X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דורש להפעיל תחילה את התוכנית לביטול מע"מ ולדחות את "מחיר מטרה" של שר השיכון בשנת 2015 מחלוקת נוספת: דורש לא להפעיל את התוכנית בעיריות הסכמי-הגג
▪  ▪  ▪
לפיד. ייתכן שידחה את הישיבה [צילום: פלאש 90]

מחלוקת בצמרת המשרדים הכלכליים על הפעלת תוכנית "מחיר מטרה" של שר השיכון אורי אריאל, להוזלת הדירות. שר האוצר יאיר לפיד, המתנגד לתוכנית זו, דורש להפעיל תחילה את תוכניתו לביטול מע"מ על דירה ראשונה, ולדחות את הפעלת "מחיר מטרה" לשנת 2015.
דרישה נוספת של לפיד היא לא למכור דירות בשיטת "מחיר מטרה" בערים שחתמו על הסכמי-גג. עיריות קריית גת, מודיעין וראש העין כבר חתמו על הסכמים כאלו, ובחדשים הקרובים עומדות לחתום על ההסכמים עיריות באר שבע, ירושלים, הרצליה, בקריית ביאליק ואחרות. בסך-הכל מדובר על הסכמים לבניית 105,000 דירות.
שר השיכון אורי אריאל מתנגד בתוקף לדרישות לפיד. אריאל אמר כי התוכנית שלו מציאותית יותר ועדיפה על התוכנית של לפיד, העלולה להביא דוקא להתייקרות הדירות.
"השרים נתנו עדיפות לתוכנית מחיר מטרה"
השר אריאל מזכיר, כי ועדת השרים לענייני דיור אישרה בישיבתה האחרונה, ב-24 במרס, להפעיל את שתי התוכנית יחד, עם עדיפות בלוח הזמנים ל"מחיר מטרה": פרטיה של תוכנית זו יושלמו תוך 20 יום, כלומר עד יום ראשון הקרוב, 13 באפריל. תוכנית ביטול המע"מ לעומת זאת - החליטה ועדת השרים - תוכן בתוך 45 יום, כלומר עד 7 במאי, לאחר יום העצמאות.
עוד מזכיר אריאל, כי את תוכניתו ניתן להפעיל במהירות, על-ידי החלטה של מועצת מקרקעי ישראל, בראשותו. ביטול מע"מ, לעומת זאת, טעון חקיקה, שתארך על-פי הארכה שלושה חודשים. כלומר, תוכנית המע"מ תופעל לכל המוקדם באוגוסט - ועד אז צפוי קפאון בשוק הדירות העממיות והבינוניות.
"לפיד יהיה במצב לא נעים"
התכנון המקורי היה לקיים ביום ראשון הבא (13.4.14) ישיבה של ועדת השרים לענייני דיור, שבה יציג משרד השיכון את פרטי תוכניתו. אולם עתה מתעורר ספק אם אומנם תהיה ישיבה ביום זה. כלפי חוץ אומרים, כי "לא נוח לקיים ישיבה בערב פסח". אולם הערכה נוספת אומרת, שלפיד יימצא במצב לא נעים, אם תהיה ישיבה: משרד השיכון משלים את פרטי תוכניתו, ויוכל להציג אותה בישיבה זו. משרד האוצר, לעומת זאת, עדיין לא סיים להכין את התוכנית, ולא התגבר על הבעיות המשפטיות של אפליה לרעת חרדים וערבים.
מכיוון שלפיד הוא יו"ר ועדת השרים, הרי יוכל, וזה כנראה מה שיקרה, לדחות בהסבר זה או אחר את הישיבה שנקבעה לראשית השבוע הבא.
"נמכור דירות בהנחה 20% גם בערי הסכמי-הגג"
ל-News1 נודע, כי זה שבועיים שצוותים במשרד השיכון, בראשות המנכ"ל עו"ד שלמה בן אליהו, מעבדים את כל פרטי תוכנית מחיר מטרה. המטרה היא להגיש תוכנית שלמה, שבין היתר תענה על כל הנסיונות "להתחכם" אתה ולגרוף רווחים לא מוצדקים.
