X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תיאר את דכנר כ"קמצן" כדי להרחיק את עצמו ממי שהשפיע עליו סכומים ניכרים דכנר תרם לקמפיינים של אולמרט כשוחד - אך יש התיישנות אולמרט ביקש מדכנר לסייע ליוסי עדותו של טלנסקי - אמינה ומלמדת על שיטתו של אולמרט
▪  ▪  ▪
אולמרט היום בבית המשפט [צילום: AP]

אהוד אולמרט שיקר בעדותו במשפט הולילנד וגירסתו אינה שווה מאומה. כך קובע (יום ב', 31.3.14) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן. עוד קובע רוזן, כי אולמרט קיבל משמואל דכנר 1.5 מיליון שקל לצרכים פוליטיים, אם כי לא הואשם בכך רק בשל התיישנות.
רוזן פותח בדחיית תיאור דמותו של דכנר כ"קמצן", "לא לגמרי מאוזן", "טרדן" ו"נודניק" כפי שהייתה בפיו של אולמרט, באומרו שתיאור זה נוגד את התמונה העובדתית שנחשפה בפני בית המשפט. אולמרט כינה את דכנר "קמצן" כדי להרחיק את עצמו מאדם שנתן לו מאות אלפי שקלים, הוא קובע. אולמרט עצמו הזמין את דכנר לאירועים רשמיים ופרטיים, אך לאחר מכן ניסה להשמיץ אותו ולהרחיק את עצמו ממנו "גם במחיר אמירת שקר בעדותו בבית המשפט".
רוזן קובע, כי שולה זקן ביקשה מדכנר שיסייע לכיסוי גרעונות פוליטיים של אולמרט, וכי היא העבירה לעו"ד אורי מסר 60,000 שקל שקיבלה מדכנר. הוא דוחה את טענות ההגנה נגד גירסה זו, באומרו שהיא נמנעה מלהביא עדים לסתירת עדותה של זקן. גם עדותה בנוגע ל-1.5 מיליון שקל שתרם דכנר למערכות הבחירות של אולמרט לא נסתרה, ורוזן אומר שהיא לא הכחישה במשטרה שמדובר היה בשוחד.
רוזן שב ונדרש לכספים שהועברו למסר וקובע, כי אין זה סביר שזקן לא דיווחה על כך לאולמרט. כאשר נשאלה זקן בעדותה האם מדובר היה ב"מתן בסתר" מצידו של דכנר, היא הגיבה בצחוק רם - תגובה המהווה אישור לכך שהתרומה הייתה גלויה. מתן בסתר נותנים צדיקים, וזקן אינה צדקת - מעיר רוזן. לא הוצגה שום אפשרות, ולו תיאורטית, שתסביר מדוע נמנעה זקן מלדווח לאולמרט על סכום זה, במיוחד לנוכח העובדה שאולמרט קיבל דיווחים על סכומים קטנים בהרבה, וגם לנוכח העובדה שדיווח על הצלחה שכזו היה מעלה את קרנה בעיני אולמרט.
רוב הפרק בפסק הדין העוסק באולמרט, מוקדש ל-500,000 השקלים שנתן דכנר ליוסי אולמרט. תחילה קובע רוזן, כי הסכום אכן ניתן - כפי שאישר יוסי במשטרה אך הכחיש בעדותו. יוסי גם אישר פרטים רבים שמסר דכנר: הסכום, המועד, הצורה, המקום והיותו של אברהם נתן עד להעברת הכסף. בבית המשפט הכחיש נתן את דבריו במשטרה, לפיהם ראה את העברת הכסף, אך רוזן קובע שהוא לא אמר אמת בבית המשפט ועדותו הותירה "תחושה קודרת ועכורה".
