X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה סכסוכים במגזר הציבורי הנוגעים ל-24 אלף עובדים הסכסוך המרכזי: בבתי החולים הממשלתיים, העלולים לעבור לעיצומים סכסוכים גם בעיריות אילת וראשל"צ ובטאבו חברת הרכב אלבר הכירה בהתאגדות עובדיה
▪  ▪  ▪
מצוקת כוח אדם וחוסר תקינה בבתי החולים [צילום: פלאש 90]

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה (יום ה', 3.4.14)סכסוכי עבודה חדשים במגזר הציבורי, הנוגעים ליותר מ-24 אלף עובדים.
הסכסוך הראשון הנו סכסוך עבודה בבתי החולים הממשלתיים, בהם עובדים יותר מ-20 אלף איש. העילות להכרזת הסכסוך נעוצות במצוקת כוח אדם וחוסר תקינה בבתי החולים, אשר יוצרים יחד עומסים קשים על המערכת ומאיימים לפגוע בשירות שניתן למטופלים. עילה נוספת לסכסוך קשורה להתנהלות המעסיק, במקרה זה משרד הבריאות, בדרך של עקיפת העסקה ישירה באמצעות העסקת עובדי קבלן ומסירת עבודות למיקור חוץ.
סכסוך העבודה השני שאישרה ההסתדרות נוגע לעניינם של כ-1,000 עובדים במוסדות רפואת השיניים של קופת חולים מאוחדת. בימים אלו הנהלת הקופה מבצעת שינוי ארגוני ומבני במערך רפואת השן של הקופה, תוך גילוי התנגדות נחרצת, לדברי ההסתדרות, לנהל מו"מ ענייני עם נציגות העובדים. השינוי הצפוי עלול לפגוע בזכויותיהם ובתנאי העסקתם של חלק מהעובדים אך הקופה ממשיכה בסירובה העיקש להידברות. עילה נוספת לפרוץ הסכסוך היא העובדה שהנהלת הקופה ממשיכה לאייש משרות במערך רפואת השן בהליכים לא תקינים, על-אף חובתה לאיוש משרות בהליכים פומביים ושוויוניים.
סכסוכי עבודה נוספים שההסתדרות אישרה במגזר הציבורי, כוללים גם את עיריית אילת ועיריית ראשון לציון. כ-750 עובדי עיריית אילת ביקשו להכריז על הסכסוך עקב כוונותיה של הנהלת העירייה להחיל תוכנית הבראה, הכוללת בין היתר, צמצום שכר ופיטורים של כ-75 עובדים, והכל ללא ניהול מו"מ וללא גיבוש הסכמות עם נציגות העובדים. עילות נוספות בלב הסכסוך הן קיצוץ חד-צדדי בשעות נוספות, כוננויות ועבודה בימי שישי, עיכוב בהעברות תשלומים לקרנות הפנסיה וקופות הגמל וצמצום של תקציב בקרן רווחת העובד. הסכסוך של עובדי עיריית ראשון לציון, הנוגע לעניינם של 3,200 עובדים, קשור למיקור חוץ והפרטה זוחלת של תפקידים אשר בוצעו על-ידי עובדי העירייה לקבלנים חיצוניים, כך למשל עובדות הניקיון, אבות הבית בבתי הספר ועובדי אגף החשמל. כמו-כן, עובדי עיריית ראשל"צ מוחים בין היתר, על עיכובים במתן קביעויות לעובדים, למרות שחלף מועד הזמניות, זאת מתוך כוונה לפגוע בעובדים ובזכויותיהם.
סכסוך עבודה נוסף שאושר היום הנו סכסוך העבודה באגף רישום והסדר מקרקעין. סכסוך זה שנוגע לעניינם של 200 עובדי הטאבו קשור לסירובו המתמשך של משרד המשפטים לנהל מו"מ קיבוצי בנושא הטיפול ב"רישומם של שיכונים ציבוריים", זאת למרות הפניות החוזרות והנשנות מצד נציגות העובדים. נושא זה ממשיך להיות מוגדר כ"מבצע חריג", כאשר דרישת המשרד היא שהטיפול בנושא זה יתבצע אך ורק אחרי שעות העבודה. העובדים מלינים גם על עומס העבודה שנובע מהוספת מטלות חדשות כגון הנפקת דיסקים לציבור של רישומי הבתים המשותפים, ורישומים על-פי תמ"א 38.
