X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיכון ובנוי נדל"ן מבקשת את התערבות בית המשפט לנוכח סירובם של הדיירים בדירת הפנטהאוז בבניין שהוקם על ידה לאפשר לה לבצע ממרפסת דירתם את התיקונים של הליקויים בדירות השכנות
▪  ▪  ▪
הדיירים דורשים 1,000 שקל לכל יום עבודה

חברת שיכון ובינוי נדל"ן פנתה לבית משפט השלום בפתח תקוה בתביעה למתן צו המחייב את ירדנה ומוריס רביבו, כדי לאפשר לה להיכנס לדירתם לצורך ביצוע תיקונים שמטרתם הסרה ומניעה של ליקויים בדירות שכנות.
בתביעה נאמר כי שיכון ובינוי נדל"ן היא היזמית של בניין המצוי ברחוב אהוד מנור בבאר יעקב בו רכשו בני הזוג רביבו דירת פנטהאוז בקומה ה-13 בבניין. כעשרה חודשים לאחר אכלוס הבניין ובמסגרת שנת הבדק קיבלה שיכון ובינוי מספר פניות מדיירים בנוגע לרטיבויות שמקורן בקירות חיצוניים בבניין.
מבדיקות שערכה החברה ביחד עם הקבלן המבצע עלה כי על-מנת למנוע ולהסיר את הליקויים שדווחו על-ידי רוכשים בניין יש לבצע תיקונים ושיפורים במעטפת החיצונית של הבניין. עוד הסתבר כי הדרך הסבירה ביותר לביצוען של העבודות הנדרשות מצריכה ירידה בחבל ( סנפלינג) מדירת הפנטהאוז של בני הזוג רביבו אל החלקים הרלוונטיים בקיר החיצוני של הבניין.
לאור האמור פנתה בדברים שיכון ובינוי אל בני הזוג רביבו ופירטה בפניהם את המצב תוך שהיא מביאה לידיעתם את מצוקת שכניהם, ואת הצורך להקטין את נזקם על-ידי ביצוע מידי ככל הניתן של העבודות. משך העבודות הוערך בין שבוע לשבועיים בהם "יושבתו" כ-10 מ"ר ממרפסת דירת הפנטהאוז.
ואולם בני הזוג רביבו סירבו לאפשר את התיקונים המבוקשים והתנו את הסכמתם בתשלום של 1000 שקלים לכל יום עבודה. בתביעה נאמר כי על הנתבעים חלה חובה חוזית לאפשר את התיקון מכוח התחייבותם בהסכם המכר בו הוסכם מפורשות כי בכל הנוגע לתיקון ליקויים בדירה בבניין עליהם לאפשר את ביצוע התיקונים בנכס אף אם התיקונים נוגעים לנכס אחר, וביצועם ייעשה מתוך הנכס שלהם, ובנוסף כי הם מוותרים על כל תביעה בעילה של הפרעה בנוחיות בשל צמצום השימוש בנכס שלהם.
אולם טוענת שיכון ובנוי כי הנתבע מוריס רביבו הודיע כי אין לו שום חובה לאפשר את ביצוע התיקונים מדירתו, וכי מבחינתו שתחפש שיכון ובינוי דרך אחרת לטפל בקירות.
לדברי שיכון ובינוי, אין לאפשר לנתבעים לנצל לטובתם את מצוקתם של השכנים המשוועים להסרת הליקוי בדירתם, לצורך קבלת פיצי כלשהו ממנה, ובפרט כאשר מדובר בכ-12 דירות בבניין המצויות מתחת לדירתם, ועל כן מן הדין והצדק לחייב את הנתבעים לאפשר את התיקונים לאלתר מהמרפסת הצמודה לדירתם.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רתם בראון, נאמר עוד כי בשל העובדה כי הבניין טרם נרשם כבית משותף חלות עליו הוראות התקנון לחוק המקרקעין הקובע כי לשיכון ובינוי הזכות לתבוע את התיקונים הנדרשים מהנתבעים, וכי על הנתבעים לאפשר אותם.
לסיכום, נאמר בתביעה כי במצב עניינים זה בו מחד אחראית התובעת לתיקון ליקויי רטיבות המחמירים עם חלוף הזמן ועונות הגשמים ומסבים סבל יומיומי מזה מספר חודשים לדיירים בבניין, ומאידך הא מנועה מלבצע תיקונים בשל עמדתם הסחטנית של הנתבעים המתנים את התיקונים בתשלומים להם אינם זכאים, החליטה התובעת לפנות לבית המשפט.

ת.א. 6958-04-14
תאריך:  17/04/2014   |   עודכן:  17/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד מנור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקבלן תובע דיירי הפנטהאוז: לאפשר תיקונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
מי שהיה המזכיר הצבאי לשלושת הנשיאים האחרונים סבור, כי השינויים במדינות ערב מחייבים לבנות מחדש את יעדיו של צה"ל ולבנות כוח שיענה בעיקר על איומי הטרור והגרעין האירני
עופר וולפסון
תושב חיפה, המועסק עלי ידי ארגון עדאלה לזכויות המיעוט הערבי, נעצר על-ידי שב"כ בחשד כי נסע לבנון ונפגש עם סוכני ארגון הטרור
אלעזר לוין
5 חדרים בעיר נמכרו ב-3.1 מיליון שקל    קוטג' בהוד השרון - 2.95 מיליון שקל    פנטהאוז בהרצליה - 3.82 מיליון שקל    דופלקס בכפר סבא - 2.1 מיליון שקל
אלעזר לוין
"אפשר היה לבנות 7,000 דירות בשנה"    סקר מגלה: ניתן לבנות 400 אלף דירות בהתחדשות עירונית, אך זה שנים שלא עושים כמעט דבר
איתמר לוין
הילדה גרה בספרד משם חטף אותה אביה הישראלי    כאשר נדרש להחזיר אותה לאימה, טען בין היתר שהאם עוסקת בזנות ומעורבת בטכסים אליליים - טענות שהופרכו מכל וכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il