האפשרות ההגיונית היחידה, ממשיך רוזן, היא שדכנר נתן ליוסי את הכסף לבקשתו של אולמרט. וגם אם ייטען שאולמרט לא ביקש זאת - חובה להגיע למסקנה שדכנר סיפר לו על כך. דכנר הוא לא האיש שיעניק סכום שכזה וישמור את הסוד בליבו, אומר רוזן. היו לו כל הסיבות לספר על כך לאולמרט כדי להוציא ממנו תמורה, דווקא בחודשים האחרונים לכהונתו כראש עיריית ירושלים - המקבילים למועד העברת הכספים (סוף 2002 ותחילת 2003). עוד אומר רוזן, כי ניתן לומר על דכנר דברים רבים -אך הוא לא היה טיפש, ולא היה נותן סכום כזה ליוסי אלמלא נתבקש או לכל הפחות בלא שהיה מספר על כך בדיעבד.
טענת הגנה נוספת הייתה, שמצבו הכלכלי של דכנר באותה תקופה לא אפשר לו לממן את השוחד. על כך אומר רוזן, כי עובדה היא שדכנר לא ביטל אף אחד מהצ'קים הדחויים שנתן ליוסי, וכי דווקא מצוקתו הייתה צריכה להוביל אותו לספר לאולמרט על הכספים כדי שהאחרון יסייע לו. דכנר היה נותן מיוזמתו 50 או 100 אלף שקל, אבל חצי מיליון - זהו סכום שאותו נתן רק משום שנדרש לעשות זאת.
אולמרט טען, כי לא ידע בשנת 2002 על מצוקתו של יוסי, ואילו היה יודע - היה מסייע לו בדרכים לגיטימיות. על כך משיב רוזן: עובדה שבשנת 2004, כאשר המצוקה נודעה ברבים, לא עשה אולמרט דבר מכל אלו. רוזן גם דוחה מכל וכל את עדותה של לינדה אולמרט, גרושתו של יוסי, כאילו לא ידעה על המצוקה הכספית, וקובע שזוהי עדות מוזמנת שנועדה לסייע לאולמרט.
עוד מסתמך רוזן על כך שמשה טלנסקי העביר ליוסי 30,000 דולר. לשיטתו של אולמרט, אומר רוזן, "אנשים נדיבים ובעלי ממון משפיעים עליו מטובם ושותקים"; צדיקים ונדיבים, שכלל לא הכירו את יוסי, מתנדבים לעזור לו - ומצפים שהקדוש ברוך הוא יגמול להם. קו הגנה זה אינו מתקבל על הדעת; דכנר וטלנסקי הם אנשי עסקים, הקונים ומוכרים - ודכנר קנה את שירותיו של אולמרט בסיועו לאחיו.
רוזן ממשיך ואומר, כי לא ייתכן שיוסי היה מוכן לסבך את אולמרט בקבלת שוחד מבלי לגלות לו, ובמיוחד - שלשיטתו של יוסי עצמו, לא הייתה לו סיבה להסתיר מאולמרט את סיועו של דכנר. ועוד: לא סביר שיוסי לא הודה לאולמרט על הסיוע שארגן עבורו. "האם באמת יקום טוען לטעון, שעד המדינה הינו 'קמצן', 'אידיוט', טלנסקי הינו 'הזוי' ויוסי אולמרט הינו 'אוטיסט' המנותק מהתנהגות חברתית בסיסית?!", שואל רוזן רטורית.
חיזוק נוסף מוצא רוזן בטענתו של דכנר, לפיה סיפר לזקן על הסיוע ליוסי וזו הגיבה בכעס. זקן לא הכחישה זאת בחקירתה, אלא אמרה "יכול להיות" - אמירה שלדעת רוזן פירושה אישור. הוא גם מעיר, כי אין זה סביר שדכנר יתווה סיפור שקרי שכזה דווקא על זקן, שהייתה כה מקורבת לאולמרט ויכלה להכחיש בקלות את הדברים.
רוזן מתייחס גם להתנהלותו של אולמרט כאשר פנה אליו אביגדור קלנר, וביקש חצי מיליון דולר כדי להשתיק את דכנר. אולמרט - אשר סירב לעזור לאחיו - לא זרק מכל המדרגות את קלנר, המבקש מראש ממשלת ישראל לשלם סכום שכזה ל"מאכער מקומה שש", אלא הסביר לו שאין בכך היגיון. התנהגות זו של אולמרט, קובע רוזן, מחזקת את ראיות המדינה.

