X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות הכללית והסתדרות המעו"ף מבקשות את התערבות בי הדין הארצי לעבודה בפסק דין הקובע כי מעסיק ציבורי מאורגן רשאי לחייב אופן חד-צדדי חתימה על שעון נוכחות ביומטרי
▪  ▪  ▪
שעון נוכחות. פררוגטיבה ניהולית

ההסתדרות הכללית והסתדרות המעו"ף הגישו לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הקובע כי מעסיק ציבורי מאורגן רשאי לחייב באופן חד-צדדי את עובדיו לעבור להחתמת נוכחות באמצעי ביומטרי דהיינו שעון נוכחות ביומטרי.
בית הדין האזורי נדרש להכריע בסוגיה האם ניתן לחייב את עובדי עיריית קלנסואה להחתים שעון נוכחות באמצעות טביעת אצבע. העירייה טענה כי היא רשאית להחליט על אופן דיווח הנוכחות, וכי שיטת דיווח הנוכחות בה בוחרת רשות מקומית הינה עניין אדמיניסטרטיבי שבהתאם לחוקת העבודה אל לה לנציגות העובדים להתערב בו.
לדברי העירייה, עידכון שיטת דיווח על שעות עבודה היא במסגרת השינויים שזכאי מעסיק לבצע. לטענת העירייה, החלטתה להנהיג דיווח נוכחות באמצעות טביעת אצבע נתקבלה בעקבות אי-סדרים וחשדות לאי התייצבות מסיבית של עובדים לרבות החתמת כרטיסי עמיתים באופן שגרתי.
לטענת העירייה, דיווח באמצעות טביעת אצבע הינו לגיטימי, מדויק, מהימן ומקובל במקומות רבים, וכי אין מדובר באמצעי פולשני שיש בו כדי לפגוע בזכויות העובד לפרטיות.
בית הדין האזורי השתכנע כי העירייה רשאית להחליט אף ללא היוועצות בנציגות העובדים כי רישום הנוכחות במשרדיה יתבצע באמצעות שעון נוכחות ביומטרי.
לדברי בית הדין, נראה כי גם על-פי חוקת העבודה קיימת לעירייה פררוגטיבה ניהולית לקבוע את סוג השעון אשר ישמש להצהרה על נוכחות עובדיה ואופן דיווח נוכחות עובדיה, מבלי שיהיה חובה עליה להיוועץ בנציגות העובדים.
לדעת בית הדין, יש לאפשר לרשויות המדינה לפקח על שעות עבודתם של עובדיה באופן המיטבי ולא להגבילה בעשותה כן, וכי שינוי שיטת דיווח הנוכחות והמעבר לשעון ביומטרי ברשויות המקומיות הינו ראוי ורצוי בנסיבות העניין.
בית הדין, בראשות השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ, קבע עוד בפסק דינו כי אין בשימוש המבוסס על טביעות אצבע של העובדים משום פגיעה בעובדים, בפרטיותם או בכבודם. אשר על כן נקבע בפסק הדין כי העירייה רשאית לבצע רישום נוכחות במשרדיה באמצעות שעון נוכחות ביומטרי.
בערעור על פסק הדין טוענות ההסתדרות הכללית והסתדרות המעו"ף כי תוצאת פסק הדין הינה פגיעה בזכות העובדים לפרטיות באמצעות חיובם במתן פרטים ביומטריים אישיים למעסיק לצורך רישום נוכחות.
בנוסף נפגעת זכותם של העובדים עובדי הרשות המקומית למשא-ומתן והסכמה על שינוי בתנאי עבודתם בהתאם לזכותם על-פי חוקת העבודה.
עוד נטען בערעור כי קושי נוסף הנובע מפסק הדין הינו בכך שהעובדים מועמדים בחזקת "חשודים" תמידית והמעסיק כמי שזכאי "לחשוד" בהם תמידית. יתר על כן, נאמר בערעור, נוצר מצב בו זכותו של המעסיק על כספו שהינה זכותו הקניינית היחידה ככל שהיא נוגעת לעובד, לפי שיטת המשפט הישראלית, גוברת על זכותו של העובד על גופו.
לדברי המערערות, באמצעות עוה"ד יעל שילוני ואלעד מורג, פסק הדין "עוקף" את מה שנקבע בפסיקה לעניין זכותו של מעסיק להציב מצלמות במקום העבודה תוך יצור פגיעה חמורה בהרבה- שהרי צילום אינו חיפוש חיצוני ואילו נטילת אצבע כן.
אשר על כן מתבקש בית הדין הארצי לבטל את פסק הדין היחיד מסוגו בשיטת המשפט הישראלית ולקבוע כי פגיעה בפרטיות בכפיה אינה חוקית במסגרת יחסי העבודה כפי שאינה חוקית בכל תחום משפטי אחר.

עס"ק 7541-04-14
תאריך:  04/04/2014   |   עודכן:  04/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ניתן לחייב חתימה בשעון נוכחות ביומטרי?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רעייתו של רה"מ לשעבר מכהנת בקרן הפילנתרופית של אלפרד אקירוב, למרות שאין לה כל ידע והשכלה בתחומי פעילותה - הענקת מלגות לסטודנטים מצטיינים
עידן יוסף
הכתבים לא יענו לשיחות מהמערכת וממנהליהם מכניסת השבת ועד צאתה    יעבדו רק במקרי קיצון הנוגעים לביטחון הציבור ולשלומו
עידן יוסף
טוען כי התנהלות יו"ר הרש"פ מעלה ספקות קשים האם הוא באמת מעוניין להגיע להסכם    בנט לאבו מאזן: "לך לאו"ם – אני אקנה לך כרטיס טיסה"
איתמר לוין
איל הנדל"ן המקורב לאולמרט שילם לזקן 80,000 שקל; גירסתו: זו הייתה משכורת תמורת תקופה קצרה בה עבדה זקן בשיווק מלון "מצודת דוד" בירושלים
איתמר לוין
המדינה: הארבעה, תושבי מזרח ירושלים, הועסקו בידי שני נאשמים נוספים והעבירו מסרים לאסירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי    אחד הגורמים שמאחורי הפעילות: אסיר ששוחרר בעסקת שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il