X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מי שהתיימר להמציא "מדבקת פלא" לגילוי התקפי לב ירצה שש שנות מאסר ולא 93 חודשים כפי שגזר המחוזי הסיבה: פער עצום בין עונשו של קליין לבין זה של שותפו, עמוס בוחניק
▪  ▪  ▪
קליין. מירמה במיליונים [צילום: חדשות 10]

בית המשפט העליון הקל (יום ג', 8.4.14) בעונשו של הנוכל אריק קליין וקבע, כי הוא ירצה שש שנות מאסר בפועל - ולא 93 חודשים כפי שקבע בית המשפט המחוזי בתל אביב.
קליין נודע כמי שהתיימר להמציא "מדבקת פלא" המתריעה מפני התקפי לב. הוא הועמד לדין, יחד עם ד"ר עמוס בוחניק, על שורה ארוכה של מעשי מירמה שביצע במשך מספר שנים. השופט דוד רוזן הרשיע את קליין ברוב העבירות שיוחסו לו, ובסך-הכל - בקבלה במירמה של 6.12 מיליון שקל, 270,000 אירו ו-760,000 דולר. עוד הורשע קליין בניסיון לקבל במירמה 400,000 שקל, במסירת צ'קים ללא כיסוי בסך 11 מיליון דולר ובעבירות נוספות.
רוזן גזר על קליין 6.5 שנות מאסר והפעיל במצטבר מאסר על תנאי בסך 15 חודשים. בוחניק, שהורשע במספר קטן בהרבה של עבירות ובסכומים נמוכים יותר, ואף החזיר 8 מיליון שקל, נדון לשישה חודשי עבודות שירות. בהמלצת השופטים בבית המשפט העליון, חזר בו קליין מערעורו על הרשעתו והתמקד בחומרת העונש.
השופט צבי זילברטל אומר, כי יש להקל בעונשו של קליין בשל הפער העצום בינו לבין העונש שנגזר על בוחניק. לדבריו, "לא יכול להיות ספק שמעשי המערער קשים וחמורים, וחומרתם מתגברת מאוד לרקע עברו המכביד. אכן, לפנינו אדם שהפך את מעשי המרמה לאורח חיים".
ואולם, מוסיף זילברטל, "אין ספק כי קיים שוני מהותי וממשי בין שני הנאשמים, אלא שנראה כי שוני זה אינו מצדיק פער כה גדול בענישה. נחזור ונציין את חלקו המשמעותי של בוחניק, במיוחד כלפי המשקיעים אשר ניאותו לסכן את כספם נוכח אישיותו-שלו ואמונם בו... גם אם בוחניק הוקסם מדבריו של המערער ומיכולותיו, כפי שאלו הצטיירו בעיניו, אין לאיין את תרומתו-שלו למעשי המרמה, שהרי ללא נוכחותו נראה שהמערער לא היה מצליח לגייס סכומי כסף כה משמעותיים".
זילברטל מסכם: "הפער הכה משמעותי בעונשים מצדיק התערבות בגזר דינו של המערער, שהרי השניים היו שותפים לחלקים ניכרים של הפעילות הפלילית, כשבוחניק אינו אך דמות משנית ושולית בפרשות. המשיבה השלימה עם גזר דינו של בוחניק ולא ראתה לנכון להשיג עליו. במצב זה נוצר חוסר פרופורציה בין העונשים שתחושת הצדק מתקשה להשלים עימו. המערער זכאי ליהנות ממצב דברים זה, גם אם העונש שנגזר עליו, כשלעצמו, אינו חמור יתר על המידה".
השופטים אסתר חיות וסלים ג'ובראן הסכימו עם זילברטל. את קליין ייצגו עוה"ד עו"ד ל' לב וד' ונטורה, ואת המדינה - עוה"ד צ' הבדלי וא' שביט.

תאריך:  08/04/2014   |   עודכן:  08/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקלה בעונשו של הנוכל אריק קליין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"ל משרד השיכון מחדד את תנאי ביטול המע"מ: המחיר המרבי לדירה בהנחה ישתנה משכונה לשכונה, עוד לא נקבע מי יהיה זכאי, יקפידו על מפרט    "מי שאומר שההנחות יהיו לדירות של עד 1.6 מיליון שקל - טועה!"
איתמר לוין
בית הדין לעבודה קבע שהרומן בין מנהלת סניף לבין אחד מבעלי חברה היה בהסכמה הדדית, כאשר דווקא האישה היא שניסתה להמשיך אותו תוך אלימות    חויבה בהוצאות של 55,000 שקל
אלעזר לוין
"שכר השיא מייקר את הדירות ב-15%"    חסרים 34,000 עובדים - הממשלה מנסה להביא מסין...2,000    "לפועל בנין סיני קל יותר לקנות דירה מאשר לזוג צעיר"    שיכון ובינוי: בלתי אפשרי להגדיל את היקף הבנייה ברבבות דירות
איתמר לוין
השופט סלים ג'ובראן סבור שיש להעדיף שיקולי שיקום גם כאשר מדובר במי שביצעו עבירות זמן קצר לאחר גיל 18 - אך רוב עמיתיו קובעים שאין ליצור מעמד מיוחד שכזה
עופר וולפסון
מנהל אגף קציני בטיחות במשרד התחבורה בוועדת הכלכלה: "יש מחסור חמור בכוח אדם - אני ועוד 3 מפקחים על יותר מ-1,800 קציני תעבורה זה לעג לרש"    בכבישים נעים כ-70,000 משאיות ואוטובסים ללא פיקוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il