X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההחלטה מסמלת נקודת מפנה במאבק בן השנתיים שמנהל המיליארדר הישראלי נגד הממשלה הדמוקרטית של המדינה האפריקנית הרקע להחלטה: ראיות לפיהן BSGR השיגה את חוזי הכרייה תוך מתן שוחד ומעשי שחיתות נרחבים
▪  ▪  ▪
שטיינמץ. מאבד מרבצים בשווי 5 מיליארד דולר [צילום: פלאש 90]

אחד מהאנשים העשירים בעולם ספג אמש (ד', 9.4.14) מכה קשה מאחת מהמדינות העניות ביותר בעולם, לאחר שחקירה שנערכה על-ידי ממשלת גינאה הביאה למסקנה כי מהחברה המנוהלת על-ידי המיליארדר בני שטיינמץ ישללו זיכיונות כרייה יוקרתיים. זאת, משום שהיא השיגה אותם באמצעים מושחתים.
ההחלטה מהווה נקודה מפנה במאבק בן שנתיים המתנהל בין שטיינמץ ובין הממשלה הראשונה אי-פעם שנבחרה באופן דמוקרטי במדינה המערב-אפריקנית הענייה, על המרצבים העשירים ביותר הקיימים בעולם של עפרות ברזל בלתי מנוצלים.
שטיינמץ רכש את הזכויות למאגר ענקי מתחת להרי סימנדו (Simandou) בעסקה שנחשבה ליוצאת דופן, אפילו בקרב הסטנדרטים המקובלים בעולם הפיראטי של הכרייה האפריקנית: החברה שלו, BSGR, מסרה כי זכתה בשני זיכיונות כרייה כתוצאה מהשקעה של 165 מיליון דולר בחיפושים באזור. לאחר מכן, היא מכרה 51% מה"פרס" לענקית הכרייה הברזילאית וייל בעבור 2.5 מיליארד דולר.
עם זאת, ועדה ממשלתית גינאית מסרה כי מצאה "ראיות מדויקות ועקביות" ש-BSGR השתמשה במתווכים כדי לשלם שוחד לממאדי טורה, אתשו של לנסאנה קונטה, השליט הדיקטטור של המדינה עד מותו ב-2008.
היא עצמה טוענת שקיבלה סדרה של תשלומים בהיקף של מעל ל-3 מיליון דולרים מנציגי BSGR החל משנת 2006, וכי חתמה על חוזה לפיו אמורה הייתה לקבל 5 מיליון דולרים נוספים ב-2010. "התנהלות מושחתת כזו מבטלת את זכויות הכרייה ואת אמנת הכרייה", כתבה הוועדה בדוח בן 33 העמודים שפרסמה.
החבר הטוב - בלב החקירה שהפילה את BSGR
חלק גדול מהראיות בפרשה נאספו בארה"ב על-ידי ה-FBI במסגרת חקירה לבדיקת פעילותו של פרדריק קילינס, מקורבו של שטיינמץ, ונמסרו בהמשך לממשלת גינאה.
קילינס, לפי הפרטים, הציע שוחד נוסף לטורה, בהיקף של 150 אלף דולר, כדי לשכנע אותה להשמיד מסמכים שלכאורה כוללים פירוט של התשלומים המושחתים שהחליפו ידיים בעבור זיכיונות הכרייה.
הוא נעצר בפלורידה אחרי שה-FBI הקליט סדרה של פגישות שערך עם טורה, והוא עומד כעת בפני עונש של ארבע שנות מאסר לאחר שהודה בחודש שעבר באשמת שיבוש הליכים בחקירה פלילית. החקירה בארה"ב בנוגע להפרות לכאורה על-רקע מעשי שחיתות בחו"ל נמשכת.
הוועדה המליצה שמיזם משותף, במסגרת חברה שהוקמה על-ידי BSGR ו-וויל, יאבד את זכויותיו, וייצא עכשיו למכרז מחודש. הוועדה הדגישה כי סביר להניח שוייל עצמה לא הייתה מעורבת במעשי השחיתות, והמליצה ​​כי זו תהיה רשאית לגשת מחדש למכרז. לעומת זאת, BSGR תנודה לחלוטין מן המדינה.
וייל כבר שילמה מעל ל-500 מיליון דולר ל-BSGR והשקיעה סכומים נוספים העומדים כעת בסיכון. החברה אמרה כי היא נכנסה למיזם המשותף על בסיס ההבנה כי ההעברה "הושגה כדין וללא כל הבטחות או תשלומים בלתי הולמים".
כעת מסתמן כי וויל מתכננת להגיש תביעה נגד BSGR.
תחת בדיקה גם בשוויץ
שטיינמץ בן ה-58 הוא האזרח הישראלי העשיר ביותר, עם הון מוערך של כ-6.7 מיליארד דולר. הוא שולט ב-BSGR באמצעות קרנות משפחתיות. החברה רשומה באי גרנזי ויש לה משרדים בלונדון ובז'נבה.
עסקיו נמצאים גם תחת חקירה של הרשויות השוויצריות. בשנה שעברה, בעקבות בקשה של ממשלת גינאה, משטרת שוויץ פשטה על משרדים בז'נבה המספקים שירותי ניהול ל-BSGR, וערכה חיפוש גם במטוס פרטי המשמש את איל ההון.
דוברו של שטיינמץ מסר בתגובה כי BSGR מכחישה כל אשמה וכי תפריך את הטענות.

