X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קובע: יזם הנדל"ן בנצי מורדוב הגיש קובלנה פלילית על לשון הרע נגד יוסי בן-דוד, במטרה לקדם אינטרסים אישיים שלו דחה את הקובלנה וחייב את מורדוב בהוצאות של 80,000 שקל
▪  ▪  ▪
בן-דוד. אמירה לגיטימית [צילום: פלאש 90]

יזם הנדל"ן בנצי מורדוב הגיש קובלנה פלילית פרטית נגד ראש עיריית יהוד לשעבר, יוסי בן-דוד, כדי לקדם בצורה בלתי ראויה עניין כספי אישי. כך קובע (יום ה', 27.3.14) שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם היימן, אשר דחה את הקובלנה וחייב את מורדוב בהוצאות כבדות.
מורדוב ביקש לייצג תושבים בפרויקט פינוי-בינוי של חברת לוגאנו. הוא התחייב בפני התושבים שלא לגבות מהם שכר, אלא לקבל אותו כאחוזים מן היזם, גבי מגנזי, לאחר שיגיע איתו להסכם על הפינוי ועל הפיצוי שישולם להם. ואולם, כאשר דרש מורדוב שכר של 5%-6% בפרויקט, שהמכירות בו הוערכו במיליארד שקל, דחה אותו מגנזי והציע לו 3,500 דולר לכל מפונה.
בן-דוד, שהיה אז ראש העירייה, החזיק בתשע חנויות באותו מתחם. לאחר שהמו"מ בין מורדוב למגנזי התפוצץ, פורסמה בעיתון מעריב ידיעה לפיה הפרויקט נכשל. בישיבת מועצת העיר בנובמבר 2011 התייחס בן-דוד לנושא ואמר: "מי שהוביל את הכתבה במעריב זה איש רשע מרושע, תרשום את זה בפרוטוקול, בשם בנצי מורדוב, שקרן, שקרן, שיתבע אותי, הוא רמאי רמאי גדול שמנסה לתקוע את הפרויקט בגלל סכסוך בינו לבין היזם שלו בלוגאנו על החתמות, אנחנו לא מעורבים בזה".
בשל דברים אלו, הגיש מורדוב את הקובלנה נגד בן-דוד. האחרון לא הכחיש שאמר אותם, אך טען שהגיב בכך על סחטנותו של מורדוב. מגנזי אמר בעדותו, כי מורדוב השתולל לאחר שדרישתו נדחתה ואיים עליו שיביא לכך שהפרויקט ייתקע למשך 20 שנה. מורדוב אכן החל לפעול נגד הפרויקט, כולל באמצעות פניות לתקשורת.
היימן אומר כי למעשה מורדוב לא נלחם נגד שחיתות כפי שטען, אלא רק למען כיסו הפרטי. את דבריו של בן-דוד בישיבת המועצה יש לראות כתגובה לגיטימית למהלכיו של מורדוב, אשר פגעו בתושבי יהוד, ולא כנובעים מהאינטרס האישי שלו בקידום הפרויקט. היימן גם מציין, כי מורדוב ניסה לסחוט את מגנזי בתמורה להימנעותו מפנייה נוספת לתקשורת.
לדברי היימן, לא התקיים במקרה זה היסוד הנפשי של כוונה לפגוע החיוני לצורך הוכחת עבירה פלילית של לשון הרע. בן-דוד ראה את מורדוב כאדם בלתי מוסרי, הפועל נגד טובת הציבור, ואף כמי שהוליך שולל את בן-דוד עצמו לאחר שהבטיח תחילה שיסייע לקדם את הפרויקט. לאור זאת, דבריו של בן-דוד היו בגדר תגובה למעשיו של מורדוב והבעת דעה על התנהגותו, ולכן אין בהם משום לשון הרע.
היימן מוסיף: "אני שולל מכל וכל טענות הקובל כי הוא נעלב ונפגע מדברי הנאשם. אין בכך ולא כלום. הקובל הוא למעשה אדם שעיסוקו בין היתר הוא למעשה בתיווך. מדובר באדם שהמילים שאמר הנאשם לא פגעו בו כהוא זה... אין ולא כלום בין המניע הציבורי שהניע הקובל לפתוח בהליכים אלה לבין ההליך הפלילי. המניע היחיד שיש במקרה זה הוא הניסיון לפגוע בנאשם, לפי שסבור הוא, כמוצא שלל רב, כי נפלה לידו הזדמנות לנקום בנאשם על כי סיכל כוונתו להפיק רווחים כספיים מנסיבות הפרויקט".
בשולי הדברים אומר היימן, כי כמו שופטים רבים - גם הוא סבור שהגיעה העת למחוק מספר החוקים את האפשרות להגיש קובלנה פלילית בשל לשון הרע ולהותיר רק את המסלול האזרחי. הוא מציין, כי בתי משפט השלום עמוסים לעייפה, ואין להקדיש זמן שיפוטי יקר לקידום אינטרסים אישיים.
היימן חייב את מורדוב, "לנוכח העובדה שהקובל פתח בהליכים שאינם ממין העניין ועשה שימוש בזמן שיפוטי המיועד למשפטים פליליים, ומתוך שכפה על הנאשם, להוציא הוצאות לשם הגנה על חירותו ושמו הטוב, משום ההליך הפלילי שנפתח נגדו בשרירות לב", בתשלום הוצאות של 50,000 שקל לבן-דוד ושל 30,000 שקל לאוצר המדינה. את בן-דוד ייצג עו"ד ירון קוסטליץ.

תאריך:  01/04/2014   |   עודכן:  01/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ירון קוסטליץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קובלנה פסולה נגד ראש עיריית יהוד לשעבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
עופר וולפסון
הנפיק חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-1.1 מיליון שקל במטרה להעלים הכנסות    עבד ללא דיווח לרשות המיסים במשך ארבע שנים
איתמר לוין
העירייה המתינה שש שנים בטרם החלה לגבות חוב ארנונה - ועשתה זאת רק לאחר שבעלי הנכס נפטר    ביהמ"ש קבע: היורשים ישלמו 150,000 שקל בלבד מתוך 500,000 השקלים שתבעה העירייה
איתמר לוין
משפחתו של שלמה חכם תקבל את הפיצוי בעקבות טביעתו בחוף מציצים    ביהמ"ש הטיל על חכם אשם תורם של 35%: חובתו של כל אדם לוודא שיש שירותי הצלה בחוף
יצחק דנון
הכור הגרעיני פנה לבית המשפט בעתירה לביטול שומת ארנונה של 63.5 מיליון שקלים שנקבעה לו על-ידי עיריית דימונה, וזאת בניגוד להסכם מספטמבר 2005 בו נקבע בהסכמה סכום שנתי של 5 מיליון שקלים עד לשנה זו
איתמר לוין
הנוהל קובע מתי ובאיזו צורה יוכלו פקחי העירייה לפנות ציוד של דרי רחוב המפריע לשימוש במרחב הציבורי    רובינשטיין קורא ליתר הרשויות המקומיות להנהיג נוהל דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il