X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האוצר הציע לעובדי תעש פיצויי פרישה מופלגים והצליח להביא להסכם פרישה מיידי של 1,170 ושל 950 עובדים נוספים בתוך 16 שנים חברה ממשלתית חדשה - תעש מערכות - תרכז את הפעילות העסקית של תעש ללא מחויבויות העבר חברה חדשה נוספת - תומר - תרכז את הפעילות המסווגת של תעש קרקעות המפעל ברמת השרון יפונו עד ל-2022
▪  ▪  ▪
האם הקרקע בכלל ראויה למגורים? [צילום: איציק וולף]

משרד האוצר מציע לעובדי תעש פיצויי פרישה מופלגים בסך 1,300,000 שקלים לכל עובד שיפרוש. זאת, במסגרת הסכם שיביא לפרישה מיידית של 1170 עובדים מתוך 3400 עובדים, ופרישה של 950 עובדים נוספים ב-16 השנים הבאות. הסכום הכולל של מענקי הפרישה מגיע לכ-2 מיליארד שקלים.
על-פי המתווה שסוכם תוקם חברה חדשה בשם "תעש מערכות", אליה תועבר כל הפעילות העסקית של תעש. חברה זו תימכר לבסוף לגורמים פרטיים. כמו-כן, במסגרת ההסכם עם תעש נקבע כי החברה תעבור לרמת בקע בנגב, כאשר פינוי קרקעותיה ברמת השרון יאפשר בעתיד לשווק עשרות אלפי יחידות דיור.
ההסכם שהובל על-ידי אגף תקציבים, רשות החברות ואגף השכר במשרד האוצר יאפשר לייעל את פעילות החברה, להקטין עלויות שוטפות ולאפשר לגורמי המדינה והחברה להתחיל בתהליכים הדרושים לקראת הסדרת מבנה ההון, ולבנות בסיס כלכלי איתן לקראת הפרטתה במהלך השנה הקרובה.
העובדים המועסקים בחברה יזכו לתוספות שכר הכוללות את שני הסכמי השכר האחרון שנחתמו במשק (5% ב-2009 ו-7.25% ב-2011) שלא שולמו לעובדים בעקבות מצבה הפיננסי הקשה של החברה. בנוסף, נחתם הסכם שכר עם העובדים הנותרים בחברה לשנים הבאות הכולל העלאת שכר של 6% בפריסה לשלוש שנים (2% בכל שנה).
הפרטת תעש אמורה להביא להבראת החברה לאחר למעלה מעשור בו היא מצויה בגירעונות תזרימיים המשפיעים על פעילותה. מצבה הפיננסי הקשה של תעש בא לידי ביטוי בגירעון בהון של למעלה מ-2 מיליארד שקלים ובהפסד שנתי ממוצע של 250 מיליון ש"ח. במהלך זה מאפשרת המדינה לחברה להתמקד בפעילויות הליבה העסקיות ולהתנתק ממחויבויות העבר, חלקן נוצרו עוד בתקופה בה תעש היוותה יחידת סמך במשרד הביטחון, כדי למצות את הפוטנציאל העסקי הטמון בפעילותה ולצמצם את אי-הוודאות בהפרטה.
מתווה ההפרטה שאושר על-ידי ועדת השרים להפרטה כולל את הצעדים הבאים:
  • הקמת חברה ממשלתית חדשה "תעש מערכות" אליה תועבר כל הפעילות העסקית של תעש, ללא מחויבויות עבר. המדינה תטפל בכל הסוגיות שאינן קשורות לפעילות העסקית של החברה (טיפול בנושאי איכות סיביה, תכנון קרקעות שפונו ועוד).
  • הקמת חברה ממשלתית חדשה "תומר" שתרכז תחת אחריותה את הפעילות המסווגת של תעש.
  • פרישה של 1170 עובדים (שליש מעובדי החברה) בשלב ראשון, ופרישה של 950 עובדים נוספים בצורה מדורגת לאחר ההפרטה.
  • שינויים מבניים וארגוניים בחברה הכוללים איחוד חטיבות וביטול תפקידים מקבילים לצורך מיקוד בפעילות העסקית, ייעול הרכש ומיצוי הפוטנציאל של החברה.
  • הסדרת מבנה ההון של החברה וחיזוק איתנותה הפיננסית, באמצעות מימון הגירעון התזרימי עד להפרטתה ומחיקת התחייבויות החברה למדינה.
  • חתימה על הסכם רכש מול משרד הביטחון למשל 5 שנים. על-פי ההסכם, משרד הביטחון מחויב לרכוש מהחברה תחמושת בסכום של למעלה מ-550 מלש"ח בשנה, על-מנת להבטיח בסיס כלכלי לקווי הייצור בחברה.
  • פינוי קרקעות רמת השרון ומעבר תעש לנגב עד לשנת 2022. מהלך שיאפשר בנייה של מפעל חדש ומודרני לפעילות החברה ברמת בקע ושיווק עשרות אלפי יחידות דיור בלב אזור הביקוש.
הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, טען כי ההסכמים שנחתמו היום יאפשרו לתעש לצאת לדרך חדשה ולממש את הפוטנציאל הגלום בה להפוך לחברה ביטחונית מובילה בדומה לאלביט, רפאל והתעשיה האוירית. "מעבר תעש לנגב יפנה שטח גדול בלב אזורי הביקוש במרכז הארץ עליו תוכל לשווק המדינה עשרות אלפי יחידות דיור. ההחלטות אותן קיבלנו אינן פשוטות אך הכרחיות למען הפסקת תלות החברה בכספי משלם המיסים", אמר.
אולם דוחות שמפרסם ארגון אדם טבע ודין מעידים על בעיה חמורה של זיהום הקרקע שעליה נמצא מפעל תעש ברמת השרון. על-פי נתוני הארגון, יידרשו שנים רבות, אם בכלל, עד לניקוי הקרקע באופן שיאפשר לבנות עליה בנייני מגורים.

תאריך:  09/04/2014   |   עודכן:  09/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובד תעש שיפרוש יקבל 1,300,000 שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הספורטאי אוסקר פיסטוריוס העיד זה היום השלישי במשפט הרצח שלו, ותיאר בפרוטרוט את היום בו ירה בבת זוגו ריבה סטינקאמפ
עופר וולפסון
הוועדה להגברת התחרות והסרת חסמים בתחום היבוא הציגה לשרי האוצר והכלכלה את המלצותיה להסרת חסמים בתחום היבוא האישי    בהמלצות: אתר מידע שירכז ויפשט את כל המידע הנדרש ליבוא אישי    הנפקת אישורים בתוך שני ימי עבודה ותעריפונים שקופים ותחרותיים של חברות הבלדרות והדואר
איציק וולף
דובר עיריית טבריה, אשר נתבע על-ידי ראש עיריית קריית שמונה, טוען כי מדובר בתביעה קנטרנית שנובעת ממניעי נקם על ביקורת לגיטימית
איציק וולף
גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב בניו-יורק טיימס על דברי מזכיר המדינה האמריקני, שהטיח את האשמה בפיצוץ המו"מ על ישראל    "קרי יודע שהאשמים הם הפלשתינים שאמרו 'לא' על הכל"
אריאל י. לוין
מפקד חיל-הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום: בעקבות אירוע המרמרה, אין יותר משטים לעזה    ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה, אלכס מינץ: "המציאות הנוכחית במזרח-התיכון תואמת לתורת הכאוס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il