X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין הארצי לעבודה יצטרך להכריע האם למעביד קיימת הזכות לפטר עובדת על-רקע הטרדות טלפוניות של צד ג' כלפי מנהלה הישיר במסגרתן נסחט באיומים על-מנת להביא לפיטוריה
▪  ▪  ▪
המנהל הישיר הוטרד [צילום אילוסטרציה: AP]

בית הדין האזורי לעבודה סבור כי למעביד קיימת זכות לפטר עובדת לנוכח הטרדות טלפוניות של מנהלה הישיר, סמנכ"ל השיווק בחברה, על-ידי גורם עברייני, בהן הוא נדרש לפטרה, ונוכח האולטימטום שהציב הסמנכ"ל בפני החברה כי אם העובדת לא תפוטר הוא יפסיק את עבודתו בחברה.
העובדת לימור ויצמן הועסקה בחברת יונידרס-תדמית העוסקת במכירה ושיווק של ביגוד מקצועי בתפקיד נציגת מכירות. לאחר פרידתה מבעלה החל ממונה העל שלה בחברה, סמנכ"ל השיווק גידי סלע, לקבל הטרדות טלפוניות בהן נדרש לפטר את ויצמן, ואף אשתו הוטרדה טלפונית ובין היתר נאמר לה באותן שיחות כי ויצמן ובעלה מנהלים רומן.
סלע תיאר בבית הדין את מסכת האיומים שעבר במשך 75 ימים ואת הלחץ והמתח בהם היה שרוי.
סלע התלונן במשטרה והציב אולטימטום כי אם ויצמן לא תפוטר הוא יפסיק את עבודתו, שכן אינו יכול להמשיך לעבוד בנסיבות שנוצרו. לאחר שפוטרה הגישה ויצמן לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה תביעה לתשלום פיצוי בגין פיטורים שלא כדין והשלמת פיצויי פיטורים.
לטענת ויצמן, היא פוטרה שלא כדין, שכן המניע האמיתי לפיטוריה היה רצון החברה להפסיק את המצב בו סלע ומשפחתו סובלים מהטרדות ואיומים של אותו צד ג' שביקש לפגוע בה.
בית הדין ציין בפסק דינו כי התרשם שהתובעת הייתה ככל הנראה קורבן של בעלה, וכי פיטוריה לא היו קשורים להתנהגותה שלה, אלא להתנהלות של בעלה עמו הייתה בהליך גירושים.
לדעת בית הדין, כאשר יש בפני המעסיק שתי אפשרויות: האחת סיום העסקתו של סמנכ"ל השיווק, והשנייה סיום העסקת עובדת מכירות כאשר שניהם הם למעשה קורבנות ללא עוול בכפיהם - זכותו הניהולית של המעביד להעדיף את מי מהעובדים הללו לפטר.
בית הדין ציין בפסק דינו כי מתצהירה של התובעת ברור כי היא מייחסת לבעלה לשעבר את ההטרדות, אולם במסגרת דיון הוכחות חזרה בה מדבריה לעניין מעורבות בעלה באיומים ובהתנכלות לה.
בית הדין הדגיש כי על המעביד לדאוג לפעילות השוטפת של העסק, והוא רשאי במסגרת הפררוגטיבה הניהולית שלו להעדיף את הסמנכ"ל על עובדת המכירות.
בית הדין הוסיף כי אין כל איסור חוקי לפטר עובדת בסיטואציה כמו זו שבפנינו, ועל כן אין לקבל את טענת העובדת במקרה הנדון, לפיה אסור היה על הנתבעת לפטר אותה.
בית הדין סיכם באומרו כי מדובר במקרה קשה ומצער, בו הן התובעת והן מנהלה הישיר סמנכ"ל השיווק הם קורבנות במקרה זה, אולם אין המדובר בפיטורים שלא כדין המצדיקים פיצוי. מאידך-גיסא אין לקבל את טענת החברה לפיה התובעת פוטרה עקב אי-שביעות רצון מעבודתה.
בית הדין פסק לתובעת סך של 31,000 שקלים בגין הפרשה והלנת פיצויי פיטורים. בנוסף פסק לה הוצאות משפט בסך 8,000 שקלים.
התובעת לימור ויצמן הגישה עתה לבית הדין הארצי לעבודה ערעור על פסק הדין, במסגרתו היא מבקשת לפסוק לה פיצויים בגין פיטורים שלא כדין וללא שימוע. לדבריה, על המעביד קיימת חובה לפנות לגורמי אכיפת החוק בטרם יבחר לפטר את העובד בשל פעולתו של גורם עברייני (צד ג') המנסה לגרום לפיטורי העובד על-ידי סחיטה באיומים של מנהלה הישיר ובני משפחתו.
"הדעת אינה סובלת שסחיטה באיומים על-ידי גורם עברייני יניבו שכר לעבריין הפוגע מחד ומאידך נשוא הסחיטה יפגע ויאבד את מקום עבודתו על לא עוול בכפו", נאמר בערעור.
בנוסף נאמר בערעור כי "לא יעלה על הדעת שבית משפט בישראל יקבע שקיים למעביד לגיטימיות להיכנע למעשה עברייני הדורש פיטורי עובד בוודאי מבלי שמוצתה פניה לרשויות אכיפת החוק וכי התנהלות זו היא בבחינת אפליה אסורה".
לדעת המערערת, באמצעות עו"ד טל שחר בלוך, הותרת הכרעת בית הדין האזורי על-כנה היא לא פחות ממתן רוח גבית לגורמים עברייניים המבקשים לפגוע בפלוני או בפלונית על-ידי סחיטה באיומים של מעבידיהם, ומסר שכזה אינו יכול לצאת מפתחו של בית משפט בישראל.

ע.ע. 53335-03-14
תאריך:  02/04/2014   |   עודכן:  02/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העובדת פוטרה בשל הטרדות מנהלה הישיר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה מה שהערסים יודעים .לאיים. ל"ת
צוקרשפיץ  |  2/04/14 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורם אמריקני בכיר אמר לניו-יורק טיימס ולוושינגטון פוסט כי מאמצי התיווך של ג'ון קרי הגיעו למיצוי    אם הצדדים לא יעשו צעדים משמעותיים - לא ישוחרר המרגל הישראלי פולארד
מחלקה ראשונה
חברת התעופה אל-על נערכת לקראת עומס בטיסות בחגים ומאפשרת שירותים המקלים על הנוסעים
יפעת גדות
נכנסה לתוקף בישראל חובת סימון שומן טראנס על גבי אריזות מזון ארוז    שרת הבריאות, יעל גרמן: "מחובתנו כמשרד בריאות לעודד אכילה בריאה יותר לשם קידום בריאות הציבור והקטנת התחלואה"
עידן יוסף
מנהיגם הרוחני של הקתולים בעולם הותיר אחריו כמיליארד אבלים
יצחק דנון
הקבוצה מפעילה משחקי קזינו מקוונים ולטענת התובעת, חברה זרה מפנמה, היא הפרה עמה הסכם לעשיית שימוש בפלטפורמה שפיתחה המאפשרת הפעלת משחקים מקוונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il