X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי ועדת הכספים הביעו אופטימיות בעניין עתיד הרכבת הקלה בת"א נוכח החלפת הנהלת החברה נדחתה בקשת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל שלא להקצות כספים עד שהדוחות הכספיים יוצגו
▪  ▪  ▪
שלט המודיע על עבודות הרכבת הקלה היום בבני ברק
מופע מביך
אפילו לא חבר כנסת אחד לרפואה היה בוועדת הכספים במיצג הליטוף של הח"כים לחברת נת"ע. לא נשמעה מהם שם מילת ביקורת, ומתברר שנבחרי הציבור שלנו שכחו את תפקידם העיקרי – לשמש כרשות מפקחת ולדרוש הסברים מדוע לא תוקנו ליקויים בעבודת נת"ע עליהם הצביעו מבקר המדינה ודוחות ביקורת נוספים.
מסוממים ממתק השפתיים של יו"ר נת"ע הסכימו הח"כים לתת לו "שקט תעשייתי" כפי שביקש, משל היינו מדינה בולשביקית. אותו שקט תעשייתי מצד הרשות המפקחת גרם בשנים האחרונות ללא מעט כשלים ולשפיכת כספי ציבור בתחומי תשתיות התחבורה בישראל. אם הייתה הכנסת מתעוררת בזמן, לא היינו רואים אלפי עמודים מרוחים בביקורת של משרד מבקר המדינה על אופן התנהלות משרד התחבורה ומשרד האוצר בעניין.
קשה להישאר אדיש למשמע דברי הקלס המלוקקים שהושמעו בדיון, תוך החמצת הזדמנות לאתגר את החברה ולברר לאן באמת מועדות פניה של נת"ע. יכול להיות שחברי הכנסת הסתנוורו מהיקף הביצוע כביכול ויש ללמד עליהם זכות ולתלות זאת בחוסר הבנה בסיסית.
בדיוק לחלל הזה נכנסת העיתונות. News1 יעשה שיעורי בית עבור חברי ועדת הכספים, וכשירות לציבור יתן להם רקע וכלים כדי להבין מה מציגים להם, כדי לדעת את השאלות הנכונות ולדרוש את מה שצריך לדרוש כדי שהפרויקט יצליח. גם אם יבחרו הח"כים להתעלם ממה שנציג בפניהם, הם לא יוכלו לומר שידיהם נקיות מהמחדלים העתידיים.
כפי שהדברים נראים היום, הלקחים טרם נלמדו והסעת ההמונים בגוש-דן ובפרט הקו האדום, ינחלו כישלון קולוסאלי אם לא יבוצעו שינויים מהותיים בהסעת ההמונים בגוש-דן. בתקופה הקרובה תתפרסם ב-News1 סדרת מאמרים שתשפוך אור על הפרויקט המתהווה. המשך יבוא.

בתום דיון מיוחד שזימן יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עקב מה שנראה כ"כסף גדול, מיליארדים, שירדו לטמיון, בהתנהלות של חברת נת"ע" (נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ), יצאה (יום ב', 7.4.14) ההנהלה החדשה של החברה בראשות היו"ר אלכס ויז'ניצר ובניהול המנכ"ל יהודה בר-און, שייכנס לתפקיד אחרי פסח, מחוזקת ואף קיבלה הודעת תמיכה מיו"ר הוועדה סלומינסקי, כי יתמוך בחברה "על-מנת להבטיח שפרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן יקרום עור וגידים לא יאוחר מ-2021".
חברי הכנסת, גם מהאופוזיציה, החמיאו לנת"ע על תפקודה, ציינו שההנהלה החדשה תפתח דף חדש אולם נמנעו מלעסוק באופן בו אמורה ההנהלה החדשה לתקן את ליקויי העבר כפי שאלה הופיעו בדוחות מבקר המדינה ובדוחות ביקורת קודמים.
