X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לטענתו, הבנק מסרב שלא כדין להעביר לו את כל כספי החשבון המשותף לאחר פטירת הידועה בצבור שלו, כספים הנחוצים לו לשם מעבר לדיור מוגן
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ראובן ולידר (85), אלמן ניצול שואה, פנה לבית המשפט בתביעה להורות לבנק הפועלים לאפשר לו, בלא התערבות הבנק, לנהל את חשבון הבנק המשותף לו ולידועה בציבור שלו שהלכה לעולמה.
בתביעה נאמר כי פקידת סניף הבנק הסבירה לתובע ולידועה בציבור שלו במעמד פתיחת חשבון הבנק המשותף כי סעיף אריכות ימים המופיע בנספח לבקשה לפתיחת החשבון פירושו כי מי מביניהם שיוותר בחיים יקבל את הכספים שיהיו בחשבון.
לדברי התובע, באמצעות עו"ד עפרה זיו, לאחר פטירתה של הידועה בציבור שלו הוא פנה לבנק בבקשה למשוך את הכספים המופקדים בחשבון הבנק המשותף. ואולם, לתדהמתו דחה הבנק את הבקשה והודיע לו כי הוא רשאי למשוך אך ורק את מחצית הכספים המופקדים בחשבון.
לדברי הבנק, סעיף אריכות ימים אינו מקנה זכויות קנייניות בכספי השותף שנפטר כי אם רק את הזכות להמשיך ולבצע פעולות בחשבון וכי הזכות הקניינית בכספי המנוחה שייכת ליורשיה.
לטענת התובע, בנק הפועלים הטעה אותו בציינו בבקשה לפתיחת החשבון כי מדובר בסעיף אריכות ימים מבלי שגילה לו את משמעות מונח "אריכות ימים" ואת המשמעות המשפטית של סעיף "אריכות ימים".
לדברי התובע, אילו לא היה מצוין בטופס פתיחת החשבון סעיף אריכות ימים ואילו פקידת הבנק לא אמרה לו ולידועה בציבור שלו כי הסעיף האמור פרושו כי מי מבין שניהם שיוותר בחיים יקבל את כל הכספים שבחשבון, היו הוא והידועה בציבור שלו פועלים מעשית ו/או משפטית בצורה שונה על-מנת לממש את רצונותיהם, באופן שבמות אחד מהם יעבור כל הכסף שיהיה בחשבון הבנק המשותף למי שיוותר בחיים.
לטענת התובע, הוא והידועה בציבור שלו הסתמכו על סעיף אריכות ימים ועל הסברי פקידת הבנק בעניין משמעות הסעיף אריכות חיים ושינו את מצבם לרעה, והתוצאה היא שהבנק מחזיק בכספים ומונע ממנו פעילות בחשבון הבנק על-פי שיקול דעתו הבלעדי שלו.
עוד טוען התובע כי אילו הסבירה לו פקידת הבנק כי לא תתאפשר לו פעילות בלתי מוגבלת בחשבון הבנק, הוא לא היה פותח חשבון משותף או שהיה מבקש מהידועה בציבור שלו לעשות צוואה לטובתו ולקבוע בצוואה כי הוא היורש הבלעדי של הכספים בחשבון השותף. לדבריו, הוא סבר לתומו כי סעיף אריכות ימים מייתר את הצורך בצוואה.
התובע מדגיש כי הוא זקוק לכספים שבחשבון הבנק לצורך מעבר לדיור מוגן, ואולם הבנק מחזיק בכספיו ומונע ממנו את האפשרות הכלכלית לעבור ולהתגורר בדיור מוגן, ובכך פוגע בכבודו ו/או באיכות חייו ו\או בבריאותו וגורם לו עוגמת נפש רבה.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות לבנק לאפשר לתובע לנהל את חשבון הבנק השותף על-פי שיקול דעתו הבלעדי ללא התערבות כלשהי מצדו.

ת.א. 615-04-14
תאריך:  15/04/2014   |   עודכן:  15/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצול שואה תובע לאפשר לו שימוש חופשי בחשבון המשותף לו ולידועה בציבור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה היותו ניצול שואה רלוונטי?? ל"ת
בן לניצולת שואה  |  15/04/14 21:38
 
- לא רלוונטי - זהו קוד להעדפה
חושף הרעלות  |  16/04/14 00:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ד"ר פדהצור נהרג מפגיעת מכונית כשעצר ליד אופנועו בצד הדרך    היה טייס קרב בחיל האוויר, שימש חוקר במכוני מחקר ועיתונאי לענייני ביטחון בעיתון הארץ
יצחק דנון
על המקרקעין פעלו בתי חולים ששירתו את תושבי היישוב בארץ, ובהם בית החולים שערי ציון    התביעה הוגשה עתה על-ידי נאמני ההקדש, הטוענים כי המדינה ועיריית תל אביב עושים שימוש במקרקעין באופן הנוגד את מטרות ההקדש המקורי
יצחק דנון
התובעת שהרתה מזרעו של בן זוגה לאחר מותו מחלת הסרטן תובעת מהמעסיקה שלו 3.65 מיליון שקלים בטענה לאחריותה לפטירתו ממחלת סרטן הריאות
יואב יצחק
העיתונים הוושינגטון פוסט והגרדיאן חשפו את "מסמכי סנודן" וזכו לפרסם בזכות: "שירות לציבור"    פרץ פוליצר נחשב ליוקרתי ביותר בתחום העיתונות    בעקבות חשיפת הפרשה נאלץ הנשיא אובמה להורות על ריסון פעילותה של סוכנות NSA
יואב יצחק
הפיגוע בוצע בכביש תרקומיה לכיוון מזרח    מחבל חבוש בקסדה ירה מרובה קלצ'ניקוב לעבר כלי רכב ישראלים    גבר בן 40 נהרג; רעייתו נפצעה בינוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il