X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מנתוני דוח האבטחה לשנת 2013 של חברת סימנטק כחצי מיליארד זהויות חסויות נחשפו עקב פריצות עלייה של 91% בתקיפות הממוקדות המזנקת בדירוג התקפות הסייבר מקרבה: אירן
▪  ▪  ▪
ישראל אחראית על 1% מהתקיפות בעולם [צילום: פלאש 90]

החודשיים האחרונים של 2013 סימנו שיא היסטורי בתקיפות הסייבר ההרסניות כאשר העולם חווה עליה במספר ה'מגה פרצות'; מאחת בלבד ב-2012 ל-8 ב-2013. כתוצאה מהפריצות הללו, ב-2013 למעלה מחצי מיליארד זהויות נחשפו. כך עולה (יום ה', 10.4.14) מנתונים המופיעים בדוח האבטחה לשנת 2013 של חברת סימנטק.
עברייני הסייבר, מגלה הדוח, התגלו כנועזים וסבלניים מבעבר ומעדיפים לתכנן מראש פעולות עברייניות עצומות היקף על פני תקיפות קטנות ומקומיות שהשכר בצידן קטן יותר. עם זאת, גם מספר התקיפות בשנה האחרונה עלה משמעותית; ב-2012 התבצעו 454,000 תקיפות ביום, בעוד שב-2013 המספר עלה ב-20% לכדי 568,000 תקיפות ברשת ביום.
"פריצת ענק שוות ערך ל-50 פריצות קטנות", ציין קווין היילי, מנהל במחלקת האבטחה של סימנטק. "בעוד שרמת התחכום של עברייני הסייבר ממשיכה לגדול, מפתיע לגלות שגם הסבלנות שלהם גדלה והם מוכנים לחכות בהתקפה עד ש'הפרס' יהיה גדול יותר".
התקיפות שנערכו במהלך 2013 הראו באופן חד-משמעי כי פשעי הסייבר נותרו איום אמיתי ההולך וגובר עבור צרכנים ועסקים. כמות הפריצות והיקפן גדלו בשנה האחרונה בצורה ניכרת והן מסכנות את האמון והמוניטין של עסקים יותר מתמיד. זאת, לצד הסיכון שבחשיפת המידע האישי של צרכנים, החל ממספרי כרטיסי אשראי וחשבונות בנק ועד לפרטים רפואיים.
במהלך 2013 נעשתה עלייה של 91% בתקיפות הממוקדות אשר נמשכו על פני טווח זמן הגבוה פי שלוש מהתקיפות הממוקדות אשתקד. יצויין כי אנשי המקצוע שהותקפו במספר הרב ביותר היו עוזרים אישיים ואנשי יחסי ציבור, שהוו אבן מקפצה בכדי להגיע לדרגים בכירים יותר.
דוח סימנטק מגלה כי 0.3% מכל התקיפות בעולם נעשות על ישראל כאשר בפועל, 1 מכל 573 תוכנות זדוניות שנשלחות במייל ברחבי העולם, הנה לישראל ו- 25% מתוך התקיפות הללו הן לינקים שמצריכים פעולה אקטיבית מצד המקבל (לחיצה על לינק). עם זאת 71.6% מתוך כל התקיפות שנעשות על ישראל הנן דואר ספאם. כמו-כן 69% מהתקיפות הממוקדות וה-Spear phishing בישראל הן כנגד חברות ציבוריות ומנהל ציבורי.
הישראלים תוקפים
בכל הנוגע לתקיפות שמקורן בישראל, המיקום הכללי זהה לשנה שעברה, 34. 0.7% מכל תקיפות הספאם בעולם מקורן בישראל, עלייה של שמונה שלבים בדרוג למקום ה-28. ישראל אחראית על שליחת 0.3% מהקודים הזדוניים בעולם, מקום 43 לעומת 39 אשתקד. בכל הנגוע לאיומי ה-Bots (השתלטות מלאה על המחשב שהופך ל'זומבי'), ישראל אחראית על 1% מהתקיפות בעולם, מקום 19 העולמי לעומת 16 בשנה שעברה. בכל הנוגע להתקפת רשתות והתקפת Web, ישראל נמצאת במקומות ה- 35 וה-34 בהתאמה.
אירן מזנקת בדירוג; פלשתין תוקפת פחות
מי שזינקה בשנה האחרונה בדירוג המדינות שמהוות מקור לתקיפות סייבר, הנה אירן שעלתה בדירוג העולמי למקום ה-19, עלייה של 18 שלבים מהשנה שעברה. מדובר על קצת יותר מ-1% מכלל התקיפות שנערכו בעולם. הרשות הפלשתינית ירדה 11 שלבים למקום ה-90 בדירוג המדינות התוקפות עם 0.03% מכלל התקיפות בעולם. סוריה זינקה 27 מקומות למקום ה 81 העולמי עם 0.02% מסך תקיפות הסייבר.
חמש המדינות המובילות, המהוות את מקור פריצות הסייבר הגדול ביותר הנן לפי דוח סימנטק ארה"ב עם למעלה מ-20%, סין עם 9% ואחריהן באחוזים קטנים יותר הודו (%5), הולנד (%3.5) וגרמניה (3.2%).

תאריך:  10/04/2014   |   עודכן:  10/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1 מכל 573 תקיפות סייבר - על מדינת ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מטיל על התחנה המרכזית, בעליה ואגד את האחריות לזיהום האוויר המתמשך בתחנה ומורה על צעדים ספציפיים לצמצומו ולהבטחת בריאות הציבור    ישלמו 1.3 מיליון שקל לתובעים ולעורכי דינם
איתמר לוין
מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ניסה למנוע בכוח חיפוש על אשתו במעבר אלנבי    ביהמ"ש: מדובר בפעולה חוקית של המשטרה שאסור לנסות לסכל אותה
איתמר לוין
ראש ישיבת "שובו בנים" של חסידות ברסלב נמלט אשתקד מישראל לאחר שנחשד בהטרדה מינית    שהה בזימבאבווה מאז דצמבר שעבר וגורש לאחר שפג תוקף האשרה שקיבל
איתמר לוין
קובע שיציאתו של קצב לחופשה בפורים שוללת את זכותו לחופשה בפסח, ושהיענות לבקשתו בשל "נסיבות מיוחדות" תפגע בעקרון השוויון בינו לבין אסירים אחרים
עופר וולפסון
הגישה הצעה אשר תנמיך באופן משמעותי את כושר ייצור הפלוטוניום בכור המתוכנן שלה    המעצמות מתכננות: הסכם סופי עם אירן - אולי כבר בפגישת המו"מ הבאה בחודש מאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il