X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות והוועד הארצי של עובדי הבינלאומי פנו לבית הדין לעבודה לביטול החלטת ההנהלה על קיזוז 25% מהבונוס השנתי לפקידי הבנק כצעד ענישתי על מימוש זכות השביתה
▪  ▪  ▪
העובדים "נענשו" [צילום: עידן יוסף]

הנהלת הבנק הבינלאומי עשתה שימוש פסול בבונוס השנתי ככלי ענישה לפקידי הבנק אשר "העזו" לממש את זכותם שבדין - זכות השביתה, זאת בכך שקיזזה באופן שרירותי ואחיד 25% מהבונוס השנתי לשנת 2013 לכלל פקידי הבנק. כך טוענים הוועד הארצי של ארגון עובדי הבנק הבינלאומי וההסתדרות בפנייתם לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צו המורה לבנק לשלם את מלוא הבונוס השנתי ללא הקיזוז.
זאת ועוד, נטען בבקשה כי רק שליש מהבונוס (לאחר הקיזוז) שולם במשכורת האחרונה (משכורת חודש מרס) תוך הותרת שני השלישים הנוספים כ"בני ערובה" עד לתום סכסוך העבודה המתמשך.
בבקשה נאמר כי במקום לנקוט בצעד של הידברות וניהול משא-ומתן כמתבקש במסגרת יחסי עבודה קיבוציים, בחרה הנהלת הבנק לפעול באופן חד-צדדי, חסר תום לב, דורסני ופוגעני כלפי עובדיה, כאשר בנוסף לניכוי שכרם בגין ימי השביתה עשתה שימוש פסול בבונוס השנתי.
לדברי המבקשים, הקיזוז הינו מתקציב אשר נקבע על-ידי ההנהלה ואשר משקף את תשואות הבנק לשנת 2013, אלא שבד בבד עם ההודעה על תקציב הבונוס וללא כל נימוק למעט קיומם של ימי שביתה בבנק, קיזזה ההנהלה 25% מהבונוס לכל פקידי הבנק ושילמה רק שליש מתוכו כמקדמה בלבד.
בבקשה נאמר כי ביום 1.4.14 הודיעה הנהלת הבנק על החלטתה לשלם בונוס שנתי בתקציב של 0.8 משכורות, אולם בד-בבד החליטה על קיזוז 25% מתקציב הבונוס בגין למעלה משישה ימי עיצומים, וכן על מתן שליש בלבד מסכום הבונוס האישי כמקדמה בלבד ששולמה במשכורת חודש מרס.
לדברי ההסתדרות והוועד הארצי של ארגון העובדים, אין ספק כי כל מטרתה של פעולה זו הינה להעניש ולפגוע בעובדים תוך הרתעה פן ימשיכו בסכסוך העבודה ויוסיפו לשבות, שכן אז, כך איימו, סכום הבונוס המופחת ימשיך להתקזז.
למעשה, הנהלת הבנק, ב"יצירתיות" רבה, מבקשת לשבור את הכלים וליצור מציאות חדשה ופסולה ביחסי העבודה הקיבוציים, לפיה בנימוק של קיומו של סכסוך עבודה וימי שביתה ניתן לפגוע בעובדים ככל העולה על רוחה בניגוד מוחלט לזכויות היסוד - זכות השביתה וכוח ההתארגנות ובהתעלם מחובת תום הלב, ההיוועצות וכללים נוספים אשר נקבעו בפסיקה.
למרבה הצער, נאמר בבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד הילה גבר, ארי הלל וליאור גרו, אין זו הפעם הראשונה בה ההנהלה מבצעת פעולות דורסניות אשר יש בהן כדי לפגוע ביחסי העבודה הקיבוציים ולפגוע במעמדו של ועד העובדים בבנק, וכל זאת תוך פגיעה בזכויות העובדים, ואין זו הפעם הראשונה בה נציגות העובדים נאלצת לפנות לבית הדין על-מנת לעמוד על זכויותיה.
הפעם, נאמר בבקשה, הרחיקה ההנהלה לכת וביצעה פעולה אשר יש בה פגיעה בזכויות היסוד של העובדים. אשר על כן מתבקש בית הדין להוציא צו המורה לשלם לפקידי הבנק את מלוא הבונוס השנתי ללא הקיזוז וכן צו המורה לבינלאומי להימנע מכל פעולה אשר יש בה כדי לפגוע בזכות השביתה ו/או בזכות ההתארגנות של פקידי הבנק.
ס.ק. 24182-04-14
תאריך:  13/04/2014   |   עודכן:  13/04/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
'ההנהלה הענישה העובדים בקיזוז הבונוס השנתי'
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר הפעלה גרעונית של בית החולים והורה לכל הצדדים לנהל מו"מ מואץ לשם השגת תוכנית הבראה ארוכת טווח
יפעת גדות
אורי ליבר נכנס לתפקיד המנכ"ל    כיהן בתפקידים בכירים במוסדות חינוך ואקדמיה
יצחק דנון
הרשות טוענת כי בהתנהלות המועצה האזורית חבל אילות כלפיה ישנו יותר מחשש כי המועצה מונעת משיקולים זרים ומושפעת מצדדים שלישיים בעלי אינטרסים כלכליים פרטיים
יפעת גדות
ערב חג הפסח יוצאת חברת האוטובוסים בקמפיין ענק לגיוס נהגים חדשים לחברה, שפונה הן לנהגי חברות מתחרות אבל גם לגברים ולנשים שנפלטו ממעגל העבודה בגיל מתקדם    "בזמן שבשוק העבודה מעדיפים צעירים, אצלנו הגיל המתקדם הוא יתרון" מסביר שמואל רפאלי, מנכ"ל דן
עידן יוסף
המנהרות שאורכן 4.6 ק"מ, הן חלק מתוואי נסיעה באורך 23 ק"מ    ביום רביעי הבא, צפויה הפריצה במנהרה השנייה    2.8 מיליארד שקל מושקעים בהקמת קו הרכבת החשמלית הראשונה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il