X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתוך ארבע שנים: מספר העובדים בנ.ת.ע גדל ב-162%, משכורות עלו ב-278% והוצאות ההנהלה ביותר מ-100% סלומינסקי: לא רואים את האור בקצה המנהרה
▪  ▪  ▪
ויז'ניצר. יו"ר חברת נ.ת.ע [צילום: ששון תירם]
"בלי רכבת קלה נהפוך בתוך עשור למוסקבה"
עידן יוסף
כך מזהיר יושב-ראש חברת נת"ע, שמגלה כי שבעת קווי הליבה יבוצעו במקביל, וכי קיימת סבירות שגם בקו הכחול ובקו החום תנוע רכבת במקום אוטובוסים רבי-קיבולת
לרשימה המלאה

עידן יוסף
חברת הבקרה: רכבת קלה - לא לפני 2022

עידן יוסף
ועדת ברנר אישרה מינוי בר-און למנכ"ל נ.ת.ע

גדל נטל הכבד של הרכבת הקלה על קופת המדינה. עלותו במקור של הקו האדום, מפתח תקוה לבת ים, דרך מרכז תל אביב, הייתה 10 מיליארד שקלים. כעת האומדן הלא-סופי להקמתו הוא 16 מיליארד שקלים. רק לפני שלושה חודשים, בדיון בוועדה לביקורת המדינה, ציין נציג משרד מבקר המדינה כי העלות עשויה להסתכם ב-14.7 מיליארד שקלים, אך כבר אז הדגיש שהמילה האחרונה בעניין טרם נאמרה.
גם מועד תחילת הפעילות אינו סופי - לא לפני שנת 2022 - עיכוב של 5 שנים מהמועד המקורי. הדברים עומדים בניגוד להתחייבות שמסר לכנסת באותו דיון יושב-ראש חברת נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים, אלכס ויז'ניצר, ולפיה יוקם הקו עד שנת 2021. יצוין כי כבר לפני כשנה, כאשר בנ.ת.ע העריכו שמועד ההפעלה יהיה לכל היותר בשנת 2020, העריכה חברת הבקרה הבינלאומית המועסקת על-ידי משרדי האוצר והתחבורה, שמועד ההפעלה עלול להידחות אף לשנת 2022. על-פי ספר תוכניות העבודה של הממשלה, משוערת תחילת ההפעלה לרבעון השני של 2021. לדחייה יש השלכות על עלויות הפרויקט וכדאיותו, על העלויות למשק ועל מערך התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב.
מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מצביע על נתונים אלה ואחרים. בין היתר נכתב במסמך על זינוק בהוצאות השכר בחברת נ.ת.ע לכ-50 מיליון שקלים.
המשכורת הממוצעת של 170 עובדי החברה היא כ-16.5 אלף שקלים, פי שניים מהשכר הממוצע במשק. בסך-הכל זינקו הוצאות השכר ב-278%. מספר העובדים גדל ב-162%. כל זה בארבע השנים האחרונות, בהן גדלו הוצאות הנהלת החברה ביותר מ-100% לכ-85 מיליון שקלים, למרות היותה חברה ממשלתית בבעלות המדינה.
בשבוע הבא תתכנס ועדת הכספים לדון בנושא. יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר לקראת הדיון: "אנחנו לא רואים את האור בקצה המנהרה. בקושי רואים את המנהרה. מה שאנחנו כן רואים - שהושקעו סכומים עצומים ושהמשכורות שם הרקיעו שחקים. אני רוצה לשמוע מהם איך העסק מתקדם. מתחלפות שם הנהלות, מתחלפים מנכ"לים. עם ישראל משקיע כספים, וזה לא מסוגל לראות שום דבר".
מחברת נ.ת.ע נמסר בתגובה, כי "טיוטת הסכם המסגרת שהוצעה על-ידי המדינה אינה מאפשרת לחברה לבצע את המשימות אשר הוטלו עליה, ומצרה את צעדיה באופן שלא יאפשר לה לעמוד ביעדים. החברה הגדילה את כוח האדם ופעלה לגייס מהנדסים ועובדים מקצועיים לניהול ולפיקוח על עבודות ההקמה". בעניין אי-העמידה בהתחייבות שנתן יו"ר החברה לוועדה לביקורת המדינה הפנו אותנו למשרד התחבורה.

תאריך:  04/04/2014   |   עודכן:  05/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקו האדום בגוש-דן? לא לפני 2022
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
וישראל כץ נשאר בתפקידו....
אזולאי  |  5/04/14 03:16
 
- מטומטמים-רחמנות,אבל רשעים? ל"ת
ראיס-פוטין-טיל400  |  5/04/14 20:26
2
האיוולת ותוצאתה...
yosseff  |  5/04/14 06:52
3
רק חברה פרטית תפעל מהר ויעיל ל"ת
אזרחית  |  5/04/14 08:51
 
- אלופי מנהרות?בעזה ומקסיקו
ראיס-פוטין-טיל400  |  5/04/14 20:35
4
נמל חדש
ישראל כהן צדק  |  5/04/14 11:33
5
אנשי שלומנו "מנהלים" זה המצב
מכיר מבפנים  |  5/04/14 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
ועד עובדי הרכבת טוען כי בתגובה לצעדים הארגוניים הננקטים על-ידי העובדים, החל מיום שלישי השבוע הודיעה ההנהלה על עיכוב בתשלום משכורות חודש מרס לכלל העובדים
יאיר בן-חור
בעבר מה שהיית עושה באוטובוס אחד בלבד היום אתה נדרש לנסוע באוטובוס וברכבת לפחות    ברוב המקרים תיאלץ לנסוע בשני אוטובוסים וברכבת כדי להגיע למקום שבעבר הגעת אליו באוטובוס אחד בלבד
עידן יוסף
שר התחבורה הבטיח לפרסם סקר שנערך בקרב 230 אלף משתמשי התחבורה הציבורית בגוש-דן    משרד התחבורה נמנע מזה חצי שנה לפרסם את ממצאי הסקר    האם הסקר מוכיח שהרפורמה בגוש-דן נכשלה?
עידן יוסף
ב-4.4 ישתנה מערך של 14 קווי אגד בקריות ובחיפה    קריית הממשלה מנותקת מהצ'ק פוסט    חיבורים למעבר בין אגד למטרונית ינותקו
יצחק דנון
בית הדין השתכנע כי אגד לא עשה מאמץ לשילובו של העובד בתפקיד אחר    אגד חויב בנוסף להשלים לתובע פיצויי פיטורים בגין 5.6 שנות עבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il