X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט אמנון כהן תוהה מדוע הרב הראשי של המשטרה לשעבר, הרב יעקב גרוס, לא הועמד לדין בפרשה מותח ביקורת על הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב ישראל וייס, שברח מטיפול בבעיה
▪  ▪  ▪
בקשי-דורון. הרבנות מעלה באמון [צילום: לע"מ]
"ליבי ליבי לתלמידים"
השופט כהן אומר: "תעשיה זו של הנפקת אישורים כוזבים, התרחשה, מבלי שהתלמידים ידעו דבר. נאמר להם, שהמכללה תדאג עבורם לקבלת הטבות השכר, בכלל זה להגשת האישורים השונים לרבנות ולגופי הביטחון, ואילו הם – אינם צריכים לדאוג לכלום. כפי שהגדירה המאשימה, היה זה שירות 'one stop shop'. הדבר נעשה, על-מנת שלא לחשוף את התלמידים לאותם מסמכים כוזבים ומזויפים שהוצאו על שמם... ליבי ליבי יוצא אל אותם תלמידים, אשר בתום לב ועל סמך הבטחות שווא, שילמו ממיטב כספם וזמנם, ונותרו כשידם ריקה".

במסגרת פסק דינו בפרשת הרבנים, מתייחס השופט אמנון כהן גם לשלושה רבנים בכירים שלא נשפטו בפניו: הרב אליהו בקשי-דורון, העומד לדין בנפרד; הרב ישראל וייס, שהיה הרב הראשי לצה"ל; והרב יעקב גרוס, שהיה הרב הראשי של המשטרה.
כהן אומר: "התנהלותם הקלוקלת של הרב בקשי-דורון ו[יצחק] אוחנה הינה חמורה במיוחד, בהינתן, שמלכתחילה ביקשו גופי הביטחון את מעורבותה של הרבנות הראשית, לנוכח אי-בקיאותם שלהם בכל הקשור לנושא של הלימודים התורניים. התעורר קושי בקרב גופי הביטחון, שכן הם לא ידעו כיצד להתייחס לתארים ולתעודות של בתי המדרש השונים, ואיזה מעמד להעניק לאותם בתי מדרש.
"לכן, הוחלט, שהרבנות הראשית לישראל תתפקד כמו המועצה להשכלה גבוהה ותהווה את הגוף שיכיר בתעודות השונות של בתי המדרש המגוונים. וכפי שכינו אותה עדים רבים, היא היוותה מעין 'מל"ג תורני'. גופי הביטחון סמכו באופן עיוור על הרבנות הראשית בעניין זה והאישור שלה - תעודת ההשת"ג - נהנה מחזקת כשרות אולטימטיבית. ואולם, במקום זאת, מעלה הרבנות הראשית באמון שהעניקו לה גופי הביטחון ואף ניצלה אותו".
כהן ממשיך: "הרב וייס סירב לאשר בעצמו את הסמיכה לרבנות של אנשי הקבע, זאת משום שהייתה לו תחושה שמשהו 'לא כשר בתהליך' ולדבריו, נדלקה לו נורה אדומה שכן 'משהו לא הריח טוב מן התיקים הללו'. הוא לא הבין, כיצד תעודת ההשת"ג [השכלה תורנית גבוהה], מתיישבת עם המציאות ועם היותם של חלק מהתלמידים חילוניים. בהינתן שבמילותיו הוא לא הסכים ליתן לכך יד, נמצא הפתרון, שסגנו, הרב בלק, יעשה זאת במקומו.
"פתרון זה מעורר תחושת אי-נוחות רבה. היה מצופה מהעומד בראש הרבנות הצבאית, ומי שפקודת מטכ"ל הטילה עליו את הסמכות להחליט האם להכיר באדם כמוסמך לרבנות, שלא להשאיר את סגנו להתמודד עם הנושא לבדו. להבדיל מהדרגים הנמוכים עליהם בסופו של דבר הוטלה מלאכת אישור ההסמכות לרבנות, הרי שבידי הרב וייס, כבעל דרגה רבנית בכירה וכמי שמכיר גורמים בכירים ברבנות הראשית, היה הכוח לברר את הדברים לאשורם.
"הוא יכול היה לפנות לרבנות הראשית, אף טלפונית, ולברר את פשר הכיתוב 'חמש שנים בישיבות גבוהות' וכיצד מוענקות תעודות סמיכה לרבנות לאנשים חילוניים. לכל הפחות, יכול היה להסביר לראש אכ"א את התמיהה שמעוררת הנפקת תעודות ההשת"ג לנגדים העובדים במשרה מלאה ולהסב את תשומת ליבו לנתון המחשיד של לימודים במשך חמש שנים. ואולם - הוא לא ביצע אף אחת מן הפעולות הללו".
כהן ממשיך: "עת עסקינן בגורם המאשר במשטרה, הרב גרוס, עלתה תמונה בעייתית אף יותר. להבדיל מאנשי הרבנות הצבאית, מצאתי, כי הלה ראה במו עיניו את האישור הכוזב לפיו התלמידים למדו 35 שעות בשבוע ואת הפער העולה ממנו, בין משך הלימודים במכללות של שנתיים לבין משך הלימודים המופיע בתעודות ההשת"ג של חמש שנים. כן ידע, כי ישנם תלמידים חילוניים ומכאן, ודאי שידע, כי האפשרות, שיש באמתחתם לימודים קודמים בישיבות גבוהות, הינה קלושה.
"בהיותו מי שהמערכת כולה הסתמכה על בדיקתו ובקיאותו בנושא, והטילה עליו את המשימה לבחון לגופן את התעודות שמוגשות לו, היה מצופה מהרב גרוס שלא לעבור לסדר היום למראה הנתונים המחשידים שנגלו בפניו אלא לנסות ולברר את פשרם. ואולם, הוא בחר להעלים עין מכל אלה ולא לבחון, האם תעודת ההשת"ג אכן משקפת את המציאות. הוא בחר, במילותיו שלו, ש'לא להתייחס' לאישורי הלימודים ולא לרדת 'לפרטי הדברים'. בשים לב לכל אלה, גם מצאתי בסיס לטענה, כי היה מקום להעמידו לדין".