היו"ר ויז'ניצר אמר בדיון: "הפרויקט כולו במטרופולין ת"א עומד על כ-100 מיליארד שקלים. מדובר בפרויקט חסר תקדים, הגדול והמורכב שנעשה אי-פעם בישראל. לביצועו אנו עושים שימוש בידע קיים מחו"ל ולא מבזבזים זמן על לימוד מאפס. הביצוע מחייב שינוים אדירים בתשתית וזה גרם לעיכובים, כעת הנהלה חדשה. החברה עושה רה-ארגון, מנגנון אופרטיבי, לא גדול, הרוב במיקור-חוץ, אנחנו נעסוק יותר בהבטחת איכות. מלווה את הפרויקט אדם שבא מחברה בינלאומית עם ניסיון שב-35 שנה אחרונות עסק ב-Under-Ground או ברכבת קלה. אנחנו לא צריכים לבנות ידע אלא להשתמש בידע קיים ולבנות בעתיד".
נוכח הביקורת על ההתנהלות המופקרת של נת"ע עד כה, הודיע ויז'ניצר כי "אנחנו לא נשארים במגדלי עזריאלי. סולם המשכורות בבקרה של הממונה על השכר וגם רשות החברות. הלוואי והמשכורות היו יותר גבוהות".
באשר לסיום הצפוי של הקו האדום, אמר ויז'ניצר: "נסיים אותו ב-2021, בעזרת השם, ובלבד שיהיה שקט תעשייתי". מנהל הקו האדום בחברת נת"ע, טוני בורצ'ל, אמר כי "מעולם לא נכנס לפרויקט שעשו בו הכנה כה טובה ויסודית, כפי שעושה חברת נת"ע בפינוי תשתיות בקו האדום". בורצ'ל התחייב כי הקו מפתח תקוה לבת ים, חציו תת-קרקעי, יתחיל לפעול באוקטובר 2021.
סלומינסקי הפליג בשבחי נת"ע: "עניין הרכבת הקלה בת"א החל עוד לפני הרכבת הקלה בירושלים והמדינה השקיעה כבר 2.5 מיליארד ש"ח ודבר לא התקדם. היו תוכניות, התחלפו הנהלות והכל עומד במקום. פשוט בזבוז של כספי ציבור. וזה כשמדובר בקו הראשון שאף לא יביא יותר מדי תועלת. רק לחשוב שאם בדיוני התקציב היו לנו בצד עוד 2.5 מיליארד ש"ח, כמה גזירות על הציבור היינו מונעים? עכשיו סוף כל סוף, נבחר צוות שאולי יצליח להתניע את המהלך הזה, רק שאני מניח שהעלויות תהיינה הרבה יותר גבוהות וכמובן שגם הזמנים יהיו אחרים לחלוטין. בכל-אופן רוב הכסף עד היום ירד לטמיון". בתום הסקירה של ויז'ניצר, הודיע סלומינסקי כאמור, כי יתמוך בחברה.
היחידה להשמיע דעה אחרת הייתה טובה אבן-חן, נציגת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל. "אין שום צורך לשכנע אותנו שנחוצה תחבורה ציבורית", אמרה, "אבל לא רוצים את זה בצורה לא ראויה. אני תמהה: זומן כאן דוח מטעם יחידת המחקר של הכנסת, איש מחברי הכנסת לא מעלעל בו ולא שואל שאלה מתוכו? ארגון כל כך משומן שמעולם לא עשה תוכניות כאלה? זה מרגיש כמו פרויקט הלביא שבו הכל סודי. זה לא צריך להיות סוס דוהר, אפשר לעשות עצירה מתודית ולא להקצות כספים עד שהדוחות הכספיים יוגשו ושתהיה שקיפות מלאה ובדיקה מקיפה של מבקר המדינה". דבריה שוסעו בידי הנוכחים, וויז'ניצר אמר כי הדוחות הכספיים לשנים 2012-2011 עברו את כל הבקרות ויאושרו ב...ישיבת הדירקטוריון הקרובה. לדבריו, הכל פתוח וכל ארגון מוזמן להגיע ולקבל הסבר.
אבן-חן גם קראה לשר האוצר יאיר לפיד שלא לחתום על מינויו של יהודה בר-און לתפקיד מנכ"ל נת"ע, משום שלדבריה כמה דוחות מבקר המדינה קבעו שכשל. קרן טרנר, סמנכ"ל במשרד התחבורה, התפרצה לדבריה ואמרה כי בר-און הוא מעולה וכי הוא וויז'ניצר הם אנשים ראויים ומנוסים. לדבריה, ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל צריך לעסוק במה שהוא מבין בו, תחבורה ציבורית, ולא בטוהר מידות. היא הוסיפה כי יש חברת בקרה בינלאומית וחברת בקרת תקציבים על נת"ע, ו"אני לא מקנאה באלכס וביהודה על כמות הבקרות". ח"כ יצחק כהן (שס) הציע בציניות לאבן-חן להתלונן בבית משפט.
