X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד אילן סובל אומר, כי תרומתו של מרשו לביעור השחיתות - חרף כל פשעיו - הייתה חסרת תקדים "ניהלו מדי יום מאבק מול כוחות חזקים שקמו עליו לכלותו וגם עלינו על-מנת שננטוש אותו"
▪  ▪  ▪
דכנר. נפטר במהלך המשפט [צילום: פלאש 90]
סובל. "ידענו שתיאוריו נכונים"

"חרף כל פשעיו, תרומתו של שמואל דכנר לביעור השחיתות והסיוע שהעניק לרשויות האכיפה, הם חסרי תקדים". כך אומר (יום ב', 31.3.14) עו"ד אילן סובל, מפרקליטיו של דכנר, בתגובה לפסק הדין במשפט הולילנד.
לדברי סובל, "שנים השתאו רבים כיצד הוקמה המפלצת על ההר. היו שאמרו שההר יוליד עכבר. בסופו של דבר, ההר הוליד מפלצת ושחיתות ציבורית התגלתה במלוא מערומיה ובמלוא כיעורה (וזה בלי להזכיר את השחיתות בפרשות האחרות שהכריע בהן בית המשפט בנושא תעשיות המלח וחברת הזרע).
"השופט אברהם היימן, שהיה הראשון שנחשפה בפניו חומרת הפרשה קבע כי מדובר בפרשת השוחד מהחמורות שהיו במדינה, שוחד שחודר לרשויות השלטון. דברים חמורים ונוקבים אלה מקבלים היום משנה תוקף בהכרעת הדין המדהדת של בית המשפט המחוזי. כשכתבתי לראשונה את כתב התביעה בעבור שמואל, לא בכדי שקלתי לצטט מדבריו של העיתונאי אברהם גל, שפרסם ביום 23.12.06 את הדברים הבאים:
"'על אחד הרכסים הגבוהים והבולטים בדרום העיר, במקומם של חורשת אורנים ובית מלון צנוע, ממוקמת מפלצת נדל"נית, שהכינוי 'מכוערת' מהווה לגביה מחמאה. מדובר במבנן מגלומני של מאות יחידות דיור, אדיר מסה, חוסם נוף ונתקע בברוטאליות לעין כל עובר ושב בטווח רחב - ואין מפלט. הבניינים הענקיים ורבי הקומות מגמדים את סביבתם ומטביעים עליה את חותמם הגס.
"'גם בפני עצמה מדובר בבנייה מכוערת להפליא ונעדרת כל חן תכנוני. על-רקע הבנייה בירושלים בכלל ובמיקומה הספציפי בפרט, מקבלת בנייה זו צביון כוחני ובריוני, כמכריזה: הכסף יענה את הכל. נוצר מצב, שרק שהייה במבנן הולילנד פוטרת במשהו את שוהיו מהמפגע הסביבתי - שכן זהו כמעט המקום היחיד ממנו לא רואים את המבנן.
"'מתבונן האזרח הפשוט בפלצות במפלצת ולא מצליח להבין: מי - ובעיקר למה - אחראי לאישור המפגע? התשובה ידועה אולי למי ששימש ראש עיר בעת אישור התוכנית [אולמרט] ולמי ששימש אז יו"ר ועדת התכנון המקומית [לופוליאנסקי]. לפחות גורם אחד לא הפסיד מהאסון הסביבתי: בעלי הקרקע'.
"למן תחילת ייצוגו של שמואל ידענו, כי תיאוריו לגבי האופן המושחת שבו הצליח לקדם את הפרויקט - נכונים. מאז שנת 2008 ובמשך חמש שנים ליווינו יום יום, שעה שעה, את שמואל דכנר ז"ל במאבק איתנים מול כוחות חזקים שקמו עליו לכלותו וגם עלינו, כפרקליטיו, על-מנת שננטוש אותו.
