X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשכ"ל הגישה לשר האוצר את המלצות הצוות לייעול תהליכי תשלום לספקים מועד התשלום יקוצר ל-30 יום ממועד הגשת החשבונית בהזמנות קטנות - עד 24 יום יוקם פורטל לספקים לשיפור השירות ולמעקב אחר תהליך התשלום יוקם מנגנון פיצוי בשל פיגור בתשלום לספקים
▪  ▪  ▪
לפיד. מבטיח לפשט הביורוקרטיה לעסקים הקטנים [צילום: פלאש 90]

החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, הגישה (יום ד', 2.4.14) לשר האוצר, יאיר לפיד, את המלצות הצוות לבחינה וייעול של תהליכי התשלום לספקים בממשלה. הצוות בחן את מדיניות הממשלה לעניין מועד התשלום לספקים, תוך בחינת פתרונות אפשריים לצמצום ההליך הביורוקרטי ולקיצור משך הזמן עד למועד התשלום.
הממשלה היא קניין מרכזי במשק ועל כן למדיניות ימי האשראי השפעה רבה על שרשרת הרכש ומתן השירותים במשק. המלצות הצוות נועדו לשפר את ההליך הקיים כדי לתרום להגברת התחרותיות במשק, להגדלת ההשקעות, ולהעלאת רמת איכות הניהול והאתיקה העסקית. למוסר התשלומים חשיבות רבה לאיתנות הפיננסית של עסקים קטנים ובינוניים.
יישום ההמלצות כרוך בשינויים רבים בתהליכי עבודה מורכבים של יחידות מקצועיות, במערך הלוגיסטי של ביצוע התשלומים במשרדי הממשלה. לפיכך, יחל תהליך הדרגתי להטמעת ההמלצות, כאשר היעד ליישום מלא הינו רבעון ראשון בשנת 2015.
עיקר ההמלצות
1. קיצור ימי האשראי לספקי הממשלה ל-30 יום ממועד הגשת חשבונית תקינה למשרד. כיום, ימי האשראי נעים בטווח שבין 45-24 בהתאם למועד הגשת החשבונית על-ידי הספק.
2. קיצור ימי האשראי לספקים בהזמנת רכש של עד 50 אלף ש"ח ל-24 יום ממועד הגשת החשבונית למשרד. הזמנות רכש עד 50 אלף ש"ח, מהוות כ-85% מכמות ההזמנות הלוגיסטיות בשנה ותהליך האישור והבקרה עליהן בדרך כלל מהיר יותר באופן יחסי להזמנות מורכבות בסכומים גבוהים יותר.
3. הקמת פורטל ספקים לשיפור תהליך התשלום והקשר עם הספק - הקמת פורטל ספקים ממשלתי לשיפור השירות והקשר עם ספקים. הפורטל ייעל ויקצר את תהליך ההזמנה והתשלום לספקים, שיוכלו לעקוב כל העת אחר סטאטוס הטיפול בתשלום.
4. החשב הכללי יקים מנגנון לפיצוי ספקים עד ליום 31.12.2015, להם חל פיגור בביצוע התשלום על-ידי הממשלה.
5. הוספת מנגנון "ריבית פיגורים חשב כללי" במצבים של פיגור של מעל 90 יום בתשלומים לקבלנים לביצוע עבודות הנדסה בנאיות. מאחר שמדובר בקבלנים בעלי אופי שירות ייחודי המצריך פרק זמן ארוך יחסית לאישור החשבונות על-ידי גורמים מקצועיים שונים ו"חברות מנהלות", הצוות ממליץ להשאיר את ימי האשראי הנהוגים כיום על-כנם. עם זאת, על-מנת להקל על מצוקת הקבלנים בכל הנוגע לתנאי התשלום וימי האשראי, הצוות ממליץ בהתאם לסיכום עם התאחדות הקבלנים ובוני הארץ, לקבוע כי הפיצוי במקרים של פיגורים בתשלום החשבונות של הקבלנים החלקיים והסופיים לאחר 90 יום מעבר לתנאי התשלום שסוכמו יהיה לפי "ריבית פיגורים חשכ"ל".
6. קיצור ימי אשראי בחברות ממשלתיות המוגדרות כ"חברות זרוע ביצוע" של הממשלה ל-60 יום. מאחר שמדובר בפרויקטים בעלי אופי שירות ייחודי, כגון: תשתיות וכבישים, ממליץ הצוות לקבוע בהסכמים עם החברות ממשלתיות המוגדרות כ"זרוע ביצוע" או לחברות ממשלתיות אחרות שיש לממשלה הסכמים עמן, סעיף הקובע שעל החברות לעמוד בתנאי אשראי לספקיה של עד 60 יום.
7. פיקוח ובקרה על פיגור בימי אשראי לספקים בדרג ניהולי הולך ועולה בהתאם לעומק הפיגור לספקים.
8. הכשרה מקצועית לכל גורמי מקצוע רלוונטיים לתהליך.
9. יוקם צוות להמשך מעקב ליישום הדוח.
ההמלצות מתייחסות לספקי ממשלת ישראל, ללא ספקי מערכת הביטחון המטופלים בנפרד.

תאריך:  02/04/2014   |   עודכן:  02/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועדי התשלום לספקי הממשלה יקוצרו משמעותית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הורשע בעבירות שהגדירו הדיינים כ"נשמת אפו" של מקצוע עריכת הדין: פעילות בניגוד עניינים ואיומים    בית הדין: יש לשלוח מסר חד וברור, לפיו מי שמבצעים עבירות אלו לא יהיו חברים בלשכה    ביצוע ההחלטה יעוכב בעקבות הערעור שהגיש עו"ד שטנגר
יצחק דנון
עו"ד ובר מעניק ב-5 השנים האחרונות שירותי ייעוץ למשרד לאזרחים ותיקים בנושא השבת רכוש יהודי בתקופת השואה והוא נקבע כזוכה במכרז החדש שפורסם באוקטובר האחרון
יצחק דנון
בית הדין הארצי לעבודה יצטרך להכריע האם למעביד קיימת הזכות לפטר עובדת על-רקע הטרדות טלפוניות של צד ג' כלפי מנהלה הישיר במסגרתן נסחט באיומים על-מנת להביא לפיטוריה
איציק וולף
גורם אמריקני בכיר אמר לניו-יורק טיימס ולוושינגטון פוסט כי מאמצי התיווך של ג'ון קרי הגיעו למיצוי    אם הצדדים לא יעשו צעדים משמעותיים - לא ישוחרר המרגל הישראלי פולארד
מחלקה ראשונה
חברת התעופה אל-על נערכת לקראת עומס בטיסות בחגים ומאפשרת שירותים המקלים על הנוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il