אושר מינוי בר-און למנכ"ל
כמה שעות אחרי הדיון, אישר דירקטוריון נת"ע את מינויו של יהודה בר-און למנכ"ל. בר-און (54), שימש שבעבר כמנכ"ל חברת דן, מנכ"ל נתיבי איילון, ומשנה למנכ"ל מע"צ. החמיא לו ויז'ניתר שאמר: "אני שמח שאיש עתיר ניסיון בתחום התשתיות התחבורתיות והתחבורה הציבורית כמו יהודה בר-און נבחר להוביל את הפרויקט הלאומי המורכב והמסובך של הקמת הרכבת הקלה בגוש-דן. אני בטוח שבהובלתו של בר-און ובדחיפתו של שר התחבורה, ישראל כ"ץ נוכל לשנות את המטרופולין מקצה לקצה ולהציב אותו בשורה אחת עם מטרופולינים גדולים אחרים בעולם. הפרויקט הענק הזה, שבעצמו מורכב מהרבה פרויקטים גדולים, ישפיע, לכשיסתיים, על כל תחומי חיינו. כאשר יתחילו העבודות, בסוף השנה, צפויה תקופה לא קלה לתושבים, אך בסופה מהפכה של ממש: בתחבורה, בכלכלה, בנדל"ן, בתעסוקה, באיכות הסביבה ובתחומים רבים נוספים".
במכתב משותף לארגוני הנוסעים בתחבורה הציבורית, שנשלח לשרי התחבורה והאוצר, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, השופט (בדימוס) שלום ברנר, נכתב כי על-רקע התמיהות הרבות העולות לנוכח ההחלטה למנות את בר-און חרף הנסיבות המתוארות בדוחות מבקר המדינה, יש לפרסם לציבור לאלתר את מלוא הנימוקים להחלטה לרבות הסיבות שבגינן הוחלט להתעלם מהרקורד הבעייתי של בר-און וכן להציג בשקיפות מלאה את שאר המועמדים שנבחנו במסגרת ההליך.

תאריך:  07/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמיר אסרף / Amir Asraf  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דן / Dan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה וינשטיין  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד ברכה  מטרופולין /  Metropoline  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלום ברנר  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בעזרת השם, נסיים את הקו האדום ב-2021, ובלבד שיהיה שקט תעשייתי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מערכון של שייקה אופיר
ראיס-פוטין-טיל400  |  7/04/14 22:42
2
הניסיון הטוב ביותר בארץ ברכבות
משה לבל-כפר סבא  |  7/04/14 22:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
העיכוב נעשה במחאה על אי-החלת חוק חופש המידע על החטיבה להתיישבות בידי ועדת החוקה    ועדת הכספים אישרה העברת 10 מיליארד ש"ח "עודפים מחויבים" עבור פרויקטים רב-שנתיים במשרדי הממשלה ורשויות השלטון ועוד כ-400 מיליון ש"ח העברות תקציביות
עידן יוסף
עיקרי התוכנית: העמדת ערבות מדינה של 850 מיליון דולר לשנים 2016-2015    יו"ר ועדת הכספים סלומינסקי: "הייצוא הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר"
יפעת גדות
אושר סופית: יותר שימוש בטקסטים לצורך הנגשתם לבעלי מוגבלויות, ללא צורך בהסכמת בעלי הזכויות
יפעת גדות
לינוי בר-גפן בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה על קוד אתי לתקשורת בנושא אלימות מינית: עיתונאים מקפידים מאוד על חוק לשון הרע, שמא אדם חזק יתבע, אבל כשמדובר בילדה בת 7, מי יגיש תלונה?
יפעת גדות
משרד החינוך יפעל להפחתת רמות הקרינה הבלתי מייננת בבתי הספר בעקבות תלונות של הורים    יו"ר ועדת החינוך, ח"כ עמרם מצנע: האחריות על הבטיחות במוסדות החינוך היא בראש ובראשונה על הרשות המקומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il