אלבר הכירה בהתאגדות עובדיה
במקביל להכרזה על סכסוכי העבודה, גם בשורה טובה משורות ההסתדרות: חברת הרכב אלבר הודיעה לארגון כי היא מקבלת ומכירה בו כארגון העובדים היציג בחברה. סמנכ"ל משאבי אנוש, צביקה גלייטמן, הזמין את נציגי ההסתדרות לפתוח במו"מ מיד בתום חג הפסח.
כ-1,000 עובדי אלבר הכריזו על התאגדותם לפני כחודש. חברת אלבר שנוסדה ב-1994 היא כיום אחת מחברות הרכב הגדולות בישראל. החברה שמנהלת ציי רכב בגופים רבים, מציעה בין היתר, עסקות טרייד אין, שירותי השכרה ומכירה של כלי רכב, וכן ליסינג מימוני ותפעולי לגורמים עסקיים ופרטיים.
התאגדות חדשה נוספת נרשמה השבוע במאפיית דגנית עין הבר - המאפייה השלישית בגודלה בישראל. 250 עובדי החברה, ביניהם עובדי ייצור ונהגי חלוקה, התאגדו בהסתדרות לאחר שלמעלה משליש מהם חתמו על טפסי ההצטרפות. מבצע ההחתמות בקרב עובדי המאפיה נערך במספר מוקדים ברחבי הארץ וקיבל סיוע משולב מצוות האגף להתאגדות עובדים ומרחב ההסתדרות בפ"ת בראשותו של גיורא נחום.
דגנית עין הבר שמספקת מוצרי לחם לרוב חלקי הארץ באמצעות 80 קווי חלוקה, נמצאת כיום בבעלות משותפת של קיבוץ עינת ומאפייה מרחבית.
במקביל נמשכים המאמצים להשגת יציגות בחברת פרטנר. בשבועיים וחצי האחרונים זוכים חברי ועד הפעולה לתמיכה רחבה יותר בקרב עובדי החברה. מבצע ההחתמות צובר תאוצה למרות הניסיונות הסמויים והגלויים של הדרג הניהולי לסכל את יוזמת העובדים.

תאריך:  03/04/2014   |   עודכן:  03/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרות אלפי עובדים חדשים בסכסוכי עבודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסתדרות היא סרטן  ל"ת
מושיקו  |  3/04/14 18:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
נכון להיום עובדים בשגרירות כ-20 עובדים ישראלים אשר 90 אחוז מהם חתמו השבוע על טפסי ההצטרפות להסתדרות
עופר וולפסון
זכתה בחוזה של משרד בריאות במדינה באמריקה הלטינית בהיקף של מיליון דולר    זהו החוזה הגדול ביותר בו זכתה החברה עד כה בתחום הדיאגנוסטיקה
עופר וולפסון
הפיקוח על הבנקים מחייב את הבנקים לחשוף את גובה עמלות ני"ע שמשלמים כל לקוחותיהם, כך שתתאפשר השוואה בין בעלי תיקים בגדלים דומים    המשקיעים יקבלו פירוט על גובה העמלות שגובה הבנק מכלל לקוחותיו מדי חצי שנה
איתמר לוין
השופט אלון אינפלד דחה טענה, לפיה העברת מסר באמצעים גופניים זהה לדיבור: החוק מדבר על האזנה לדיבור; מחוות גופניות אינן דיבור; הרחבת-יתר תמנע שימוש בצילומי אבטחה
אפרת פרץ
זאת בשל התנגדות גרמן לפיילוט בבריר    שרת הבריאות מסתמכת על חוות דעת של מומחה אמריקני בלתי-תלוי הקובע כי תוצאות הפיילוט לא יוכלו לשקף בוודאות את הסכנות הפוטנציאליות בכרייה בהיקף מלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il