"ראינו עד כמה נחוש היה להביא את האמת לבית המשפט, וגם אם שגה פה ושם וגם אם נכשל פה ושם, כפי שקבע בית המשפט - 'למגינת הלב, הוא דיבר אמת'. הוא חשף פרשות ופרטים שאלמלא הוא - לא היה הציבור נחשף אליהם. בדברי הספד שנשאתי בהלוויתו של שמואל דכנר, אמרתי בין היתר כי בשליחות שנטל על עצמו כעד המדינה, הוא כיפר על כל עוונותיו ומירק את כל פשעיו.
"יש בליבי צער על כך ששמואל לא שרד את ההליך ולא זכה לשמוע את הכרעת הדין. יש בליבי גם צער על כך שבית המשפט לא גילה מעט חמלה לשמואל, בזקנתו ובחוליו, ואף הכביד עליו את עולו. חרף כל פשעיו, תרומתו של שמואל דכנר לביעור השחיתות והסיוע שהעניק לרשויות האכיפה, הם חסרי תקדים".

תאריך:  31/03/2014   |   עודכן:  31/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבל שדכנר לא זכה לשמוע את הכרעת הדין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תקליקו"מאגרי טכנולוגיה" ותדעו
מיכל מירושלים  |  31/03/14 14:35
2
דכנר בשנים עברו
אחד שהכיר אותו  |  31/03/14 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
אומר שעדותו של עד המדינה הייתה בעייתית ביותר, רוויית שקרים ומחייבת חיזוקים - אך מולה ניצבו ראיות עצמאיות שהוכיחו את עיקרי טענותיו של שמואל דכנר
איתמר לוין
תיאר את דכנר כ"קמצן" כדי להרחיק את עצמו ממי שהשפיע עליו סכומים ניכרים    דכנר תרם לקמפיינים של אולמרט כשוחד - אך יש התיישנות    אולמרט ביקש מדכנר לסייע ליוסי    עדותו של טלנסקי - אמינה ומלמדת על שיטתו של אולמרט
אריה אבנרי
עבירת השוחד הייתה עוגת חוקו של העבריין הסדרתי אהוד אולמרט מאז שמילא תפקידים אופרטיביים של ראש עיריית ירושלים ושר במשרדי הבריאות, התקשורת והתמ"ת, שאפשרו לו להעניק הטבות שונות, לתפור מכרזים ולבצע עבירות מגוונות, גלויות וסמויות    התעשרותו הגדולה של אולמרט היא מקבלת שוחד שיטתי מאילי הון ומגופים כלכליים שסייע להם בדרך זו או אחרת    על עבריין ותיק ומיומן
איתמר לוין
"לא כל סתירה בין הודעותיו במשטרה לבין עדותו במשפט עומדת לו לרועץ. הטעויות והסתירות הינן במידה רבה כורח המציאות", בשל היקף החומר והזמן שעבר
יואב יצחק
פרשת הולילנד נחשפה לראשונה ב-News1 ביולי 2008    התרענו כי מדובר בפרשת שוחד    הצבענו על שמואל דכנר כמי שיהא עד מדינה    הזהרנו כי מדובר בפועל בארגון פשיעה בראשו עומד אהוד אולמרט וכי מדובר באחת מפרשות השוחד הגדולות במדינה    רק לאחר שהמשטרה קיבלה מידע נוסף מ-News1 היא החלה ב-2009 בחקירה סמויה ולאחריה בחקירה גלויה ובמעצרים    התוצאות בהכרעת הדין המלאה של השופט דוד רוזן    אולמרט בדרכו לכלא לזמן לא קצר
רשימות נוספות
"יידע כל לוקח שוחד כי לא לעולם חוסן"  /  איציק וולף
אולמרט הורשע בקבלת שוחד; הורשעו רוב הנאשמים האחרים  /  איתמר לוין
עד אחד, שלוש פרשות  /  איתמר לוין
משפט דוד  /  איתמר לוין
הולילנד במספרים  /  איתמר לוין
הולילנד: ההפתעות  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il