X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קובע עקרונית: חובת השיפוי על הטיפול בנפגעי תאונות דרכים חלה רק לאחר שנקבע שעל קרנית מוטל חבות בגין התאונה הכללית דרשה בין היתר מקרנית שיפוי על נפילה מסוס
▪  ▪  ▪
המוציא מחברו עליו הראיה [צילום: פלאש 90]

קרנית אינה חייבת לשפות את שירותי בריאות כללית על טיפול שניתן לנפגעי תאונות דרכים, לפני שנקבעה חבותה בגין אותה תאונה ספציפית. כך קובע (13.4.14) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יונה אטדגי.
אטדגי התבקש להכריע עקרונית במחלוקת בין קרנית לבין הכללית. האחרונה טענה, כי די בכך שהיא מציגה אישור של המשטרה על התרחשותה של תאונת הדרכים ואת מסמכי הטיפול הרפואי, כדי שקרנית תשפה אותה על הוצאותיה. ההכרעה התבקשה לגבי תביעות בהיקף של 4 מיליון שקל, שנגעו לתאונות שהתרחשו לפני שחוק ההסדרים לשנת 2010 שינה את ההתחשבנות בנוגע לטיפול הרפואי בנפגעי תאונות דרכים.
לדברי אטדגי, מאחר ש"המוציא מחברו עליו הראיה" - על הכללית להוכיח את חבותה של קרנית (המשמשת כמבטח במקום בו לא ניתן לתבוע מסיבות שונות את חברת הביטוח של הנהג הפוגע), קודם שתוכל לדרוש ממנה שיפוי. במקרים בהם חבות זו טרם הוכרעה - בעיקר כאשר היא תלויה ועומדת בהליכים משפטיים - לא יכולה הכללית לדרוש שיפוי לפני כן.
עוד מציין אטדגי, כי קרנית הציגה שורה של מקרים בהם הכללית דרשה ממנה שיפוי למרות שלא הייתה כל הצדקה לכך. מדובר למשל במקרה של אדם שנפצע בעת רכיבה על סוס, במקרה בו היה ביטוח בתוקף בחברה אחרת ובמקרים בהם קבעו בתי המשפט שחברת קרנית אינה נושאת באחריות לביטוח. במקביל הוכח, כי אישור המשטרה על התרחשותה של תאונה, הוא רק אישור טכני ואינו מספק את המידע הדרוש לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
הכללית חויבה בתשלום הוצאות בסך 25,000 שקל. את הכללית ייצג עו"ד איתן האזרחי, ואת קרנית - עו"ד אלון בלנגה.
תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותהקטל בדרכים
עופר וולפסון
מנהל אגף קציני בטיחות במשרד התחבורה בוועדת הכלכלה: "יש מחסור חמור בכוח אדם - אני ועוד 3 מפקחים על יותר מ-1,800 קציני תעבורה זה לעג לרש"    בכבישים נעים כ-70,000 משאיות ואוטובסים ללא פיקוח
יפעת גדות
סקר חדש של עמותת "אור ירוק" בו השתתפו מעל 3,000 בני נוער חושף: כל נהג צעיר שני מודה כי לפעמים הוא נוהג במהירות מופרזת, מדבר בטלפון הסלולרי ללא דיבורית ולא נוהג לתת זכות קדימה להולכי רגל
יפעת גדות
באירופה - ירידה ממוצעת של 8% במספר ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2013; בישראל, מנגד, עלייה של 6%    שליש מהתאונות הקטלניות נגרמו בשל מהירות מופרזת    המועצה האירופית לבטיחות בדרכים ממליצה לחייב 0% אלכוהול לכל הנהגים באופן גורף
עידן יוסף
מגלה כי מהירות הנסיעה הממוצעת פחתה ב-9 קמ"ש וש-70% מהמעורבים בתאונות קטלניות לא קיבלו דוח    ד"ר שיינין: "אם באירופה מותר לנסוע ב-120 או 130 למה פה לא?"    פרופ' בכור: "רוב הנהגים הם אנשים נורמטיביים וגם המשטרה מפנימה את הנקודה הזו"
יפעת גדות
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גם רוב הציבור מבין כי המדינה לא יכולה להתנער יותר מאחריות לתאונות הדרכים. לא כל טעות בכביש צריכה לעלות בחיי אדם והמדינה צריכה להשקיע יותר תקציבים כדי לצמצם את מספר ההרוגים בכבישים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il