X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היזם ואיש המימון דוד לוי טוען שהמיר כספים עבור בר והעניק לו הלוואה - פעולות שלגרסת המדינה היוו שוחד מאשים את המשטרה: "כלבים מקבלים יחס יותר טוב מזה שנתנו לי"
▪  ▪  ▪
המגרש של הילקרסט. תקוע

"אני לא צריך לשחד את צבי בר. אם הייתי משחד אותו, למה בצ'קים? הייתי נותן לו מזומן". כך אומר (4.3.14) היזם דוד לוי, בעדותו במשפט בר. לטענת המדינה, לוי - נציג חברת הנדל"ן הילקרסט - שיחד את בר, בעוד לוי טוען שהמיר כספים עבור בר והעניק לו הלוואה במסגרת פעילותו הפיננסית.
"הוא היה מביא לי מזומנים בדולרים. משום שאיני עוסק בדולרים, יש מתחתי צ'יינג', אני יורד למטה ופורט אותם", אמר לוי. "לפעמים לקחתי צ'ק מהצ'יינג' ושם את זה בחשבון שלי, מחייב את צבי על הצ'ק שהוא קיבל, שהוא בחובה, וכשאני מקבל את הכסף בחזרה - אני מוציא קבלה. אם יש מרחק, אני מוציא ריבית על הימים שלקח את הכסף, מוציא תעודת חיוב שחייבתי אותו, וממתין עד לקבלת התמורה, ואז אני מוציא קבלה, ועל הריבית מוציא חשבונית".
השופט צבי גורפינקל שאל מהו הרווח שלו כאשר הפעולות נעשו באותו יום, ולוי השיב שבמקרה כזה אכן לא הרוויח דבר. "עשיתי לצבי זאת כי הוא ביקש ממני. ברוב המקרים הוא לא הביא לי את הכסף במזומן באותו יום, אלא ביקש צ'ק והיה מביא את הכסף לאחר תקופה, יומיים, שבוע ואף חודשים, ועל כך ביקשתי ריבית".
לוי הדגיש: "לא נתתי שום שוחד, הכל התנהל בקבלות ובחשבוניות, הכל שקוף, אין קשר בין ההמרות שעשיתי לצבי בר לבין הילקרסט ששייכת לאחי. קיבלתי את כל כספי מצבי בחזרה, אין שום שוחד. אני מוכן ללכת למכונת אמת, אני אדם מאמין ומתפלל, קורא קדיש כי אמי נפטרה, מוכן להישבע בתורה ששקל אחד לא נתתי לו, חשבנתי את כל הריביות".
בר דרש היטל השבחה
לדברי לוי, הילקרסט שבבעלות אחיו מאיר לא יכולה לבנות על המגרש שבבעלותה ברחוב בגין ברמת גן, בין היתר "כי יש לשלם השבחה 38 מיליון שקל לעיריית רמת גן, נהיה שוב בהפסדים. ראש העיר שהוציא לי את היטל ההשבחה הוא צבי בר. ויש בעיה עם החניה למטה, העירייה רוצים עוד כסף. כך שאי-אפשר להוציא היתר בנייה".
לוי אישר, כי בשנים 2003-2000 העניק לבר מספר הלוואות. "אם צבי אמר שמבחינתו הוא רואה בכך פעולת המרה, אני ראיתי בזה הלוואה - הוא ביקש ממני צ'ק על סכום מסוים, ולא הביא את הכסף על המקום. לכן פתחתי תעודת חיוב על הסכום, ייתכן שבא אחרי שבוע-חודש, ואז הוצאתי חשבונית וקבלה, כשהוא החזיר".
לוי הוסיף: "אני עובד עם צ'קים דחויים. אם הוא מביא לי מזומן באותו יום, זה לא גורם לי להתפרנס. אני מעדיף צ'קים דחויים, וההלוואה תיפרע כמה שיותר מאוחר. כשהוא החזיר, הוא שילם את הריבית על כך. לא קיבל בחינם. יש חשבוניות וקבלות על הריבית. לכן לא עשיתי לצבי בר טובה בכך שהוא החזיר את הכסף מתי שרצה - בשבילי מאוחר זה יותר טוב".
לוי גם העניק הלוואה לאבנר, בנו של בר. "בדקתי את החברה וראיתי שהחברה חדשה, רציתי ערבות ולכן ביקשתי מאבנר שיתן לי צ'קים אישיים, שמא החברה שלו תיסגר. גביתי ממנו 22,500 שקל ריבית + מע"מ, כמעט 3% לחודש שזה שיעור גבוה. לקחתי סכום כזה, כי איני מכיר את החברה ואת השותפים, אני לא לוקח סיכון. זה בוצע על-ידי אשתי, זהבה".
בחקירה הנגדית אמר לוי, כי נתן מדי פעם לבר צ'קים אישיים שלו ולא של חברת המימון שבבעלותו, משום שלא ראה הבדל בין הדברים. התובעת, עו"ד נטלי קוקוי, ציינה שבחקירתו במשטרה אמר לוי שהשתמש בצ'קים אישיים משום שנגמרו לו הצ'קים של החברה.
לוי התייחס לאמירות נוספות שלו במשטרה, ואמר שיש לראותן לאור העובדה שנחקר חודש בלבד לאחר שבתו נפטרה בדמי ימיה. "יכול להיות שבחקירות שלי דיברתי שטויות. אני מצטער. אני היום רואה מה כתוב, אז הבנתי לעצמי: אני הייתי במצב לא טוב. הייתי במצב של דיכאון. תופסים אותי ביום של אזכרה", אמר. הוא הוסיף בהתרגשות, כי אפילו כלבים מקבלים יחס טוב יותר מזה שקיבל הוא מהמשטרה על אותו רקע.

תאריך:  06/04/2014   |   עודכן:  06/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אם הייתי משחד את בר, למה בצ'קים?"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
גייר עומד על כך שהעניק לבר הלוואה של 100,000 דולר רק כטובה לחבר ולא ציפה לתמורה כלשהי    מסביר מדוע לא גבה ריבית על שלוש השנים הראשונות: "כנראה הייתי טוב מדי"
איתמר לוין
ראש עיריית רמת גן לשעבר טוען שמעולם לא קיבל הלוואות מהיזם דוד לוי אלא רק המיר אצלו מט"ח; לוי טען שמדובר היה בהלווואות
איתמר לוין
לעיתים אנחנו שומעים אמירות, ולא בטוחים האם מי שאמר אותן שמע את דבריו או לכל הפחות הבין את משמעותם. "ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר" - עצה שבהחלט כדאי לכמה וכמה אנשים לאמץ
איתמר לוין
טוען שלא ראה בעייתיות בכך שביקש להעסיק את בניו בחברות שבבעלות היזמים שאול לגזיאל ועמנואל ארביב    מסביר מדוע אינו יודע פרטים על ענייניו הכספיים: "אני לא גאון בזה"
איתמר לוין
צבי בר סתר את עצמו במשטרה ובבית המשפט בנוגע למעורבותו של עמנואל ארביב בהלוואה בסך 225,000 ליש"ט שקיבל ובנוגע לאופן בו פרע אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il