תאריך:  10/04/2014   |   עודכן:  10/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גינאה שוללת משטיינמץ זכויות במיליארדים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גינאה שוללת משטיינמץ?
אוונגארד  |  10/04/14 20:02
2
למד לשחד במפלגת העבודה
והתקדם  |  10/04/14 20:07
3
דמוקרטית? פשוט המושחתים התחלפו ל"ת
והמסכן שילם לקודמיהם, יורשיו ישלמו לנוכחיים  |  10/04/14 20:30
4
כל הטייקונים הישראלים הם ערמת
ירושלמית  |  10/04/14 21:42
 
- גינאה שוללת משטיינמץ זכויות במ
SOMEONE  |  10/04/14 23:26
5
ישראל מדינה מושחתת
algi  |  10/04/14 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בני שטיינמץ
איתמר לוין
המיליארדר ימסור פרטים נרחבים על הנאמנויות והחברות בחו"ל באמצעותן הוא פועל    ביהמ"ש: הימנעותו של שטיינמץ ממסירת המסמכים יוצרת חשש שהוא ינסה לתפור גירסה בהתאם למסמכים שכבר בידי הרשות
איתמר לוין
טוען שהפשיטה על ביתו בז'נבה נעשתה במסגרת שיתוף פעולה מקובל בין ממשלות וכי הוא משתף פעולה בשמחה עם שלטונות שווייץ    מאשים: שני עובדים של BSGR נכלאו בגינאה באופן בלתי חוקי
איתמר לוין
סוכנות הידיעות בלומברג: הפשיטה בוצעה בשבועיים האחרונים כחלק מחקירת החשד לפיו שטיינמץ שילם שוחד תמורת רכישת מכרה יהלומים בגינאה במחיר מציאה
איתמר לוין
משטרות שוויץ וצרפת פשטו על משרדי חברת אוניקס, הנותנת שירותי ייעוץ וניהול ל-BSGR של שטיינמץ    הפשיטה - לבקשת משרד המשפטים האמריקני כחלק מן החקירה בחשד ששטיינמץ שילם שוחד תמורת זיכיון לכריית יהלומים בגינאה
איתמר לוין
ארה"ב ובריטניה משתתפות בחקירת החשדות לפיהם שילם שטיינמץ שוחד תמורת רכישת מכרה יהלומים ענק בשבריר מערכו    שטיינמץ מכחיש את החשדות: שילמתי תמורת הזיכיון כמקובל בעולם
רשימות נוספות
מקורבו של בני שטיינמץ נעצר בארה"ב  /  עידן יוסף
השומה לשטיינמץ ב-2009: 4.1 מיליארד שקל  /  עופר וולפסון
חשד לשחיתות בגינאה לטובת בני שטיינמץ   /  אורה קורן, סוכנויות הידיעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il