X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט השתכנע כי בין הצדדים לא נכרת הסכם מחייב וכי על התובע לשאת בהוצאות הנתבע שנועדו לשם הגנתו מתביעתו המופרזת והמוגזמת של התובע
▪  ▪  ▪
עזריה אלקלעי [צילום: בוצ'צ'ו]

בית משפט השלום בתל אביב דחה תביעת שכר טירחה שהגיש עו"ד פיני גלעד כנגד גרג וולף, בנקאי השקעות אמריקני, ואף חייבו לשאת בתשלום הוצאותיו המשפטיות של וולף, שנועדו לשם הגנה מפני התביעה כנגדו.
התובע, כלכלן ורואה חשבון, ביקש בתביעתו לפסוק לו שכר של 70,528 שקלים המורכב ממקדמה בסך 10,000 דולרים ומסכום נוסף של 6,000 דולרים עבור 20 שעות עבודה.
בנוסף, עתר גלעד לחייב את וולף בשיעור של 15% מהסכום שייפסק לזכותו בתביעתו על סך 17.2 מיליון שקלים כנגד חברת אנוביט שהוגשה בטענה לזכאותו לעמלת תיווך בגין העסקה בה רכשה אפל את אנוביט תמורת כ-400 מיליון דולר.
גלעד טען כי בינו לבין וולף נכרת הסכם מחייב לייצוגו המשפטי בקשר לתביעתו כנגד אנוביט. וולף טען כי מדובר בתביעה מופרכת שמוטב שלא באה לעולם. לדבריו הוא מעולם לא שכר את שירותיו של גלעד. הנתבע, שעבד כסגן נשיא בנקים להשקעות מובילים בארה"ב (גולדמן זקס, סטנלי מורגן), ציין כי כדי לרצות את התובע ומתוך רצון טוב הסכים לשלם לו 800 דולרים בגין 4 שעות העבודה שהשקיע.
השופט עזריה אלקלעי קבע תחילה כי אין מחלוקת על כך שבין הצדדים לא נכרת הסכם בכתב, שכן הטיוטות שהוחלפו בין הצדדים לא נחתמו. אלקלעי השתכנע כי אצל וולף לא נתגבשה בשום שלב שהוא גמירות דעת להתקשר בהסכם מחייב עם גלעד ולשכור את שירותיו לצורך ייצוגו בתביעתו לקבלת עמלת תיווך בעסקת אפל-אנוביט.
השופט אלקלעי קבע כי בין הצדדים לא נקשר הסכם מחייב וכי הוא מאמין לגרסת הנתבע לפיה מעולם לא אמר לתובע כי שכר את שירותיו. אלקלעי ציין כי הצדדים ניהלו משא-ומתן בו שקל וולף את האפשרות לשכור את שירותיו של גלעד כדי לייצגו בתביעה נגד אנוביט.
לסיכום, קבע השופט אלקלעי, כי בין הצדדים לא נכרת הסכם ייצוג מחייב, וכי הנתבע הוכיח כי לא נכרת הסכם כזה. השופט פסק לתובע את הסכום של 800 דולר (2,776 שקלים) שהוצע לו על-ידי הנתבע מתוך רצון טוב וכדי לרצותו.
עם זאת, חייב השופט את גלעד לשאת בהוצאות ההגנה של וולף כנגד תביעתו נגדו וזאת בסכום של 80,000 שקלים, כאשר מסכום זה יקוזז הסך של 800 הדולרים שנפסקו לזכותו.
השופט ציין בפסק דינו כי לא היה מקום מלכתחילה להגשת התביעה המגלמת סכום עתק אותה ניהל התובע בצורה מכבידה שהאריכה את הדיון שלא לצורך. אלקלעי קבע כי התביעה הוגשה על סכום מוגזם ובלתי סביר בעליל.

ת.א. 37977-02-12
תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  07/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תבע שכר טרחה וחויב לשאת בשכר טרחת הנתבע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דוחה את כל החשדות נגדו: טוען שאמר לה את עמדתו אך לא ניסה להשפיע עליה; זקן בחרה לפנות לעו"ד תל-צור כאשר חששה מעורכי דינה; לא בדק מי סייע למימון הגנתה
אלעזר לוין
מצלאווי נותן הנחה של 15% גם ברמת גן    אסייג: ירידה בביקוש לדירות בראשון לציון    בשיכון ופיתוח, אפריקה-ישראל ודירות יוקרה העסקים כרגיל
מיטשל א' לוין
בביזנטיון נוסח הבסיס למשפט הקונטיננטלי שקבע את עקרון שעבוד היהודים
עופר וולפסון
פרסמה סרטון וידאו מרהיב של התפרצות על פני הכוכב, אשר צולמה במצפה הכוכבים סולאר דיינמיקס
איתמר לוין
הממשלה הותירה את נושא הביטחון התזונתי בידי עמותות ומתנדבים, ולא העבירה אפילו את מלוא התקציב המצומצם שהתחייבה להעמיד לטובת הנושא    שפירא: הטיפול והמימון צריכים להיות בידי הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il