X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הבית היהודי הודיע כי מפלגתו תצביע בממשלה נגד שחרור רוצחים בעלי אזרחות ישראלית בפעימה הרביעית של הפגיעה בריבונות ישראל ישראל מתכוונת לקזז חובות הרשות מכספי המיסים
▪  ▪  ▪
בנט. קווים אדומים [צילום: AP]
עיצומים כלכליים
בתוך כך, ישראל הודיעה לרשות הפלשתינית כי היא מתכוונת לקזז את חובות הרשות מכספי המיסים, שהיא גובה בעבורה. ישראל גם החליטה להקפיא את המיזם לפיתוח שדות גז מול חופי עזה כך הודיע לפלשתינים מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי.
ברשות הפלשתינית זועמים על הודעת ישראל. הממונה על המשא-ומתן, סאאב עריקאת, אמר כי ישראל חוטפת וגונבת את כספו של העם הפלשתיני, ומפרה את החוק והנורמות הבינלאומיות.
כזכור, התחייבה הליגה הערבית לספק לרשות הפלשתינית רשת-ביטחון כלכלית בסכום של מאה מיליון דולרים בחודש, כסכום כספי המיסים, אם יינקטו נגדה עיצומים כלכליים.

יושב-ראש הבית היהודי הודיע כי מפלגתו תפרוש מן הממשלה אם זו תסכים לשחרר, במסגרת העסקה המתגבשת, שחרור של רוצחים בעלי אזרחות ישראלית. בפעימה הרביעית היו אמורים להשתחרר כ-30 אסירים ביטחוניים - 14 מהם ערבים בעלי אזרחות ישראלית.
בהודעה שכונתה "הודעה מיוחדת" מטעמו, מסר השר נפתלי בנט, כי מדובר בפגיעה בריבונות הישראלית, ולא רק זאת - אלא שהיא נעשית כאשר הפלשתינים לא משכו את בקשות הצטרפותם הבינלאומיות למוסדות האו"ם. זו הפעם הראשונה בה מאיימת הבית היהודי באופן גלוי בפרישה מן הממשלה.
לדברי בנט, ״ישראל עומדת בימים האחרונים בפני מצב חדש, וזאת עם פנייתם של הפלשתינים לאו"ם אשר הפרה ברגל גסה את כל ההסכמות עימם מאז הסכמי אוסלו ועד עתה".
הוא הוסיף כי אם תבוא בפני הממשלה הצעה לשחרור רוצחים ישראלים, הבית היהודי תתנגד להצעה, ואם ההצעה תעבור - הבית היהודי תפרוש מהממשלה, ותאמר "עד כאן".
את דבריו חתם השר בנו במילים: "בערב זה של חג הפסח, חשוב לזכור כי יצאנו מעבדות לחרות כדי שנוכל לנהל בישראל מערכת חוק ומשפט, אשר תגן על אזרחי ישראל - ולא מערכת אשר נסחטת ע"י חבורת טרוריסטים ומשחררת את אזרחיה הרוצחים. זהו מעשה סחיטה וכניעה לטרור שלא נוכל להשלים עימו, זהו סף המינימום של הכבוד הלאומי ולא נוכל להשלים עם רמיסתו". הוא איחל חג פסח כשר ושמח, והביע תקווה "שאחינו יהונתן פולארד ישוחרר מהכלא במהרה, ולא בעסקות שאינן מוסריות, כמו זו שמוצגת כעת״.
גורמים בכירים בליכוד שבחרו לא להזדהות אומרים כי מדובר בשיטת איומים של בנט - להשמיע איומי סרק כאשר הוא יודע שהאיומים לא ייצאו אל הפועל. "איננו מחזיקים בכוח איש בממשלה", אמרו והוסיפו כי מלכתחילה נאלצה הממשלה לדון בשחרור אסירים משום שבתחילת המשא-ומתן התנגד בנט לריסון הבנייה מעבר לקו הירוק, טענה שהוכחשה בעבר בידי בנט.
ח"כ עמר בר-לב (העבודה) אמר בתגובה כי הוא מצפה מהתנועה ומיש עתיד לשים אולטימטום משלהן, ולהכריז כי אם לא תוקפא באופן מיידי הבנייה מחוץ לגושים ולא תושג פריצת דרך משמעותית בדרך להסכם, בתוך מספר חודשים, הן יעזבו את הממשלה. "אינני מסוגל לתאר את הציניות של ישיבתם של לבני ולפיד בממשלה תוך מתן חסות להמשך המשא-ומתן כאמצעי הישרדות פוליטית של ראש הממשלה ושלהם עצמם. לצערי, האדם היחיד בממשלה שעומד על עקרונותיו הוא בנט בעוד לבני ולפיד ממשיכים לשמש כעלה תאנה להמשך הקיפאון", דבריו.

תאריך:  10/04/2014   |   עודכן:  11/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט: נפרוש אם ישוחררו גם רוצחים ישראלים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
לא שחרור רוצחים הוא העינין.
בר ברע  |  11/04/14 00:44
2
צודק
אהרון שחר  |  11/04/14 01:25
3
תגובה
צנחן  |  11/04/14 02:42
4
ערבי טוב = ערבי מת ,
אחד שיודע,  |  11/04/14 05:58
5
הסעיף הארור בחשבון החשמל שלנו
Joe camel  |  11/04/14 07:04
6
מטומטם הוא מי שחושב שכולנו
בית "יהודי"  |  11/04/14 07:33
7
טוב שיש את בנט בממשלה
א. ציוני  |  11/04/14 08:31
8
שיטת הסלמי פועלת..
מ.אלקרייאף  |  11/04/14 09:16
9
ואני אגיד לכם איך לעתור
בדימוס  |  11/04/14 10:20
10
למה רק לגבי מחבלים ישראלים?
borisdo  |  11/04/14 13:48
11
יש מצבים שמפרידים בין
ילדים למבוגרים  |  11/04/14 13:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
גורמים ערביים מדווחים על תזוזה במגעים: ישראל תמלא התחייבויותיה אך תיסוג מדרישתה למשוך הפניות לאו"ם    בירושלים ובוושינגטון מצננים
עמוס גלבוע
אסור בשום אופן לשחרר רוצחים אזרחי ישראל מהכלים לחידוש המשא-ומתן עם הפלשתינים
אריאל י. לוין
מלחמת האזרחים בסוריה שוב מתחממת: מצד אחד אסד משתמש בנשק כימי בפרברי דמשק, מה שמלמד על הלחץ בו הוא נתון    מצד שני, המורדים נראים כמי שיסתפקו אולי בפחות מאשר הפלת המשטר
עידן יוסף
ליברמן בפגישתו עם קרי: חשוב שהתהליך המדיני מול הפלשתינים יימשך    בנט: לספח את הגושים    לבני: הוא כמו ילד מתריס    הפלשתינים: קיבלנו רשת ביטחון של 100 מיליון דולר לחודש מהליגה הערבית
איציק וולף
גורם בלשכת ראש הממשלה הגיב בניו-יורק טיימס על דברי מזכיר המדינה האמריקני, שהטיח את האשמה בפיצוץ המו"מ על ישראל    "קרי יודע שהאשמים הם הפלשתינים שאמרו 'לא' על הכל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il