X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקיבוץ עתר לבית המשפט לביטול החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הדוחה את התוכנית התיירותית שיזם התוכנית מהווה הרחבה של פרויקט חוות דגי דפנה - הקמת אתר קמפינג בסמוך לחוות הדגים
▪  ▪  ▪
קיבוץ דפנה [צילום: יעקב סער/לע"מ]

קיבוץ דפנה פנה לבית המשפט המחוזי בנצרת בעתירה מנהלית כנגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון לביטול החלטתה שלא לאשר את התוכנית התיירותית אשר יזמה. במסגרת התוכנית התיירותית, הוצע לשלב את אתר הדיג בבריכות יחד עם אזור ללינה באוהלים הצמוד לבריכות, כדי לתת אפשרות ללינה ולפעילות דיג לילית.
בעתירה נאמר כי חוות דגי דפנה של קיבוץ דפנה היא חווה לגידול דגי פורל, בה מתקיימת פעילות קבועה של הסעדה במסעדת דגים הפעילה באתר לקבוצות מאורגנות או למטיילים המזדמנים לאזור וכן חנות לממכר דגים הגדלים בחווה ואתר פעיל לדיג עצמי בחכות, בבריכה ייעודית לנושא זה.
בתוכנית המכונה "דגי דפנה אתר בילוי ונופש בחיק הטבע" מוצע לשלב את אתר הדיג בבריכות יחד עם לינה באוהלים המוקמים על-ידי הנופשים באתר, דבר המשלים נדבך תיירותי נוסף ומקל על הלחץ של הקמה פראית של אוהלים לאורך נחל דן והמסייע בשמירה על הנחל וסביבתו הנקייה כאשר כל הפעילות של הנופשים מרוכזת באתר הדיג המבוקש על-פי התוכנית.
בעתירה נאמר כי התוכנית מהווה הרחבה של פרויקט קיים ומאושר אשר פעיל שנים רבות וכוללת "שירותי דרך", מסעדת דגים וחוות גידול פורלים. לדברי הקיבוץ, התוכנית היא תוכנית תיירותית ואושרה פעמיים בוועדת הפרויקטים של משרד התיירות ובמשרד החקלאות, אשר מצאו ששילוב פעילות תיירותית במוקד פעילות חקלאית רצוי והולם.
לדברי הקיבוץ, התוכנית מייצרת אתר דיג אשר יפחית באופן משמעותי דיג שלא-כחוק ישירות בנחל דן, מגדילה את היצע הלינה במחנאות לילדי ישראל ולמי שאין ידו משגת לשלם מאות ואף אלפי שקלים ללינה בצימרים בצפון, מייצרת רצועה ציבורית רחבה לאורך הנחל.
אולם התוכנית נדחתה על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון ללא הפעלת שיקול דעת סביר ומבלי שנשקלו על ידה השיקולים הנכונים והרלוונטיים לתוכנית, תוך התעלמות מוחלטת מטענות הקיבוץ בדבר אפשרות קיומו של אתר בילוי ודיג במקום המבוקש.
לדברי הקיבוץ, באמצעות עוה"ד אבנר צור ומירי אזולאי, הקמת אתר בילוי ונופש חדש במקום אחר מרוחק מאטרקציות תיירותיות קיימות תטיל עליו מעמסה כלכלית כבדה ובלתי סבירה בנסיבות אלה במיוחד באשר חוות דגי דפנה כבר קיימת ופועלת והושקעו בה כספים רבים על-מנת להפעילה.
אשר על כן, סבור הקיבוץ כי אתר קמפינג בסמוך לחוות הדגים תוך ריכוז הנופשים לתוך אתר הקמפינג ובכך מניעה של הקמת אוהלים לאורך הנחל ופגיעה בצמחייה, הוא הפתרון המתבקש, היעיל והנכון ביותר.

עתירה מנהלית 21564-04-14
תאריך:  21/04/2014   |   עודכן:  21/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחה מיזם קיבוץ דפנה לתיירות חקלאית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענה לשיווק כבלי החשמל TIM CABLO המהווים סכנה בטיחותית וסיכון לחיי אדם
עידן יוסף
בית המשפט העליון בארה"ב מודיע כי יבחן את חוקתיות החוק המאפשר לילידי ירושלים רישום ישראל כארץ הלידה    בספרד יכריעו אם לשנות שם עיר שנקראה ע"ש רצח יהודים
יצחק דנון
מנהל לשעבר של בית ספר לרפואה סינית קלאסית תובע דיבה ממנהל בית ספר מתחרה בטענה להכפשתו בפני הסטודנטים
יצחק דנון
מבוטחת של שירביט טוענת כי חברות הביטוח נוהגות שלא לחשב את ירידת הערך של הרכב המעורב בתאונה בהתאם לשוויו ביום התאונה ובכך הן מפחיתות שלא כדין את תגמולי הביטוח בגין ירידת ערך
יצחק דנון
מפעילי המזנונים בחוף ימה של תל אביב עתרו לבית המשפט נגד החלטת העירייה לחייבם במתן זכות שימוש חינם במתקני החוף לבעלי תעודות תושב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il