תאריך:  31/03/2014   |   עודכן:  31/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט שיקר בעדותו; קיבל מדכנר 1.5 מלש"ח
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
HE ISN'T INESENT AT ALL
AVI GRINSHPAN  |  31/03/14 13:41
2
לא היה טוב מהשופט רוזן
צורי  |  31/03/14 14:15
3
הרהור על דברי שמעון פרס
א.ל. רמת-גן  |  31/03/14 14:21
 
- היום העצוב בעיני בניגוד לפרס
צורי   |  31/03/14 14:35
 
- יום עצוב....
עצוב  |  31/03/14 15:34
 
- נראה שלא הבנת אותו !==========
יוד יוד  |  31/03/14 17:12
4
פרשת דרכים חשובה ביותר:
בני בנקר  |  31/03/14 14:43
5
למה כל הפושעים מגיעים למעלה? ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  31/03/14 15:37
6
חבל.
יוסי מ  |  31/03/14 15:51
 
- יוסי מ (מזרחי)
צורי  |  31/03/14 21:23
 
- לצדיק הגדול
יוסי מ  |  1/04/14 18:18
7
ע.א.א. אל יאוש! טען כי השופט .
יוסי--ס  |  31/03/14 15:56
8
איפה אורי מסר?
עמית פאלה  |  31/03/14 17:08
 
- באמת אקסיומה יתכן שבהמשך
צורי  |  31/03/14 21:28
9
חובה לעמיד לדין את כל המשפחה
ישע   |  1/04/14 12:56
10
מצאתם את ברק כשעיר לעזאזל
שמעון אמסלם  |  1/04/14 18:42
11
רוזן הוא גאווה למדינה
צדק  |  2/04/14 19:04
12
אני שמח לראות את יוסי מ
צפנת  |  2/04/14 19:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
אריה אבנרי
עבירת השוחד הייתה עוגת חוקו של העבריין הסדרתי אהוד אולמרט מאז שמילא תפקידים אופרטיביים של ראש עיריית ירושלים ושר במשרדי הבריאות, התקשורת והתמ"ת, שאפשרו לו להעניק הטבות שונות, לתפור מכרזים ולבצע עבירות מגוונות, גלויות וסמויות    התעשרותו הגדולה של אולמרט היא מקבלת שוחד שיטתי מאילי הון ומגופים כלכליים שסייע להם בדרך זו או אחרת    על עבריין ותיק ומיומן
איתמר לוין
"לא כל סתירה בין הודעותיו במשטרה לבין עדותו במשפט עומדת לו לרועץ. הטעויות והסתירות הינן במידה רבה כורח המציאות", בשל היקף החומר והזמן שעבר
יואב יצחק
פרשת הולילנד נחשפה לראשונה ב-News1 ביולי 2008    התרענו כי מדובר בפרשת שוחד    הצבענו על שמואל דכנר כמי שיהא עד מדינה    הזהרנו כי מדובר בפועל בארגון פשיעה בראשו עומד אהוד אולמרט וכי מדובר באחת מפרשות השוחד הגדולות במדינה    רק לאחר שהמשטרה קיבלה מידע נוסף מ-News1 היא החלה ב-2009 בחקירה סמויה ולאחריה בחקירה גלויה ובמעצרים    התוצאות בהכרעת הדין המלאה של השופט דוד רוזן    אולמרט בדרכו לכלא לזמן לא קצר
איציק וולף
התובע במשפט הולילנד: המשטרה והפרקליטות לא יחסכו במאמצים כדי למגר תופעות פסולות שכאלו מקרבנו    עו"ד רועי בלכר: לא נאמרה המילה האחרונה    אמיר דן: המשפט מבוסס על עד זייפן ושקרן    זקן: יבוא יום ואומר את שעל לבי
איתמר לוין
המורשעים: שולה זקן, הלל צ'רני, אביגדור קלנר, מאיר רבין, אורי שטרית, אורי לופוליאנסקי, אלי שמחיוף, דני דנקנר ויעקב אפרתי    זוכו שמעון גלאון, אמנון ספרן ויעקב אפרתי    פרשת הולילנד נחשפה ב-News1 ביולי 2008
רשימות נוספות
עד אחד, שלוש פרשות  /  איתמר לוין
הנאשמים והאישומים  /  איתמר לוין
"אם הולילנד תורשע, ייתכן ששויה יפחת"   /  אלעזר לוין
משפט דוד  /  איתמר לוין
הולילנד במספרים  /  איתמר לוין
הולילנד: ההפתעות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il