X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צוות בין-משרדי מציע שורה של צעדים להקטנת ההתמכרות להימורים חוקיים, למניעת כניסת גורמים עברייניים לתחום ולהגברת הפיקוח על הטוטו ומפעל הפיס
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
מחפשים מתחת לפנס
הצוות הבין-משרדי מחפש את המטבע מתחת לפנס. הבעיה הגדולה של ההימורים בישראל היא אלו שאינם חוקיים, בהם מעורבים סכומי עתק שבשליטת ארגוני פשיעה ואשר גוררים פשיעה נלווית נרחבת. ההמלצות גם לא ימנעו כניסה של גורמי פשיעה להימורים החוקיים, בעיקר בתחום הספורט; העבריינים פשוט ישלחו את ההימורים ויגבו את הזכיות באמצעות אנשי קש נקיי כפיים. כאשר הצורך בצוות צץ ב-2011, הוא מוקם ב-2012, מגיש דוח ב-2014 ואולי יקרה משהו ב-2015 - הפושעים ימשיכו לצחוק כל הדרך לבנק.

מינוי רגולטור ייחודי וחובת הזדהות כתנאי לקבלת כספי זכייה - אלו שתיים מן ההמלצות המרכזיות של צוות בין-משרדי שבדק את תחום ההימורים החוקיים. הצוות פרסם (יום ג', 8.4.14) להערות הציבור את טיוטת הדוח שלו.
הצוות מונה ביולי 2012 בידי שר המשפטים דאז, יעקב נאמן, על-פי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהובעה עוד בשנת 2011. לדעת וינשטיין, יש לגבש מבנה של רגולציה ייעודית על ההימורים וההגרלות, על-מנת להתמודד עם סיכונים ותופעות לוואי השליליות שלהם. הצוות, בראשות עדנה הראל ממשרד המשפטים, בחן את הימורי הטוטו ומפעל הפיס. המלצותיו העיקריות:
• מניעת חשיפת יתר והתמכרות, הגבלת השפעה על קטינים וקבוצות אוכלוסייה חלשות אחרות. הצוות מציע לשקול דרכים להגבלת חשיפה יתרה והתמכרות, בין היתר במישור תפוצת ההימורים והנגישות להם, שיקולים לאישור מוצרי הימורים ובחינה של מידת הסיכון להתמכרות הגלומה בהם, קווים מנחים לפעילות זכיינים, ואמצעים שיעמדו לרשות השחקנים עצמם למניעת חשיפת יתר והתמכרות (כמו הצעה לבחון שימוש בכרטיס שחקן). כן מוצע לעגן הסדרים למימון של מערכי חינוך והגברת מודעות לסיכוני הפעילות, מימון ועריכה של מחקרים ומימון גורמי טיפול בהתמכרות.
• מגבלות על פרסום ושיווק של הימורים, אשר יעוגנו בחקיקה. ייקבע מנגנון לבחינה של התאמת הפרסום למגבלות שנקבעו.
• מניעת תופעות עברייניות. הצוות ממליץ להחיל על הימורי ספורט את ההסדר שנקבע לגבי הפיס, ולפיו נדרשת הזדהות כתנאי לקבלת הזכייה, וזאת במטרה למנוע כניסה של גורמים עבריינים לתחום העיסוק בהימורים. כן מוצע לעגן בדיקה של עברם הפלילי של מועמדים לזיכיון למכירת מוצרים אלה ובדיקה תקופתית של זכיינים.
• הסדרים תאגידיים. הדוח מציע הסדרים להבטחת ממשל תאגידי, מנגנוני בקרה ופיקוח והסדרים משלימים, הנדרשים לגבי מפעל הפיס והטוטו, נוכח מעמדם הציבורי ורגישות הפעילות המבוצעת על ידם.
• הסמכת רגולטור ייעודי לבקרה ופיקוח, שיתמחה בהיבטים המקצועיים הרוחביים - סיכוני התמכרות, דרכי פרסום, מתודות של הלבנת הון בהימורים וכדומה. זאת, בנפרד מסמכויות לעניין תוכניות פיתוח תקציב, והשימוש ברווחי ההימורים למטרות הציבוריות להן הם מיועדים, אשר מוצע להותירם בידי משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט. בנוסף לכך, יש צורך בקביעת סמכויות לבקרה, פיקוח ואכיפה, לגביהם לא קיימות כיום סמכויות מספיקות.

תאריך:  08/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלצה: מינוי רגולטור לפיקוח על ההימורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
35,000 ביצים מוחתמות בחתימת "כשר לפסח" נתפסו בפשיטת אנשי האכיפה של משרד החקלאות והמשטרה הלילה    שני חשודים נעצרו לחקירה
איתמר לוין
טוענת: 012 סמייל, בזק בינלאומי ונטוויז'ן יכולות לחסום את הגישה לערוצים פיראטיים המפרים את זכויותיה בשידורי ספורט - אך אינן עושות זאת
יפעת גדות
ח"כ צחי הנגבי: "אף אחד מאיתנו לא היה מאמין שדור שלם עבר והאיש באותו צינוק ובאותה אומללות"
הדר פרבר
תוספת הטיסות תאפשר לקהל הישראלי יותר אפשרויות טיסה ליעדים רחוקים כגון המזרח הרחוק וארצות הברית
עופר וולפסון
35% מהחברות בבורסה חילקו דיבידנד בשנת 2013, לאחר שנת שפל ב-2012    טבע בראש רשימת המחלקות - שילמה דיבידנדים ב-4.3 מיליארד שקל    הפועלים, הבינלאומי ומזרחי טפחות חזרו לחלק דיבידנדים לאחר שנה שחונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il