X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוגגים את הפריצה [צילום: אלבטרוס]
הנסיעה הראשונה – ב-2017
נפרצה הראשונה משתי מנהרות הרכבת לכרמיאל
המנהרות שאורכן 4.6 ק"מ, הן חלק מתוואי נסיעה באורך 23 ק"מ ביום רביעי הבא, צפויה הפריצה במנהרה השנייה 2.8 מיליארד שקל מושקעים בהקמת קו הרכבת החשמלית הראשונה בארץ

רגע היסטורי צוין בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל, הנסלל על-ידי חברת נתיבי ישראל. בפיצוץ מבוקר שבוצע (יום א', 13.4.14) במנהרות הכרם, בעומק של כ-200 מטרים מתחת ליישוב גילון, נפרצה המנהרה הראשונה בפרויקט.
הפועלים בשני ראשי הכרייה של שותפות החברות דניה סיבוס וחברת התשתיות הסינית CCECC, נפגשו במנהרות לאחר פיזור העשן, התחבקו והניפו את דגלי ישראל וסין. קו הרכבת החדש באורך 23 ק"מ הנסלל בין הקריות לכרמיאל הוא קו הרכבת החשמלית הראשונה הנבנה בארץ, במקביל לקו נוסף המוקם בקו הרכבת המהירה לירושלים.
לפני כחודש נבחרו החברות הבינלאומית להנחת המסילות, ציוד התקשורת והאיתות. לפני כשבועיים הגיעו לישראל קרונות ראשונים המותאמים להפעלה חשמלית ובשבוע הבא אמורה להסתיים כריית המנהרה השנייה. בנתיבי ישראל מעריכים כי בעוד שלוש שנים ניתן יהיה לנסוע ברכבת בשעה וחמישים דקות מכרמיאל לתל אביב.
מנהל הפרויקט, המהנדס איתמר גליל, סיפר כי הפרויקט מבוצע בהתאם ללוחות הזמנים ולמסגרת התקציב, שהיקפה כ-2.8 מיליארד שקל. בשלב הבא בפרויקט, תחל הקמת מערכת התשתית במנהרות. אורכה של כל מנהרה - 4,625 מטרים, והן מחוברות ביניהן ב-18 מנהרות קשר.
שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל, אשר קיבלה בשנת 2010 את האחריות על סלילת הקו לכרמיאל, ציין כי החברה ממשיכה במקביל בתכנון הארכת הקו לקריית שמונה. "העבודות בפרויקט כוללות יצירת תוואי שיתאים למהירות נסיעה של 160 קמ"ש", אמר ברס, "לצורך כך אנו מזיזים כבישים, מקימים גשרים חדשים מעל נחל נעמן ומטים את נחל חילזון. בתום הפרויקט, נשיב לשטח אלפי פקעות של רקפות ומיני צמחים, הנשמרים בתקופת העבודות על-ידי רשות הטבע והגנים בשמורת אפק".

צפו: רגע פריצת המנהרה
צילום: אלבטרוס

[צילום: אלבטרוס]
[צילום: אלבטרוס]
[צילום: אלבטרוס]
[צילום: אלבטרוס]
תאריך:  13/04/2014   |   עודכן:  20/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפרצה הראשונה משתי מנהרות הרכבת לכרמיאל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלום שמתגשם , בדיוק אז......
דורון לאופר ,כרמי  |  13/04/14 18:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
מטיל על התחנה המרכזית, בעליה ואגד את האחריות לזיהום האוויר המתמשך בתחנה ומורה על צעדים ספציפיים לצמצומו ולהבטחת בריאות הציבור    ישלמו 1.3 מיליון שקל לתובעים ולעורכי דינם
עידן יוסף
במקום לאשר קווי אוטובוס חדשים ותגבור הקו הקיים לתחנת הרכבת באשדוד, החליט משרד התחבורה לתמרץ הפעלת מוניות שירות    למרות שמדובר באירוע שולי הגיע שר התחבורה לגזור את הסרט
עידן יוסף
הפעלתו מתעכבת בשלושה חודשים נוספים    המועד החדש להפעלתו - יוני 2014    החשש: שלב ב' יבוא על-חשבון האוטובוסים הרגילים
עידן יוסף
חברי ועדת הכספים הביעו אופטימיות בעניין עתיד הרכבת הקלה בת"א נוכח החלפת הנהלת החברה    נדחתה בקשת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל שלא להקצות כספים עד שהדוחות הכספיים יוצגו
עידן יוסף
בתוך ארבע שנים: מספר העובדים בנ.ת.ע גדל ב-162%, משכורות עלו ב-278% והוצאות ההנהלה ביותר מ-100%    סלומינסקי: לא רואים את האור בקצה המנהרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il