תאריך:  09/04/2014   |   עודכן:  10/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התנהגות קלוקלת של הרב בקשי-דורון"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כולם ידעו שמתחוללת כאן תרמית
ירושלמית  |  9/04/14 16:34
2
את מי זה מפתיע?
צורי  |  9/04/14 17:02
 
- רבנים
אליעזר דמארי  |  10/04/14 01:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העצורים הם תושב יצהר כבן 40 ותושב חוות גלעד, בשנות העשרים לחייו    שרת המשפטים: מעבר לקו הירוק גדלה אידיאולוגיה שלא מכירה בשלטון החוק, זו בעיה שלא ניתן לעצום עיניים מולה
איתמר לוין
בין המורשעים: הרב מאיר רוזנטל שהיה ראש לשכתו של הרב הראשי מצגר, והרב יצחק אוחנה שניהל את מחלקת הבחינות    נטלו חלק פעיל במירמה שנועדה להעניק תוספות שכר פיקטיביות
איתמר לוין
נחשד במעורבות באיומיו של שלום דומרני על הרב יעקב איפרגן בשל תמיכתו באייל מסיקה בבחירות לראשות העיר נתיבות    התיק נסגר בשל חוסר ראיות; משפטו של דומרני נמשך
עופר וולפסון
הסתכם בכ-16.7 מיליון דולר ומלמד על שינוי בתמהיל צריכת המצות בעולם    יצוא המצות לארה"ב ירד בכ-21% והסתכם בכ-9.1 מיליון דולר - 58% מסך ייצוא המצות    ומהו הטרנד החדש בקרב צורכי המצות?
עופר וולפסון
הוועדה לבחינת אופן השקעת גופים מוסדיים בהלוואות מותאמות הגישה את הדוח הסופי לממונה על שוק ההון    בהמלצות: אסדרת השתתפות מוסדיים בהלוואות בהיקף כספי גבוה ואחזקת בטוחות בגובה 10% מהיקף עסקת ההלוואה עד לפירעון שליש ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il