X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סנו פנתה לבית המשפט בעתירה לחייב את משרד הביטחון לתקן את מסמכי מכרז חומרי הניקוי ליחידות צה"ל על-מנת למנוע זכייה ידועה מראש של הספק הקיים שזכה ב-13 השנים האחרונות ברציפות
▪  ▪  ▪
משרד הביטחון. עשרות מיליוני שקלים על חומרי ניקוי וכלים חד-פעמיים [צילום: פלאש 90]

סנו טוענת כי קיים חשש כבד, לפיו משרד הביטחון נוקט בפעולות שתוצאתן הקרובה לוודאי תוביל לזכייה ידועה מראש של הספק הזוכה ברציפות מזה 13 שנים מאז שנת 2001 במכרזי המשרד לרכש חומרי ניקוי וכלים חד-פעמיים, שהיקפם הכספי השנתי נאמד בעשרות מיליוני שקלים.
זאת, לטענת סנו, תוך פגיעה בעקרונות הבסיסיים ביסוד דיני המכרזים, ובראשם עיקרון השוויון, קיומה של תחרות הוגנת ושקופה, וסיכול האפשרות להתקשרות אופטימלית כלכלית במכרז העוסק בכספי הציבור.
לטענת סנו, מעיון במסמכי מכרזי משרד הביטחון עולה, כי תנאיהם אינם מאפשרים השתתפות ותחרות הוגנת ושוויונית במכרזים, לנוכח העובדה שתנאיהם והמידע שנמסר בהם מקנים יתרון מכריע ובלתי הוגן לספק הקיים של המשרד, אשר מכיר בצורה אינטימית את כמויות המוצרים נשוא המכרזים אותם רוכש המשרד מדי שנה, בעוד למציעים הפוטנציאליים האחרים סופק מידע משוער ולא מדויק.
לדברי סנו, משרד הביטחון נמנע מלתת נימוק כלשהו - ענייני או אחר - השולל את מתן המידע המבוקש ותיקון מסמכי המכרז. אשר על כן פנתה סנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה מנהלית להורות למשרד הביטחון לתקן את מסמכי המכרז שפורסם במהלך חודש מרס לרכש חומרי ניקוי וכלים חד-פעמיים ליחידות צה"ל בהיקף מוערך של כ-171 מיליון שקלים. זאת באופן שיצורף למכרז פלט מידע מלא ומאומת של הכמויות שנרכשו על-ידי משרד הביטחון בין השנים 2013-2011 של הפריטים שצוינו במכרז.
בעתירה נאמר כי המידע שסופק על-ידי משרד הביטחון על אודות הכמויות המשוערות של הפריטים שיירכשו על ידו יוצר פער ענק, בלתי סביר, לא מחויב ולא שוויוני במידע שניתן על-ידי המשרד ביחס לכמויות הנרכשות.
לדברי סנו, בעוד הספק הקיים מכיר בצורה אינטימית את הכמויות המדויקות שנרכשו על-ידי המשרד בשנים האחרונות, הרי שבידי המציעים הפוטנציאליים האחרים, ובכללם סנו, אין מידע כאמור, דבר היוצר יתרון מידע מהותי, בלתי סביר ובלתי שוויוני לספק הקיים, ומוביל לכך שהמכרז אינו אלא תחרות למראית עין בלבד.
לדברי סנו, באמצעות עו"ד גיל חגי, היתרון הניתן לספק הקיים בהיותו היחיד היודע את הכמויות דה פקטו שרכש המשרד בשנים האחרונות, מאפשר לו בין היתר להרכיב הצעת מחיר בה יציע מחיר נמוך לגבי פריטים שבפועל אינם נרכשים על-ידי המשרד או נרכשים בכמויות קטנות, ומאידך-גיסא ביכולתו לתת הצעת מחיר יקרה ביחס לפריטים הנרכשים בכמויות גדולות יותר מאלה שצוינו בהשערת הצריכה השנתית.
לסיכום טוענת סנו בעתירתה כי ניסוח מסמכי המכרז אינו כדין ונעשה בחוסר סבירות קיצוני, פוגע בשוויון בין המציעים ומאפשר מכרז שתוצאתו המסתברת הינה אחת ויחידה.

עתירה מנהלית 3681-04-14
תאריך:  06/04/2014   |   עודכן:  06/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מכרז חומרי הניקוי פוגע בתחרות ההוגנת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמירם ברקת
ההנהלה: רצינו לקלוט סוורים חדשים בנמל, חסן ושושן לא רוצים לשתף פעולה ודורשים לאפשר קליטת קרובי משפחה של חברי ועדי העובדים    ההנהלה מתכוונת לפנות לבית הדין לענייני עבודה, שרק לאחרונה אסר לקיים שביתה בנמל    אלון חסן ואבינועם שושן זומנו לבירור משמעתי
יצחק דנון
דבוש טוען כי הבימה התרשלה בהתנהלותה מול אדם שסיפק לה שירותי שמירה ודיווחה בטעות לרשויות המס כי דבוש כביכול הוא זה העובד מולה
איציק וולף
סגן יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד משה טייב, הועמד לדין בבית הדין המשמעתי של הלשכה לאחר שחברת ביטוח חשפה שניסה לטעון טענת שווא לתשלום סכום השתתפות עצמית    רשם על ההמחאה תאריך מוקדם לתאריך הדפסת פנקס הצ'קים
איתמר לוין
היזם ואיש המימון דוד לוי טוען שהמיר כספים עבור בר והעניק לו הלוואה - פעולות שלגרסת המדינה היוו שוחד    מאשים את המשטרה: "כלבים מקבלים יחס יותר טוב מזה שנתנו לי"
יצחק דנון
על-פי כתב האישום השוטר הלם באגרופו בפניו של הנער ובחזהו, סטר לו ובעט ברגלו בתגובה לכך שהנער כמעשה היתולי ביקש מחברו כי יציג בפניו תעודת זהות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il