X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גבר בן 57 תובע לפצות אותו בסכום של 500,000 שקלים בטענה כי אושפז בכפיה ללא כל סיבה ועל אף שלא הייתה כל מסוכנות בהתנהגותו
▪  ▪  ▪
מהכותל המערבי לחוויה מטלטלת [צילום: AP]

תושב ירושלים בן 57 תובע פיצויים בסך 500,000 שקלים בגין אשפוז בכפיה ממשרד הבריאות, הפסיכיאטר המחוזי, בית החולים כפר שאול, הוועדה הפסיכיאטרית המחוזית ומשטרת ישראל.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים נאמר כי ביום 7.7.11 עיכבו שוטרים את התובע באזור הכותל המערבי בירושלים לאחר שהתנהגות התובע עוררה את חשדם. התובע סרב להזדהות בפני השוטרים ולכן הובא לתחנת המשטרה שם בוצע בחיפוש בכליו ונמצאו מסמכים המעידים על עברו הפסיכיאטרי.
התובע הובא לחדר המיון בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול לצורך בדיקה רפואית ושם ביקשו השוטרים מהפסיכיאטר המחוזי כי יוציא לתובע הוראת אשפוז בכפיה, והלה נענה לבקשה והתובע אושפז בכפייה בבית החולים.
ביום 14.7.11 הגיש בית החולים בקשה להארכת האשפוז בטענה כי לא חל שיפור במצבו של התובע והפסיכיאטר המחוזי נעתר לבקשה להאריך את האשפוז בשבוע נוסף.
ביום 18.7.11 הובא התובע בפני ועדה פסיכיאטרית המחוזית לצורך הארכת אשפוזו בחודשיים על-פי בקשת הפסיכיאטר המחוזי אולם הוועדה אישרה הארכה של חודש ימים בלבד.
בעקבות החלטה זו הגיש התובע ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי מלכתחילה לא הייתה סיבה לאשפוזו בכפיה וכי התנהגותו אינה מהווה סכנה לא לעצמו ולא לסובבים אותו.
הערעור התקבל ובית המשפט הורה לשחרר את התובע מאשפוז החל מיום 31.7.11. בהחלטת בית המשפט נקבע בין היתר כי התנהלות התובע לא הייתה אלימה או מסוכנת בדרך כלשהי, וכי באשפוזו לא התקיים התנאי שבחוק טיפול בחולי נפש הדורש רמת סבירות גבוהה לסיכון עצמי או סיכון הזולת, סיכון פיזי או מידי הדרוש על-מנת לבצע בדיקה פסיכיאטרית כפויה דחופה.
בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד עז אלדד נטען כי הנתבעים פגעו בכבודו, בחירותו, ובחופש התנועה של התובע, פעלו לאורך כל הדרך כשהם מנצלים לרעה את הליכי האשפוז בכפיה ללא כל סיבה וללא שהוכיחו כי התובע מהווה סכנה כלשהי.
לטענת התובע, הוא אושפז בכפיה על-אף שלא הייתה כל מסוכנות בהתנהגותו, וכי הנתבעים פגעו בזכויותיו הבסיסיות בניגוד לדין ומעבר לדרוש, לא בררו את העובדות לאשורן, ונוכח מחדליהם נגרמו לו נזקים ועוגמת נפש רבה.

ת.א. 38180-03-14
תאריך:  28/03/2014   |   עודכן:  28/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
יהודה רסלר טוען כי פינויו ממשרדו לבקשת בנק דיסקונט יפגע במשלח ידו ובמוניטין שלו, תבזה ותשפיל אותו וכל זאת ללא צורך אמיתי
עופר וולפסון
נשיא ארה"ב אומר כי על רוסיה להתחיל במו"מ עם מעצמות העולם כדי לנטרל מתחים: "הרוסים רוצים כנראה רק להפחיד את אוקראינה אבל אולי יש להם תוכניות נוספות"    נשיא אוקראינה המודח ינוקוביץ': "לקיים משאל עם בכל חלקי אוקראינה"
עופר וולפסון
26 האסירים היו אמורים להשתחרר ביום שבת במקבץ האחרון, כחלק משיחות המו"מ עם הפלשתינים, לא יצאו לחופשי    רג'וב: "נחדש מאמצינו להכרה במדינה ולהתנגדות לכיבוש באמצעים בינלאומיים"
יצחק דנון
בתביעה נטען כי באמצעות אריזות שונות וכינויים בשמות אחרים נמכרים מוצרי מלח במחירים מופקעים פי 3 ואף למעלה מכך מהמחיר המפוקח המותר על-פי חוק הפיקוח
עופר וולפסון
נותר ברמה של +A עם תחזית יציבה    המגבלות לשיפור הדירוג: הסיכונים הגיאו-פוליטיים והמצב הפיסקלי    S&P בהודעתה: "איננו מחשיבים עוד את השקל כמטבע חופשי-צף. צופים להתערבות גוברת של בנק ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il