X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהל אגף קציני בטיחות במשרד התחבורה בוועדת הכלכלה: "יש מחסור חמור בכוח אדם - אני ועוד 3 מפקחים על יותר מ-1,800 קציני תעבורה זה לעג לרש" בכבישים נעים כ-70,000 משאיות ואוטובסים ללא פיקוח
▪  ▪  ▪
אחרי תאונה קשה, אחריות קצין הבטיחות אינה ברורה [צילום: פלאש 90]

"אני ועוד 3 מפקחים רצים בכל הארץ אחרי למעלה מ-1,800 קציני בטיחות בתעבורה, יש מחסור בכוח אדם. ב-2013 ביצענו 1,000 פיקוחים, זה מעט מאוד. זה לעג לרש" - כך אמר (יום ג', 8.4.14) מנהל אגף קציני הבטיחות במשרד התחבורה, ג'קי לוי, בדיון בו המשיכה ועדת הכלכלה לדון בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה ולהסדיר את מעמד קציני הבטיחות.
יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, הגיב בזעם לנתונים ואמר כי הוועדה נתקלה במקרה דומה בפיקוח על נושא גז הבישול. הוא הוסיף כי הוועדה מתקינה תקנות ומחוקקת חוקים אבל בסוף אין מי שיפקח עליהם. הוא הבהיר כי יפנה לשר התחבורה על מנת שיטפל בנושא: "זו תעודת עניות למדינת ישראל, אם קורת תאונה קשה אי אפשר לדעת מה עשה או לא עשה קצין הבטיחות, כך לא מונעים תאונות אלא רק מחכים לתאונה הבאה".
ח"כ ברוורמן אמר את הדברים גם בתגובה לנתונים נוספים שדרש לקבל מסמנכ"ל מנהל התנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור. לדברי פלור, כיום יש 1,821 קציני בטיחות בתעבורה, מתוכם 260 מועסקים במשרדים עצמאיים. ב-2013 בוצעו כ-1,000 פיקוחים ו-617 הדרכות. השנה, אמר פלור, יש עוד 11 קורסים עם 196 תלמידים. "קצין בטיחות שסרח מוזמן לשימוע, לעיתים הוא מוזהר ולעיתים מושעה ל-3 עד 6 חודשים, ישנו גם מקרה אחד של קצין בטיחות שמושעה ל-3 שנים בעקבות תקלה חמורה שביצע", אמר פלור. הוא הוסיף כי כיום תפקיד קצין הבטיחות הוא כללי והתקנות באות להוסיף פירוט כדי שיהיה ברור מה תפקידו של קצין הבטיחות.
ברוורמן אמר בתגובה כי במצב שבו יש כל כך מעט פקחים רק ענישה חמורה יכולה להרתיע ולסייע במלחמה בתאונות הדרכים. הוא דרש ממשרד התחבורה להעביר לוועדה, לאחר אישור התקנות, דיווח אודות האכיפה והענישה.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ, אמר כי תיקון התקנות והפירוט בדבר תפקידיו ואחריותו של קצין הבטיחות יסייעו לגורמי התביעה להעמיד לדין גם קציני בטיחות שהתרשלו.
100 שימועים בלבד ב-2013
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, טען כי ב-2013 בוצעו 100 שימועים בלבד לקציני בטיחות, והוסיף כי פנה לשר התחבורה בבקשה שיסביר מדוע מי שנמצא מזייף רישיונות מקבל "פרס" של 3 חודשי השעיה. הוא הוסיף כי בתחום ההובלה וההסעה יש כ-50 אלף משאיות ומעל 20 אלף אוטובוסים עצמאיים שאין עליהם שום פיקוח, ואמר כי משרד הכלכלה צריך לפעול להגדיר מהו נהג מקצועי כדי שאפשר יהיה לפקח עליהם.
יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה, שמעון סודאי, אמר כי משרד התחבורה לא התייעץ עם גורמי המקצוע לפי שהגיש את התקנות לאישור הוועדה ולכן, לדבריו, עולות בעיות רבות מהתקנות.
בדיון אישרה הוועדה סעיפים נוספים בתקנות, בהן הסעיף שנועד להגדיר את תפקידי קציני הבטיחות והאחריות שלהם. בסעיף נקבע כי החובה לבצע הדרכות מקצועיות פעמיים בשנה תחול רק על נהגים מקצועיים, נהגי משאיות, אוטובוסים או מוניות בקווי שירות, או עובדים שעיקר העיסוק שלהם במפעלים הוא בנהיגה. עוד נקבע כי תוטל אחריות גם על בעלי המפעלים, המנהלים או בעלי השליטה.
עם זאת, לבקשת ח"כ איילת שקד הודיע היו"ר ברוורמן כי סוגיית או העסקת קציני הבטיחות, אם ישירות במפעלים או אם לאפשר למפעלים גם קניית שירות של קצין בטיחות חיצוני, תידון בתחילת כנס הקיץ של הכנסת. כזכור, בדיון הקודם קבעו חברי הוועדה כי העסקת קציני הבטיחות תהיה בצורה ישירה ולא באמצעות קניית שירותים או דרכי העסקה אחרות, זאת בניגוד לעמדת משרד התחבורה. ח"כ שקד, שביקשה לקיים דיון מחדש בהחלטה, אמרה היום כי שוחחה עם חברי הוועדה ורובם מתנגדים לפתוח את הנושא לדיון מחדש. היא הוסיפה כי היא מבקשת לדון בנושא לאחר הפגרה, על מנת שחברי הכנסת יוכלו להשתתף בדיון.

תאריך:  08/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אבישי ברוורמן  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לי זיתוני  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  מרק פטריק  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רון מוסקוביץ  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שחר גרינשפן  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 4 פקחים לכל קציני הבטיחות בתעבורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בדיקה למחוק
מריה  |  8/04/14 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
יפעת גדות
סקר חדש של עמותת "אור ירוק" בו השתתפו מעל 3,000 בני נוער חושף: כל נהג צעיר שני מודה כי לפעמים הוא נוהג במהירות מופרזת, מדבר בטלפון הסלולרי ללא דיבורית ולא נוהג לתת זכות קדימה להולכי רגל
יפעת גדות
באירופה - ירידה ממוצעת של 8% במספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2013; בישראל, מנגד, עלייה של 6%    שליש מהתאונות הקטלניות נגרמו בשל מהירות מופרזת    המועצה האירופית לבטיחות בדרכים ממליצה לחייב 0% אלכוהול לכל הנהגים באופן גורף
עידן יוסף
מגלה כי מהירות הנסיעה הממוצעת פחתה ב-9 קמ"ש וש-70% מהמעורבים בתאונות קטלניות לא קיבלו דוח    ד"ר שיינין: "אם באירופה מותר לנסוע ב-120 או 130 למה פה לא?"    פרופ' בכור: "רוב הנהגים הם אנשים נורמטיביים וגם המשטרה מפנימה את הנקודה הזו"
יפעת גדות
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גם רוב הציבור מבין כי המדינה לא יכולה להתנער יותר מאחריות לתאונות הדרכים. לא כל טעות בכביש צריכה לעלות בחיי אדם והמדינה צריכה להשקיע יותר תקציבים כדי לצמצם את מספר ההרוגים בכבישים"
איציק וולף
נהג מערבל הבטון לא הבחין בצעירה בעת שחצתה מעבר חציה ודרס אותה למוות    מאז תחילת מרס נהרגו 15 בני אדם לעומת 13 הרוגים אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il