X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה ובבקשה לייצוגית נטען כי צעצועי הנשיכה הלעיסים המיובאים על-ידי סקאל ספורט תחת המותג "פישר פרייס" שנועדו להקל על כאבי בקיעת שיניים לתינוקות, אינם מסומנים בהתאם לתקן ובשל כך חשופים התינוקות לסכנה בריאותית
▪  ▪  ▪
חנות של סקאל ספורט [צילום: אסף לב]

"תביעה זו עוסקת באי-מתן מידע ובהפרת צו ותקן רשמי באחד הנושאים הרגישים ביותר אשר קיימים - תינוקות בשלבי ההתפתחות הראשוניים - הנמשכים מרגע לידתם ועד לגיל 3". כך נאמר במבוא לתביעה ולבקשה לאישורה כייצוגית שהוגשה נגד סקאל ספורט.
זאת בכל הנוגע לצעצועי נשיכה ("נשכנים") המשווקים תחת המותג פישר פרייס, המלאים בנוזל ואשר נועדו להקל על כאבי בקיעת השיניים של התינוקות והגירוד המלווה לעיתים את תהליך הבקיעה.
לטענת התובעת, מלי לופו, סקאל ספורט, הנמנית על קבוצת סקאל, נמנעת באופן גורף מלציין על תווית המוצר: צעצוע נשיכה המלא בנוזל - את האזהרות הנוגעות לגבי השימוש בו.
בתביעה נאמר כי המדובר במוצר אשר סומן בלועזית ובאותיות זעירות, וכי צרכן פוטנציאלי הרוכש את המוצר שרוי בחוסר אונים מובהק לגבי אופן השימוש במוצר, והתוצר הישיר של אלו הוא שימוש לא נכון במוצר, ובשל כך הריסתו המוחלטת או פגיעה פיזית בתינוק.
לטענת התובעת, הדין והתקן מחייבים את היצרנים ו/או המשווקים ו/או היבואנים השונים לסמן את אריזות צעצועי הנשכנים בעברית בסימון ברור ובר קיימא, ויש לבצע תרגום מהימן, לרבות אזהרות בטיחות בהתאם לנדרש בחוק.
לדברי התובעת, היא רכשה עבור נכדתה בת החמישה חודשים צעצוע נשכן מתוצרת פישר פרייס המיובא על-ידי סקאל ספורט וסברה לנוכח היעדר הוראות בעברית לתפעול המוצר או אזהרות כלשהן, כי אין כל מניעה להניחו במקפיא לשם קבלת מלוא התועלת ממנו.
אולם בדיעבד, לאחר בדיקת הנושא, הוברר לה כי היה אמור להירשם כיתוב בעברית המזהיר כי אין להניח את צעצוע הנשכן בפריזר, ומאחר שהמוצר קפא וקיבל מרקם קשיח מהרגיל, היא נמנעה מלתת אותו לנכדתה ולא עשתה בו שימוש.
לטענת התובעת, באמצעות עורכות הדין טלי לופו ושרון ענבר-פדלון, הימנעותה של סקאל ספורט מלציין הוראות שימוש מפורטות בעברית, לרבות ציון אזהרות, איננה בדין, בפרט כאשר מדובר באוכלוסייה חסרת ישע.
התובעת מציינת כי לאחר המקרה בחנה מוצרים מקבילים של חברות אחרות אשר בהם מופיעות אזהרות שונות הנוגעות לשימוש במוצר.
התובעת מבקשת לחייב את סקאל ספורט לפצות את הצרכנים על-ידי השבה יחסית בשיעור 50% מעלות המוצר, ובנוסף בגין נזק בלתי ממוני המתבטא בעוגמת נפש.
עוד מתבקש בית המשפט להורות לנתבעת להסיר את הנשכנים האמורים מהמדפים ולסמן את מוצריה כנדרש. סכום התביעה המצרפי מוערך ב-3 מיליון שקלים.

ת.צ. 53939-03-14
תאריך:  02/04/2014   |   עודכן:  02/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סקאל ספורט לא מסמנת כדין את הנשכנים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במבצע בן כמה חודשים הצטרפו למעלה משליש מהעובדים להתאגדות העובדים בכל אחת מהרשתות    בהנהלת פיצה האט משתפים פעולה, אולם עובדי דומינו'ס מדווחים כי ההנהלה מערימה קשיים על ההתאגדות ומאיימת עליהם
יפעת גדות
בנים ובנות ששיחקו עם בובת תפוח-האדמה חשבו שהם מסוגלים לבצע עבודות רבות יותר מאשר בנות ששיחקו עם ברביות, ללא קשר לאופן לבושה
עופר וולפסון
חברת לארה הישראלית הודיעה כי תראפיקס ביו תשקיע בה, כדי להמשיך את פיתוחו של תחליף תרופתי למריחואנה רפואית המיועד לשוק הטיפול בכאב כרוני    הפתרון מאפשר מתן מבוקר ומדוד של החומר הפעיל כדי לאפשר ספיגה יעילה ואפקט מהיר
עופר וולפסון
שדרגה את מערך הגיבוי ושחזור הנתונים של החברה בשני אתריה    הרשת הואצה ותאפשר קיצור של זמני חלונות הגיבוי ואמינות גבוהה יותר
יפעת גדות
זאת השנה השנייה בה מקיים מוזאון ארץ ישראל תחרות בין כל צלמי הטבע בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il