פרטי התוכנית, כפי שהם מתגבשים בישיבות היומיומיות של הצוותים, הם בין היתר אלו:
  • רשות מקרקעי ישראל תקבע שורת ישובים, שבהם תמכור מגרשים במכרזים רק ליזמים שיתחיבו, במסגרת תנאי המכרז, למכור 80% מהדירות במחיר מרבי שיקבע בכל מקרה. יתר 20% הדירות, בעיקר פנטהאוזים ודירות-גן, ימכרו במחיר ללא פיקוח. רשימת הישובים כוללת את העיריות שבהן נחתמו או עומדים להחתם הסכמי גג - וזאת תוך מחלוקת מודגשת עם משרד האוצר.
  • המחיר המרבי יהיה כ-20% מתחת למחיר השוק ששרר בחודשים האחרונים לדירות יד ראשונה דומות באותו ישוב. המידע ייאסף בשיתוף פעולה עם השמאי הממשלתי הראשי, איש משרד הפנים טל אלדרוטי. סוכם על שיתוף פעולה בין משרדי השיכון והמשפטים.
  • הדירות יימכרו לכל דורש, ללא הגבלה בטיב הקונים ובגודל הדירות. ההערכה היא שהשוק יווסת את עצמו. במשרד השיכון מדגישים, כי בניגוד לתוכנית ביטול המע"מ של לפיד, יימכרו הדירות גם למשפרי דיור, לחרדים ולערבים, ולא תהיה הגבלה כלשהי.
  • היזמים שיזכו במכרזים יתחיבו למיפרט הדירות על-פי חוק המכר ועל-פי המקובל בשוק. במשרד השיכון מתגבשת הצעה להטיל את הפיקוח על המפרט על חברה חיצונית, של מומחים בנושא זה. החברה תיבחר במכרז כמקובל.
  • קוני הדירות יתחיבו שלא למכרן תוך 5 שנים, כדי שלא יהיו להם רווחים ספקולטיביים. אחת ההצעות היא לרשום הערת אזהרה בטאבו, דבר המצריך גם הוא שיתוף פעולה עם משרד המשפטים.
  • הצוותים מכינים אמצעים מיוחדים שיוודאו שקוני הדירות לא יעקפו את איסור המכירה, למשל על-ידי חוזים להשכרה לטווח ארוך עם אופציה לרכישה.
דיוני הצוותים נערכים תוך מגעים כמעט יומיומיים עם משרדי האוצר והמשפטים. בשבועיים האחרונים נערכו גם פגישות בין השרים לפיד ואריאל, ושם נחשפו המחלוקות.

תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  07/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד דורש לדחות הפעלת "מחיר מטרה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ושוב שליפות ה "השָר מָצְלִיח"!
א. וינשטיין  |  7/04/14 13:17
2
לפיד דואג לרוכשים בת"א ל"ת
כן למחיר מטרה  |  7/04/14 19:17
3
כנסו ליוטיוב - נאמתי בהפגנה...
אורן בוטא  |  7/04/14 21:23
4
זה ברור שאין עתיד עם לפיד ל"ת
צביקה.ג.  |  8/04/14 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דוחות החברות בבורסה ל-2013 חושפים עלייה מדאיגה של פי 3 בשיעור החברות הכוללות הערת עסק חי בדוחותיהן לעומת דוחות 2008 - שנת תחילת המשבר הפיננסי הגדול האחרון
יפעת גדות
85% השתתפות בהוצאות המו"פ של חברות במגזרי המיעוטים שיציגו חדשנות טכנולוגית    תוכנית ייעודית חדשה לעידוד תחום המחקר והפיתוח בקרב מגזרי התוכנית, פרי יוזמת לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה והרשות לפיתוח כלכלי בקרב המגזר הערבי, הבדואי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה
עופר וולפסון
בתפקידו האחרון שימש גבאי מנהל בית המכס נתב"ג ולפני כן שימש מנהל בית המכס יפו    מילא שורת תפקידים בחטיבת החקירות ברשות המיסים
מחלקה ראשונה
מדריכי המוגנות של תוכנית עיר ללא אלימות באזור הדרום ישתתפו בהכשרה ייחודית להכנת המדריכים להתמודדות עם סיטואציות רגישות של בני נוער בקהילה
מחלקה ראשונה
מחקר חדש באוניברסיטה העברית: רמת הרזברטרול בענבים של זן המרלו בישראל גדולה פי חמישה עד עשרה מהרמות המקובלות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il