X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מי ש"התפלח" לאוטובוס בלי לשלם ישלם קנס של עד 1,400% יותר מאשר מחיר כרטיס הנסיעה משרד התחבורה והמפעילים לא הודיעו לציבור כנהוג
▪  ▪  ▪
כ"ץ. מדיניות קנסות מחמירה [צילום: רועי פלצמן]
עידן יוסף
למה הקנס בסיטיפס פי 27 ממחיר כרטיס?

עימות חזיתי מול הנוסעים
הנוסע הסביר בדרך כלל משלם. מי שאינו משלם הוא בדרך כלל הנוסע האלים יותר. עם נוסע שכזה פקחים אינם ששים להתעמת. הסמכויות המוקנות להם בחוק אינן מאפשרות להם לעצור את הנוסע, לעכב אותו, ואפילו לא לדרוש ממנו תעודת זהות. כבר היום מאפשרות התקנות לגבות מנוסע תשלום כפול, אולם בפועל חברות האוטובוסים אינן עושות זאת, ולפעמים אף מוותרות על תשלום הכרטיס, כדי לא להתעמת מול נוסעים בריונים.
אינו דומה אוטובוס לרכבת עם מאבטחים, והתנהלות שכרוכה בעימותים עלולה לגרום לאלימות, לעצירת האוטובוס וחלילה לתאונות. הנושא טעון חשיבה מעמיקה יותר. יש דברים שקלים ליישום על הנייר, אבל במציאות בשטח הם קשים ואולי אף בלתי אפשריים. ניכר שיש היגיון והשקעה בניסוח התקנה החדשה, אך לפעמים אין די בכוונות טובות.

מדיניות הקנסות החדשה של שר התחבורה ישראל כ"ץ. נוסעי אוטובוס שלא שילמו עבור נסיעתם יחויבו בקנס מוגדל בסך 100 עד 180 שקלים.
על-פי התקנות שהיו קיימות עד לאחרונה, נוסע שאינו משלם עבור נסיעה באוטובוס נדרש לרכוש "כרטיס כפול" - תעריף נסיעה כפול, שנע לרוב בין 6 ל-40 שקלים ברובן המוחלט של הנסיעות.
מדיניות התעריפים החדשה נכנסה לתוקף כבר לפני יותר משבועיים, ב-12 במרס 2014, בצו עליו חתם המפקח על התעבורה. אולם דוברות משרד התחבורה לא הוציאה אף הודעה לעיתונות בעניין וכך גם נהגו חברות התחבורה הציבוריות שלא טרחו להודיע על הקנס המוגדל לנוסעיהן. דבר התעריף המוגדל נודע ל-News1 במקרה.
כניסת המדיניות החדשה לתוקף מתבצעת למרות התקלות הרבות בכרטיסי הרב-קו ובמכשירי הכרטוס העובדים בטכנולוגיה מיושנת. בשל תקלות אלה, מופיע לא-פעם לנהג חיווי כאילו הנוסע לא שילם והנוסע מחויב בתשלום כפול עבור נסיעות המשך.
לנוסע שיבקש לערור על קנס שהוטל עליו שלא בצדק, אין ועדת ערר מקומית לענייני קנסות, והוא נדרש מעתה להגיש ערר בכתב למפקח על התעבורה, בהליך שעשוי להיות מסורבל. לנוכח ההתנהלות הגרועה של משרד התחבורה בתלונות הציבור של נוסעי התחבורה הציבורית, ספק אם המשרד ערוך לגל נוסף של תלונות בענייני קנסות.
הגדלת הקנס נצרכת לנוכח תחילת הפעילות הצפויה באוטובוסים רבי-הקיבולת שינועו בקרוב בגוש-דן על תוואי הקו האדום (הקו המכין/המקדים - פתח תקוה-תל אביב), שבהם ניתן יהיה לעלות לאוטובוס מכל הדלתות, בדומה לנהוג היום במטרונית בחיפה, ברכבת הקלה בירושלים ובקו 51 של חברת דן.
עבור נסיעה העולה עד 10.40 יידרש נוסע שלא שילם לקנס של 100 שקלים, עבור נסיעה שמחירה 18-10.50 שקלים הקנס הוא 120 שקלים ועל נסיעה שמחירה מ-18.10 שקלים ומעלה ייקנס הנוסע ב-180 שקלים. הקנס על בני נוער, אזרחים ותיקים, סטודנטים וזכאי הביטוח הלאומי שייתפסו ישלמו גם כן קנס מוגדל, אם כי פחות במעט.
עם זאת, ילד שנראה לנהג או למפקח כמי שגילו אינו עולה על 12 שנים לא יחויב בתשלום קנס. אולם אם את הילד מלווה מבוגר מעל גיל 18 האחראי עליו, ישלם המבוגר את הקנס אותו אמור היה הילד לשלם.

תאריך:  30/03/2014   |   עודכן:  30/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: 180 שקל קנס - גם באוטובוס
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה קורה שהשר הזה נוסע באוטובוס
לצילום פירסומת  |  30/03/14 19:09
2
לקנוס גם משוחחים בטל' ניידים  ל"ת
וינטר הניה  |  30/03/14 20:45
3
תחבורה ציבורית צריכה להיות
אהרון שחר  |  30/03/14 20:58
 
- חצי נקודה???
גבית  |  1/04/14 16:46
4
ומי יאכוף?? הנהג?
ציקי  |  30/03/14 23:35
 
- חוק ?????
איבירון  |  1/04/14 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אבן דרך משמעותית בפרויקט הרכבת החשמלית: קרונות ראשונים המותאמים להפעלה חשמלית נמסרו לרכבת ישראל    המסירה הנוכחית היא הסנונית הראשונה מתוך 72 קרונות נוספים
איתמר לוין
בשנות ה-60 כתב אפרים קישון פיליטון שכותרתו הייתה "שלטונות - שכל 0:3". במסגרת התקדמותה של המדינה ביובל שחלף, מצליחים גם גורמי השלטון להביס את ההיגיון ביותר ויותר מקרים. הנה כמה מהם
עידן יוסף
תשעה קווים יבוטלו    האם שניים-שלושה הקווים החדשים יפצו על החסר?    מי ייפגע ומי ירוויח מהמהלך? מבחן המציאות בשטח יוכיח
עידן יוסף
באפריל תבוצע הפעימה השנייה ו-28 מקווי הגליל יחליפו ידיים והשירות בהם ישופר    עיקר הנהנים - חרדים וערבים    7 מתוך 8 הקווים החדשים שייפתחו מיועדים למגזר החרדי
איתמר לוין
כאשר החיילת דורון מטלון אמרה שזכותן של נשים לעמוד בכל מקום באוטובוס, כינה אותה שלמה פוקס "פרוצה"    בית המשפט קבע: מדובר בהטרדה מינית הנובעת מהשקפת עולמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il