X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש מחלקה בבית החולים תובע מחברת הביטוח שלו מנורה להשיב לו את הוצאותיו הרפואיות והכלליות בגין השתלת כליה דחופה ומצילת חיים בריגה שבלטביה
▪  ▪  ▪

ד"ר אברהם שושן מעומר רופא במקצועו אשר כיהן כראש המחלקה לעמוד שדרה בבית החולים "סורוקה" משך כ-40 שנה הגיש תביעה בסך 300,000 שקלים כנגד מנורה, לתשלום הוצאותיו הרפואיות והכלליות בגין ניתוח השתלת כליה מצילת חיים בחו"ל.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר כי התובע רכש ממנורה ביטוח בריאות קולקטיבי של חברי ההסתדרות הרפואית הידוע בשם "ביטוח בריאות בסיסי לחברי הסתדרות הרופאים".
בשנת 2007 אובחן התובע כסובל מאי ספיקה כלייתית, וביולי 2013 אישר מנהל המחלקה הנפרולוגית בבית החולים "סורוקה" פרופסור זלוטניק כי לאור ההתדרדרות במצבו הרפואי של התובע עליו לעבור השתלת כליה בהקדם, וכי אי-ביצוע ההשתלה מסכן את חייו של התובע.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד שרון עזרא נאמר כי מנורה הודיעה לתובע כי הוא אינו עומד בדרישות הפוליסה לפיהן על המבוטח להיות רשום ברשימת ההמתנה למרכז ההשתלות הארצי לפחות פרק זמן של שנתיים, או לחלופין רופא מומחה אישר כי אי-ביצוע ההשתלה מסכן את חיי המבוטח.
לדברי התובע דרישת ההמתנה משמעה כי לעולם לא יזכה לעבור ניתוח השתלה. התובע מציין כי ניתן להירשם בישראל להשתלת כליה מן המת עד גיל 65 וכי במועד ביצוע ההשתלה הוא היה כבר בן 66.
בנוסף כלל לא ניתן להירשם למאגר הארצי להשתלות אלא אם החולה התחיל כבר בטיפולי דיאליזה והוא עצמו לא החל בטיפולי דיאליזה, ובעצת רופאיו יש לבצע את הניתוח בטרם תחילת הדיאליזה.
התובע מציין כי בספטמבר 2013 עבר בהצלחה ניתוח השתלת כליה מן המת בריגה שבלטביה. לטענתו נוכח תנאי הוראות הפוליסה נראה כי ה"אסטרטגיה" של מנורה היא שעל-ידי הצבת דרישות בלתי הגיוניות ובלתי סבירות בעליל, המבוטח לא יגיע בכלל למצב בו יבצע בפועל את הניתוח, או שחלילה ילך כבר לעולמו או שלא יתקבל מלכתחילה לניתוח.
לדברי התובע לא ברור מדוע עבור קופת חולים הכללית מהווה מצבו הרפואי מצב המצדיק השתלת כליה, בעוד שעבור חברת הביטוח מנורה מצבו הרפואי איננו קריטריון המצדיק ביצוע השתלת כליה בחו"ל.
אשר על כן מבקש התובע מבית המשפט לקבוע כי הוא עמד בתנאי החלופי של הפוליסה, וכי התנהלותה של מנורה הינה קיום חוזה הביטוח בחוסר תום לב ושלא בדרך המקובלת.
התובע מבקש לחייב את מנורה בתשלום הוצאותיו הרפואיות וכן הוצאות הטיסות והשהייה בבית מלון עבורו ועבור אשתו המלווה וזאת בסכום כולל של 300,000 שקלים.

ת.א. 4501-04-14
תאריך:  12/04/2014   |   עודכן:  12/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר ב"סורוקה" תובע החזר הוצאות השתלת כליה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההסתדרות של הרופאים דופקת
יסוי  |  13/04/14 02:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עמוס כהן העלה פוסטים בהם ציין שהוא כבר רצח פעמיים ועשוי לרצוח בשלישית את יאיר לפיד, ציפי לבני, אופיר אקוניס, מרב מיכאלי, זהבה גלאון, נחמן שי וגילה גמליאל
איציק וולף
יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, הוא העומד מאחורי יוזמת ארגון 'שורת הדין' להכנת תביעות אישיות נגד בכירים ברשות הפלשתינית בבית הדין הבינלאומי בהאג    מקימת הארגון מאשרת לראשונה מידע שנחשף עד עתה רק במסמכי ויקיליקס: הארגון מקבל הכוונה ומידע מגורמים ביטחוניים רשמיים בישראל ובהם צה"ל, המועצה לביטחון לאומי והמוסד
איתמר לוין
דוד גבריאל קיבל במשך שמונה שנים גימלה ממשרד החינוך תמורת התחייבותו ללמוד בכולל לפחות 35 שעות בשבוע, אך בפועל ניהל מדרשה לבנות
איציק וולף
מפקד משטרת דונייצק נכנע ללחצי הבדלנים הפרו-רוסיים והתפטר    חמושים תומכי רוסיה השתלטו באיומי נשק על תחנת משטרה ועל מבנה של שירותי הביטחון בסלאביניאק    שר החוץ האוקראיני: על רוסיה להפסיק עם הפעולות הפרובוקטיביות
איציק וולף
כמאה בני אדם נפגעו במתקפה כימית בכפר במרכז סוריה    המורדים טענו כי מטוסי חיל האוויר השליכו חביות המכילות חומר כימי    הטלוויזיה הממלכתית האשימה את ארגון ג'בהת א-נוסרא והתריעה מפני מתקפות נוספות אפשריות באידליב ובחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il