X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש עיריית רמת גן לשעבר טוען שמעולם לא קיבל הלוואות מהיזם דוד לוי אלא רק המיר אצלו מט"ח; לוי טען שמדובר היה בהלווואות
▪  ▪  ▪
אנדרומדה. "לא פציתי את הפה"

"לא ידעתי שלמילה במדינת ישראל אין יותר מעמד. מילה זה מילה". כך אומר (יום ה', 27.3.14) ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר. הוא נשאל בחקירתו הנגדית מדוע לא הוארך בכתב החוזה לפיו קיבל הלוואה של 100,000 דולר מהיזם חיים גייר - שלטענת המדינה היווה שוחד.
התובע, עו"ד טל פרג'ון, שאל מדוע ההסכם הוארך בעל-פה למרות שנכתב בו שכל שינוי ייעשה בכתב. בר השיב, שדי היה במילתם של השניים; "לא תגיע לשוחד", אמר לפרג'ון. לדברי בר, הוא אינו אחרלפיכך שגייר לא הפקיד צ'ק בגין הריבית בסך 30,000 שקל. פרג'ון ציין, כי בר פרע רק מחצית מההלוואה ורק לאחר שנפתחה החקירה. בר אמר, כי "היה לי נוח להחזיר רק חצי ועורכי דיני אסרו עלי להחזיר את השאר". בר: "איזה ברוך עשיתי? לקחתי מחבר כסף". פרג'ון: "ולא החזרת". בר: "שטויות".
בר נשאל מדוע ביקש היזם ספי קריתי את תיווכו של גייר בפרויקט הר נפוליאון. בר השיב, כי לגייר יש כישורים מתאימים. פרג'ון: "וגם קשרים איתך לא מזיקים". בר: "קשרים בפרקליטות כן מזיקים? זה שהעוזרת הפרלמנטרית של מי שישב פה [כרמל שאמה-הכהן] היא הבת או האחות של המשנה לפרקליט המדינה, זה מזיק?". בר פנה לסניגורו, עו"ד נבות תל-צור: "נבות, אל תסתכל עלי ככה. זה אני".
לדברי בר, הוא לא היה צריך לזרז את הטיפול בהר נפוליאון, שכן הדרג המקצועי תמך במניעת בנייה שם ובהעברת זכויות הבנייה לרמת השקמה. עוד אמר, כי לא פצה פה בדיון בוועדה המחוזית על פרויקט אנדרומדה ביפו, השייך גם הוא לגייר, ומי שקידם את הפרויקט היה ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.
פרג'ון חקר את בר ארוכות על פקס ששלח לגייר בדצמבר 2008, יום לפני שנחקר במשטרה, ובו בישר לו שהקרקע שבבעלותו בכפר יונה הופשרה וכעת יוכל לפרוע את ההלוואה. לטענת פרג'ון, מדובר במסמך שמטרתו הייתה לשבש את החקירה, לאחר שהשניים שוחחו בנוגע להר נפוליאון. בר הכחיש בתוקף, אם כי אישר שפרע רק אז מחצית מההלוואה ולא מכספי הקרקע אלא מכספים אחרים.
בר אישר, כי בדיון בוועדה המחוזית על פרויקט אנדרומדה, בו נכח גייר, הוא לא אמר לצערו (כלשונו) דבר על ההלוואה שקיבל מגייר. הוא הצביע בעד התוכנית "וגם מחר בבוקר הייתי מצביע בעדה", אמר.
עוד אמר בר, כי מול היזם דוד לוי ביצע רק פעולות של המרת מט"ח, בעוד לוי אמר בחקירתו שהוא העניק לבר הלוואות. "אני מעולם לא קיבלתי מלוי מתנה או הלוואה. המרתי כספים תמורת עמלה", שב ואמר. השופט צבי גורפינקל הנחה את התביעה להתמקד בסכום שלטענתה לא החזיר בר ללוי, ולא 500,000 שקל שהוחזרו, שכן גירסתו של בר בנושא ההמרה ברורה ואין טעם להמשיך ולעמת אותו איתה.

תאריך:  27/03/2014   |   עודכן:  27/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בר: איזה ברוך עשיתי? לקחתי כסף מחבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
לעיתים אנחנו שומעים אמירות, ולא בטוחים האם מי שאמר אותן שמע את דבריו או לכל הפחות הבין את משמעותם. "ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר" - עצה שבהחלט כדאי לכמה וכמה אנשים לאמץ
איתמר לוין
טוען שלא ראה בעייתיות בכך שביקש להעסיק את בניו בחברות שבבעלות היזמים שאול לגזיאל ועמנואל ארביב    מסביר מדוע אינו יודע פרטים על ענייניו הכספיים: "אני לא גאון בזה"
איתמר לוין
צבי בר סתר את עצמו במשטרה ובבית המשפט בנוגע למעורבותו של עמנואל ארביב בהלוואה בסך 225,000 ליש"ט שקיבל ובנוגע לאופן בו פרע אותה
איתמר לוין
אינו מוכן לומר מדוע וכיצד קיבל 550,000 דולר במזומן - לטענתו מייעוץ ביטחוני בחו"ל    מסביר מדוע נטל הלוואה בלונדון במקום להשתמש בכסף המזומן או למכור ני"ע: זה היה הכי נוח והכי מהיר
איתמר לוין
ראש עיריית רמת גן לשעבר: "הרגשתי מאוד לא נוח ומאוד לא שקט" בנוגע ל-500,000 דולר במזומן שהחזיק בעליית הגג בביתו "וניסיתי לא לגעת בזה בחקירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il