X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה נאמר כי לא ניתן למצוא בחנויות הנוחות ולו מוצר גלידה אחד אשר על גבי אריזתו מסומן מחירו וכל זאת על-מנת להעלים ולכל הפחות לטשטש את גובה המחיר
▪  ▪  ▪
אחת הנתבעות [צילום: יח"צ]

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד פז, דלק וספרינט מוטורס המפעילות עשרות סניפים של רשתות נוחות המופעלות על ידן בתחנות התדלוק השונות - ילו (yellow) של פז, מנטה של דלק וסו-גוד (SOGOOD) של ספרינט, חברה-בת של סונול.
זאת בטענה כי הן אינן מסמנות במתכוון את מחירי מוצרי הגלידה על גבי האריזות, כדי להעלים לחלוטין ולפחות לטשטש את גובה המחיר המופקע של המוצר.
בתביעה נאמר כי הרכישה בחנויות הנוחות מתאפיינת בכך שהיא מתבצעת בדרך כלל במהירות, לעיתים בזמן התדלוק, כך שלצרכן אין זמן להתעכב וכי עובדה זו מנוצלת לרעה בידי הנתבעות.
לדברי התובעים: שירן אמיר, שלמה צוקרמן וניסים בן-וקיל, הנתבעות מוכרות בחנויות הנוחות עשרות רבות של מוצרי גלידה במחירים מופקעים, והן מפרות במתכוון את חובת סימון המחירים על-מנת להעלים לחלוטין ולטשטש את גובה המחיר, ולהקשות בכך על הצרכן לקבל החלטה צרכנית מושכלת.
לדברי התובעים, באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן, הוראות תקנות הגנת הצרכן אינן כוללות כל סייג הפוטר את הנתבעות מחובתן לסמן את מחירם של מוצרי הגלידה על גבי האריזה, אך בסניפי חנויות הנוחות של הנתבעות לא ניתן למצוא ולו מוצר גלידה אחד אשר על גבי אריזתו מסומן מחירו.
בחלק ניכר מהסניפים לא ניתן למצוא סימון מחירים בכלל בקשר עם מוצרי הגלידה, ואילו בסניפים אחרים בחרו הנתבעות לסמן את מחירי המוצרים באמצעות רשימות ארכניות בלתי קריאות או מדבקות שקופות ונעלמות מהעין הכוללות סימון מטעה ומבלבל של עשרות מוצרי גלידה בו זמנית, בין אם נמכרים לצרכן באותה העת אם לאו.
סימון בלתי חוקי זה, נאמר בכתב התביעה, מקשה עד מאוד את ביצוע השוואת המחירים, בפרט בהינתן שהרכישה מתבצעת במהירות בעת התדלוק או בסמוך לו, וחזקה כי הדבר נעשה במתכוון.
התנהלות זו של הנתבעות, טוענים התובעים, מאפשרת להן לגבות מחירים מופקעים בעבור מוצרי הגלידות, ובנוסף נגרמת לצרכנים עוגמת נפש עקב הקושי והמאמץ באיתור המחיר אם וככל שהדבר הינו כלל אפשרי.
בנוסף לסעד הכספי המצרפי, המוערך ב-30 מיליון שקלים, מתבקש בית המשפט להורות לנתבעות לסמן את מחירי מוצרי הגלידה בהתאם לדין על גב אריזתם ואם וככל שמוצבים שלטים, להציב שילוט ברור ולא מטעה.

ת.צ. 20411-04-14
תאריך:  21/04/2014   |   עודכן:  21/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חנויות נוחות לא מסמנות גלידות במחיר מופקע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הקיבוץ עתר לבית המשפט לביטול החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הדוחה את התוכנית התיירותית שיזם    התוכנית מהווה הרחבה של פרויקט חוות דגי דפנה - הקמת אתר קמפינג בסמוך לחוות הדגים
יצחק דנון
בקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענה לשיווק כבלי החשמל TIM CABLO המהווים סכנה בטיחותית וסיכון לחיי אדם
עידן יוסף
בית המשפט העליון בארה"ב מודיע כי יבחן את חוקתיות החוק המאפשר לילידי ירושלים רישום ישראל כארץ הלידה    בספרד יכריעו אם לשנות שם עיר שנקראה ע"ש רצח יהודים
יצחק דנון
מנהל לשעבר של בית ספר לרפואה סינית קלאסית תובע דיבה ממנהל בית ספר מתחרה בטענה להכפשתו בפני הסטודנטים
יצחק דנון
מבוטחת של שירביט טוענת כי חברות הביטוח נוהגות שלא לחשב את ירידת הערך של הרכב המעורב בתאונה בהתאם לשוויו ביום התאונה ובכך הן מפחיתות שלא כדין את תגמולי הביטוח בגין ירידת ערך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il