X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשדירים של "הוועד העולמי", שהוגבלו לשידור בתחנות הרדיו האזורי, עלו לשידור בתחנה הצבאית גל"צ: "התשדירים קיבלו את כל האישורים הנדרשים"
▪  ▪  ▪
ירון דקל, מפקד גלי צה"ל [צילום: יח"צ]

גלי צה"ל החלה לשדר את תשדירי ההתרמה של ארגון "הוועד העולמי". מדובר בתשדירים בהם נשמעים בקולם אנשים הזקוקים לסיוע כספי כתוצאה ממצב בריאותי קשה והם פונים בתחינה למאזינים לתרום להם.
התשדירים השנויים במחלוקת הוגבלו בשנים האחרונות על-ידי הרשות השנייה בכל הקשור להשמעות ברדיו האזורי, ואינם מושמעים כלל בקול ישראל.
החלטתו של מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, לשדר את התשדירים, מעלה את השאלה אם תשדירי ההתרמה הצורמים עומדים במגבלות החוק המתיר לפרסם בגלי צה"ל.
"הוועד העולמי" הוביל בשנים האחרונות משדרי התרמה, לצד התשדירים, שתפסו זמן שידור הולך וגדל. בהובלתה של סמנכ"לית הרדיו לשעבר של הרשות השנייה, עידית צ'רנוביץ, הוקשחו הכללים הנוגעים לגיוס כסף מהציבור, ובין היתר נקבע כי על תחנת הרדיו חל איסור לשלשל לכיסה כסף מתשדיר ההתרמה. לאור ההחלטה נפסקו כמעט לחלוטין משדרי ההתרמה, אולם התשדירים המשיכו.
הרשות השנייה קבעה כללים בסיסיים הנוגעים גם לטון התשדירים ואסרה לעשות שימוש בילדים, בבכי או בצרחות בתשדירים, כבעבר. בעל תחנה המבקש לשדר את התשדירים מתבקש לחתום על טפסים מיוחדים ברשות השנייה, ובהם הצהרה כי לא ייגבו תרומות של יותר מח"י שקלים, כי התחנה יודעת לאן באמת מגיע הכסף, וכי העמותה הגובה רשומה על-פי חוק.
הרשות השנייה, בראשותו של שי באב"ד, ממשיכה לנהוג בתקיפות כלפי אופן גביית הכספים. יש לציין כי לא כל תחנות הרדיו האזורי הסכימו לעבוד עם העמותה.
בניגוד לתחנות הרדיו האזורי, לגלי צה"ל אין רגולטור פעיל, כשהסמכות המפקחת על התחנה - פרט למשרד הביטחון - היא ועדה ברשות השידור. על-פי החוק המאפשר שידור חסויות לתחנה שעבר לפני כשנתיים בכנסת, נקבע כי לכל תשדיר שישודר בגלי צה"ל חייבת להיות זיקה לקהל מאזיני התחנה - חיילי צה"ל בסדיר, בקבע או במילואים.
מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "תשדיר השירות המדובר נבדק ונבחן על-ידי הגורמים המקצועיים והמשפטים, ובדומה לכל תשדיר אחר שמשודר בתחנה קיבל את כל האישורים הנדרשים בטרם עלה לאוויר. כמו-כן, התשדיר עומד בקריטריונים המקצועיים, על-פי החוק והפקודות ולא נמצאה כל סיבה לפסול אותו משידור.
"לבקשת גלי צה"ל ובטרם עלה התשדיר לשידור, העמותה נדרשה גם להציג אישורים משפטיים ורשמיים שונים וכן הציגה התחייבות כי כל כספי התרומות שיאספו יועברו רק לטובת הטיפול הרפואי".
לא ניתן היה להשיג את תגובת הוועד העולמי.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  17/04/2014   |   עודכן:  17/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד הגיעו תשדירים שנויים במחלוקת לגל"צ?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הריבונות התקשורתית האיסלאמית
מ.אלקרייאף  |  17/04/14 17:58
2
מיתי תיסגר החרפה?
אביתר בן-צדף  |  18/04/14 07:15
3
למה תחנת הזבל הזאת
בן נעוות המרדות  |  21/04/14 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד פרץ
החברה הזמינה ממירים חדשים תומכי HD, אך ממשיכה לטעון כי ללא קביעת מחירים נמוכים לשימוש בתשתיות בזק לטובת הטלוויזיה היא לא תיכנס לתחום
עופר וולפסון
ארה"ב מאיימת בהחרפת הסנקציות על רוסיה בזמן שדיפלומטים ינסו בכל זאת לפתור את הסכסוך המחריף    קרבות במזרח אוקראינה: 3 פרו-רוסים נהרגו; עיירה נוספת מעוניינת בחבירה לרוסיה
איתמר לוין
סטרשנוב הטיל השעיה של חמש שנים על אח שמכר אישורי מחלה כוזבים לחיילים    ביהמ"ש התערב בצורה נדירה בהליך, קיצר את ההשעיה לשנתיים ומתח ביקורת גם על עמדתה של המדינה
יצחק דנון
שיכון ובנוי נדל"ן מבקשת את התערבות בית המשפט לנוכח סירובם של הדיירים בדירת הפנטהאוז בבניין שהוקם על ידה לאפשר לה לבצע ממרפסת דירתם את התיקונים של הליקויים בדירות השכנות
אריאל י. לוין
מי שהיה המזכיר הצבאי לשלושת הנשיאים האחרונים סבור, כי השינויים במדינות ערב מחייבים לבנות מחדש את יעדיו של צה"ל ולבנות כוח שיענה בעיקר על איומי הטרור והגרעין האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il