X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעתירה נאמר כי הפטור הקבוע בחוק פטור חיילים מקנה פטור מלא מארנונה לחייל חובה וכי אין העירייה יכולה לבטל רטרואקטיבית את הפטור שהעניקה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

במצב המשפטי הקיים מחויבת הרשות המקומית במתן פטור מארנונה לחייל המחזיק בדירה, ואחת היא אם הוא מחזיק בדירה לבדו או עם אחרים, בין אם בני משפחתו, שותפים או בכל קונסטלציה אחרת, וככל שהרשות אינה מקיימת את חובתה לתת פטור מארנונה בנסיבות אלה, הרי שהיא עוברת על החוק. כך נטען בעתירה שהוגשה על-ידי בני הזוג משה ותחיה שקד ובניהם עופר ויניב השוכרים יחדיו נכס בתל אביב מאז יולי 2012.
בעתירה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב נאמר כי במועד תחילת השכירות היה העותר יניב שקד חייל בשירות חובה והעירייה אישרה לבני המשפחה פטור חלקי מארנונה על שליש משטח המושכר ( כ-55 מ"ר).
למעלה משנה לאחר מתן הפטור נשלחה לעותרים הודעה על פיה ההנחה ניתנה "בטעות" וכי "הנחה לחייל בשירות חובה מיועדת לחיילים המתגוררים בנכס לבד ולא עם ההורה". לפיכך נדרשו העותרים לשלם את הפרשי הארנונה לתקופה האמורה בסכום של למעלה מ-6000 שקלים.
לדברי העותרים הפטור הקבוע בחוק פטור חיילים הינו ברור ופשוט ואין לקרוא לתוכו חריגים ותנאים שלא בא זכרם בדין עצמו. בעתירה נאמר כי החוק מקנה פטור מלא מארנונה לחייל חובה עד לשטח של 70 מ"ר ואף מגדיל את הפטור ל-90 מ"ר עבור חייל הגר עם בני משפחתו ועל העירייה להעניק פטור זה לכל חייל חובה המחזיק בנכס.
לדברי העותרים באמצעות עו"ד שגיא אגמון הם היו זכאים לקבל פטור עד לשטח של 70 מ"ר ולא 55 מ"ר בלבד כפי שקיבלו בפועל. לטענתם העירייה אינה יכולה לבטל רטרואקטיבית אחרי למעלה משנה את הפטור אשר העניקה, וקל וחומר כאשר לא התקיים שינוי נסיבות כלשהו ומלוא המידע הרלוונטי עמד בפני העירייה בעת שהפטור ניתן ביולי 2002.
לדברי העותרים המדובר במקרה הנדון בחיוב ארנונה שלא כדין, וכי הנפגעת ממדיניותה השגויה של העירייה היא דווקא אחת האוכלוסיות החלשות והנזקקות ביותר- חיילי החובה בצה"ל ובני משפחותיהם התומכים בהם. בנוסף, העוול האמור אינו ייחודי לעותרים אלא לקבוצה נרחבת.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות לעירייה להעניק לעותרים את הפטור המגיע להם על-פי דין ביחס לתקופה שבין יולי 2012 לנובמבר 2013, ובנוסף להורות לעירייה בצו ביניים לחדול מנקיטת הליכי גבייה ביחס לחוב שבמחלוקת, ולבטל כל צעד אשר ננקט עד כה, וזאת עד להכרעת בית המשפט בעתירה.

עתירה מנהלית 10712-04-14
תאריך:  16/04/2014   |   עודכן:  16/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה לפטור מארנונה למשפחת חייל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העיתונאי תומס פרידמן ציין במאמר שפרסם בניו-יורק טיימס כי עשיית שלום בין ישראל לפלשתינים כבר אינה משימה אסטרטגית עבור הממשל האמריקני    "אם קרי יקפל את האוהל הישראלים והפלשתינים יצטערו על כך עמוקות, ובקרוב"
איציק וולף
ג'ון ברנן נפגש עם בכירים בממשל האוקראיני הזמני    המבצע הצבאי נגד הבדלנים מסתמן ככישלון    ברית נאט"ו מתגברת את כוחותיה במדינות המזרחיות החברות בה
אלעזר לוין
השתלטה על שני מרכזים מסחריים באטלנטה, ארה"ב, ששטחם הכולל 12,300 מ"ר
יצחק דנון
החברה הקבלנית התקשרה בהסכם לביצוע הפרויקט עם דיירי הבניין טוענת כי אי-איתורו של הדייר האחרון על-מנת לקבל את הסכמתו לביצוע הפרויקט עלול לסכל את הפרויקט בכללותו
איציק וולף
נשיא המדינה שוחח עם הדס מזרחי, אשר שכלה את בעלה בערב החג בפיגוע הירי סמוך לחברון    "אני יודע שליבך שבור, לב העם כולו שבור על האובדן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il