הציבור מס 1 ל"ת
תרבות של מרוקו  |  28/03/14 11:09
 
- המשטרה בשקרים גם זורקת כספים
טנא  |  29/03/14 14:51
5
תגובה
צנחן  |  28/03/14 11:12
6
האמת יצאה לאור
גרושתו  |  7/05/14 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ריבלין
פורטל העיצוב הבינלאומי Houzz"" הנחשב כפלטפורמה המקוונת הגדולה בעולם לאדריכלות פנים ועיצוב הבית, בחר במעצבת הפנים נורית גפן מרעננה, כזוכת פרס מעצבת מצטיינת לשנת 2014. הפרס ניתן לה בשתי קטגוריות עיצוב ושביעות רצון לקוחות".
יפעת גדות
תערוכתו של נעם בר, עוסקת בדיאלוג בין גוף לבין עולם הדו ממד והתלת ממד
עופר וולפסון
חברת האחזקות המחזיקה ב-20% ממניות תנובה רשמה רווח של 13 מיליון שקל בשנת 2014    תנובה תרמה 79 מיליון שקל לרווח, שקוזז בהפסדים באחזקות אחרות
עופר וולפסון
מוקדם יותר החודש, הוראה בלתי כתובה עשתה לכאורה כנפיים ברחבי קוריאה הצפונית, המחייבת את כל הגברים הלומדים באוניברסיטה חייב להתאים את תסרוקתם לזו הייחודית של מנהיג המדינה קים ג'ונג און
איתמר לוין
המדינה מסרה לבית המשפט: זקן הציגה למשטרה ראיות חפציות מוצקות לרבות הקלטות, שמהן עולה חשד ממשי לביצוע העבירות האלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il