X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יחימוביץ' לאוצר ולמשרד האנרגיה: "חישפו הנתונים על כמויות הגז האמיתיות במאגר לוויתן. ההחלטה על הייצוא נסמכה על הערכות שגויות, לא מעלה על דעתי שהיו כוזבות בכוונה"
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. דורשת [צילום: פלאש 90]

ח"כ שלי יחימוביץ', אשר עתירתה לבג"ץ בעניין היקפי הייצוא (יחד עם ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, ח"כ רובי ריבלין, ח"כ משה גפני, המרכז האקדמי למשפט ועסקים, הפורום הישראלי לאנרגיה והעמותה לכלכלה בת-קיימא) נדחתה לפני חצי שנה, אומרת (א', 6.4.14) כי נחשף עוד פרק במכירת החיסול של הגז הטבעי.
"מתברר שהתחייבות המדינה לטייקוני הגז לאפשר להם לייצא כמעט חצי מהגז מהטבעי של ישראל, נסמכה על הערכה שגויה ואופטימית מדי (אני לא מעלה על דעתי שהיא הייתה כוזבת בכוונה!) בדבר עתודות הגז במאגר לוויתן", אמרה.
בעקבות החשיפה של העיתונאי אבי בראלי בדה-מרקר, כי הערכה מקצועית שסיפקו למדינה גורמים מקצועיים בינלאומיים אוביקטיביים הייתה צנועה מזו של חברות הגז, תובעת כעת יחימוביץ' ממשרד האנרגיה וממשרד האוצר לפרסם את כל ההערכות ואת כל הנתונים שהם מסתירים.
"אלה לא סודות האטום, אלא מידע בסיסי שהציבור רשאי וחייב לדעת. על סמך הנתונים המשובשים האלה תבעו החברות לייצא את הגז שלנו לפני שלישראל תובטח עצמאות אנרגטית, על סמך הנתונים המשובשים האלה ועדת צמח והממשלה נתנו להם את מבוקשם, על סמך הנתונים האלה הפסדנו בעתירה לבג"ץ שהגשנו לפני כחצי שנה כשביקשנו לא לאפשר יצוא בהיקפים כאלה".
בסטטוס שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, כותבת עוד יחימוביץ': "עוד פרט ועוד פרט, עוד מתנה ועוד שחיתות בחסות החוק, עוד קשרי הון שלטון ועוד הפקרה של הציבור לטובת כוח ועוד כוח כסף ועוד כסף - מרכיבים את מכירת החיסול של האוצר הטבעי המופלא ביותר שהיה כאן אי-פעם".
יחימוביץ' מזכירה את דבריה ערב העתירה לבג"ץ, ואומרת כי כעת יש להם משנה-תוקף: "אם נאפשר עכשיו יצוא גז טבעי כמו שוועדת צמח ממליצה, כמו שטייקוני הגז רוטטים מהשתוקקות שיקרה, וכמו שהממשלה הולכת לתת להם במתנה - זו תהיה שגיאה קשה לדורות. נפסיד עצמאות אנרגטית מוחלטת ומדהימה, עם אנרגיה ידידותית לסביבה. נפסיד המון כסף. נפסיד תעשיות משגשגות שלמות שנסמכות על גז טבעי. נפסיד חשמל זול לכולנו ובכלל הוזלה ענקית של כל המוצרים שאנחנו קונים".

תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  07/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחימוביץ': "חישפו נתונים על כמות הגז"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
50 מוזאונים ואתרים נפתחים לציבור חינם בכל ימי חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים
עופר וולפסון
דיווחים בתקשורת גרסו כי עופר מתכוונת לנצל את העליות כדי למכור את חלקה בגרעין השליטה בבנק    עופר בתגובה: "ספקולציות בלתי מבוססות. זה אחד מנכסינו המשובחים ביותר"
איציק וולף
פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד עו"ד מחמד עאבד, שנהג להעביר מסרים בין מחבלים שנכלאו בישראל לבין מחבלים אחרים - בהם בכירים בחמאס שנשפטו לעשרות מאסרי עולם
יפעת גדות
האוניברסיטה מציעה מספר תוכניות ייחודיות לסינים    סטודנטים סינים יזכו למלגה מלאה
יפעת גדות
לאחר שבשבוע שעבר נחשפה פרשיית הקבורה הבלתי חוקית בבית העלמין תל רגב, תביעה חדשה שהוגשה על-ידי רשות מקרקעי ישראל נגד שמואל אבו חצירא, החשוד בפלישה לאדמות המדינה וקבורה בלתי חוקית בתל רגב, שופכת אור על מקרה נוסף של קבורה בלתי חוקית בו מעורב אבו חצירא לפי החשד, והפעם בבית העלמין כפר סמיר, בו לפי החשד קבר אבו חצירא בניגוד לחוק לפחות 6 נפטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il