X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עובדת לשעבר בחברה טוענת כי פרטנר נוהגת שלא להכליל מרכיב שכר חודשי המתאים לחישוב פיצויי הפיטורין כעניין שבשגרה וכמדיניות על-מנת להפחית את רכיב שכר היסוד
▪  ▪  ▪

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד פרטנר. זאת בטענה להפרה בוטה של חוק פיצויי פיטורים, על-ידי אי-הכללת מרכיב שכר חודשי המתאים לחישוב פיצוי הפיטורין והפיצויים עצמם, וכל זאת בניגוד לחוק, כעניין שבשגרה וכמדיניות.
לטענת התובעת רחלי גולן, היא עבדה בפרטנר וקיבלה שכר בסיס וכן עמלות בגין מכירות של שירותים שונים. לאחר פיטוריה קיבלה פיצויי פיטורין בגין שכר הבסיס בלבד ולא שולמו לה בהתאם לתקנות פיצויי פיטורים, פיצויי פיטורין גם בגין עמלות המכירות.
לטענת התובעת, היא פנתה אל פרטנר לאחר פיטוריה בדרישה לקבל את הפרשי הפיצויים בסך 8,400 שקלים, ופרטנר אשר ידעה כי התנהלותה אינה תקינה הסכימה לשם לה סכום של 4,000 שקלים כהשלמת פיצויי פיטורים, בתמורה לחתימתה על כתב ויתור וסילוק המדבר בעד עצמו.
לדברי התובעת, היא בדקה וגילתה כי אין מדובר במקרה נקודתי אלא בהתנהלות קבועה של פרטנר.
לטענתה, מענקים בסכומים קבועים שמשמעותם "עמלות" המתווספות לשכר הוכרו במסגרת הסכום הקובע לחישוב פיצויי פיטורים, ובמקרים שכאלה יחושבו פיצויי הפיטורים על-פי שכר הבסיס + ממוצע העמלות בשנה האחרונה.
לדברי התובעת, מדובר בבחינה מהותית של התשלום ולא השם הוא הקובע כי אם תוספת השכר מהווה חלק משכר היסוד לעניין פיצויי הפיטורים. דהיינו, אם המעביד מכנה מרכיב שכר "עמלה" או "בונוס", אך הלכה למעשה מדובר בחלק משכר היסוד, אזי ייכלל אותו מרכיב בשכר היסוד לצורך חישוב פיצויי הפיטורים.
עוד נטען בתביעה, כי כאשר תשלום העמלה או הבונוס לא חייב את העובד לפעול באופן שונה מכפי שפעל לפני או ללא התשלום, ולא ציפו מהעובד לעשות דבר בעקבות התשלום, הרי שרואים בתשלום זה כחלק משכר היסוד לעניין חישוב פיצויי הפיטורים.
מאידך-גיסא, תשלום המשולם לצורך עידוד פעולה מסוימת של העובד התלויה בהתנהגותו לא יובא בחשבון בעת חישוב פיצויי הפיטורים. כך למשל, תשלום לעידוד העדר היעדרויות מעבודה לא יילקח בחשבון בעת חיוב פיצויי הפיטורים.
עוד נאמר בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אסף נוי, כי גם אם המעביד הגדיר רכיב שכר מסוים כתמריץ או כפרמיה או כעמלה והעובד היה מודע להגדרה זו, אין הדבר מונע מהעובד לטעון כי הסכומים ששולמו לו היו בסכום יציב ושולמו בקביעות, ועל-כן יש לראות בהם חלק משכר היסוד לעניין חישוב פיצוי הפיטורים.
לדברי התובעת, תביעתה זו מטרתה להוכיח כי תשלום מסוים בתלוש המשכורת של פרטנר אינו אלא פיקציה, ובפועל נעשה הדבר על-מנת להפחית את רכיב שכר היסוד של העובד, ועל-כן חייבת פרטנר להביא אותה בתוספת בחישוב פיצויי הפיטורים.
התובעת מעריכה את מספר המפוטרים בפרטנר ב-7 השנים האחרונות ב-10,000 עובדים ואת הנזק הממוצע של כל עובד שלא קיבל פיצויי פיטורין עבור מרכיב שכר חודשי כלשהו לרבות עמלות ו/או תגמול אחר שליווה אותו לאורך כל שנת עבודתו האחרונה בסכום של 10,000 שקלים. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-100 מיליון שקלים.
ת.צ. 45961-03-14
תאריך:  29/03/2014   |   עודכן:  29/03/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
בקשה לייצוגית נגד פרטנר: מפרה חוק פיצויי פיטורים
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
החשודים שניסו לפרוץ את גדר המערכת התגלו על-ידי תצפיתנים מאוגדת הגולן    צה"ל הגביר את היערכותו באזור מחשש לחדירת חמושים
עופר וולפסון
מואשמת ברשלנות על-ידי נאמן פשיטת הרגל של חברת הברוקרים MF Global    "אחראית בעצותיה לכשלון שהביא לקריסה בגלל השקעות בדרכים שגויות"
אפרת אהרוני
ככל שהטכנולוגיה דוהרת, כך גדל תאבון הצרכנים להצטייד בעוד סמארטפונים, טלוויזיות, טאבלטים ולפטופים    מה מניע אותם לבחור במותג מסוים, ואיך?    סקר של מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי משרטט תמונת מצב מחשמלת
עופר וולפסון
לידי החוקרים הגיעה ככל הנראה קלטת שמע, המעידה על הטרדה שנעשתה בשנים האחרונות    שתי הנשים בהן בוצעה לכאורה ההטרדה אינן משתפות פעולה עם החוקרים
יצחק דנון
גבר בן 57 תובע לפצות אותו בסכום של 500,000 שקלים בטענה כי אושפז בכפיה ללא כל סיבה ועל אף שלא הייתה כל מסוכנות בהתנהגותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il