X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפקד חיל-הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום: בעקבות אירוע המרמרה, אין יותר משטים לעזה ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה, אלכס מינץ: "המציאות הנוכחית במזרח-התיכון תואמת לתורת הכאוס"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

איום הסייבר דורש התמודדות יותר גדולה וטובה, והסייבר הופך למרחב הלחימה החדש. כך אמר (יום ג', 8.4.14) ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה, בכנס שנערך על-ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה של המרכז הבינתחומי בהרצליה.
מתניה, דיבר בנוסף על התמקדות שצה"ל צריך לתת למרחב הסייבר, ועל חשיבות כוח-האדם בנושא זה "אחד השינויים המשמעותיים שצה"ל צריך לעבוד הוא ההבנה שהוא צריך להקים מרחב לחימה של סייבר. זה לא רק עניין של המודיעין, צה"ל כיום הלוחם העיקרי המגן על מדינת ישראל, והוא חייב להיכנס לזה לעומק, בעיקר בגלל שבהסתכלות קדימה הסייבר הופך למרחב לחימה ברור.
כוח אדם הוא נקודה חשובה נוספת בבסיס של העסק הזה, ואם מדינת ישראל רוצה להיות דומיננטית בתחום, צריך כוח אדם עילי טכנולוגי. אנחנו לא שם. יש ליצור שיתוף פעולה מעמיק יותר בין המגזר הביטחוני והפרטי- הסייבר לא מחכה לממשלה, הוא שם, נע בקצב אחר לחלוטין. החברות שולטות בו".
אלוף (במיל.) אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד חיל-הים לשעבר, התייחס בכנס לאירוע המרמרה ותוצאותיו, ועל בדיקת הנושא על-ידי האו"ם. "אירוע המרמרה הוא אחד המוצדקים והחשובים בשנים האחרונות. הוא אחד הבודדים שוועדת חקירה של האו"ם מצאה אותנו צודקים ופועלים על-פי הדין הבינלאומי וזה דווקא מארגון שהוא מאוד מוטה ובעייתי. התוצאה של אירוע המרמרה היא שאין יותר משטים ואין נמל אירני".
מרום התייחס בדבריו גם אל תהליך השלום. "בוודאי שמעתם את דברי שר החוץ ליברמן בארה"ב. אני לא מרגיש, כפי שהרגשתי בעבר, את הכמיהה של ישראל לשלום. אנחנו לא נלחמים כדי להשיג שלום, וזה נתפס כ"בסדר" בציבוריות הישראלית. אין תפיסת ביטחון ואין ביטחון לאומי בלי שיש שלום בקצה. זה חלק מהאמונה בצדקת הדרך שמניעה את גלגלי הביטחון הלאומי והמוטיבציה של החיילים והלוחמים".
פרופ' אלכס מינץ, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה ויו"ר כנס הרצליה, התייחס בדבריו למציאות הנוכחית במזרח התיכון, ועל התפיסה הביטחונית שצריכה להיגזר ממציאות זו. "המציאות במזרח התיכון בעידן האביב הערבי תואמת במידה רבה את תורת הכאוס. ישנם שינויים דרסטיים במציאות של היום, וביניהם, שחקנים לא מדינתיים, היחלשות מדינות הלאום הערביות, חילופי משטרים בחלק ממדינות האזור ועוד, מה שדורש גיבושה של תפיסת הביטחון בהתאם לשינויים הללו.
אני מציע להגדיר את האדפטציה כאחד מהמרכיבים של גיבוש תפיסת הביטחון במציאות שמשתנה תכופות. ישראל צריכה ליזום ולהכתיב מהלכים אחרת היא תיגרר לשיווי משקל חדש בלי התובנה שלה".

תאריך:  09/04/2014   |   עודכן:  09/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"צה"ל צריך להקים מרחב לחימה של סייבר"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צה"ל צריך
שמ  |  9/04/14 18:41
2
ליברמן ואולמרט נוצקו מחומר אחד ל"ת
שולם  |  9/04/14 22:33
3
ליברמן ואולמרט נוצקו מחומר אחד
שולם  |  9/04/14 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד תושב בית חנינא, שהחביא בתוך גרב בפח האשפה בשירותים של ביה"ח "ברזילי" טלפונים סלולריים עבור אסיר ביטחוני המרצה 2 מאסרי עולם ו-30 שנים בגין עבירות ביטחוניות, אשר הגיע לביה"ח לבדיקה
עמירם ברקת
ההחלטה על העיצומים התקבלה בעקבות ישיבה שנערכה אתמול בין חברי מועצת העובדים למנכ"ל החברה רפי דניאלי, בה הצהיר המנכ"ל כי ימשיך להתעקש על כך שהמדינה תוותר על מניית הזהב של צים
לי-אור אברבך
ביום רביעי שעבר צופי ערוץ 10 לא ידעו שהמגישה עזבה את האולפן כחצי שעה לפני תום השידור, ולשם כך צילמה מראש 4 פתיחים לכתבות
איתמר לוין
השופט אמנון כהן תוהה מדוע הרב הראשי של המשטרה לשעבר, הרב יעקב גרוס, לא הועמד לדין בפרשה    מותח ביקורת על הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב ישראל וייס, שברח מטיפול בבעיה
איציק וולף
העצורים הם תושב יצהר כבן 40 ותושב חוות גלעד, בשנות העשרים לחייו    שרת המשפטים: מעבר לקו הירוק גדלה אידיאולוגיה שלא מכירה בשלטון החוק, זו בעיה שלא ניתן לעצום עיניים מולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il