X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המערער הורשע בדין משמעתי באי העברת כספי הפשרה שנתקבלו מלקוחו אותו ייצג בתביעתו בגין נזקיו בתאונת דרכים המערער נשפט לעונש השעיה מחברותו בלשכת עורכי הדין למשך 3 שנים
▪  ▪  ▪
הפר חובות ואמות מידה אתיות בסיסיות [צילום: פלאש 90]

עו"ד והבי סמיר הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על חומרת עונשו המשמעתי בעקבות הרשעתו בעבירות של שליחת יד בכספי הלקוח, אי-מתן דוח כספי ללקוח, אי-שמירת כבוד מקצוע עריכת הדין, והפרת חובת הנאמנות כלפי הלקוח.
עו"ד סמיר נדון בבית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין לעונש של השעיה בפועל ממקצוע עריכת הדין לתקופה של 3 שנים, השעיה על תנאי ל-3 שנים, פיצוי כספי למתלוננת נגדו בסך 5000 שקלים ותשלום הוצאות ללשכת עורכי הדין בסך 1000 שקלים.
על-פי הכרעת הדין, הנאשם קיבל על עצמו לייצג קטין בתביעה שהגיש באמצעות אמו כנגד חברת הביטוח הראל בגין תאונת דרכים. ואולם הוא התחמק מהורי הקטין והציג בפניהם מצג שווא לפיו התביעה בטיפול עד שלבסוף הפסיק לענות לטלפונים.
בשל כך נאלצו הורי הקטין לשכור את שירותיה של עורכת דין אחרת על-מנת לבדוק את פשר העניין, וזו פנתה להראל וגילתה כי התביעה הסתיימה בתשלום פיצויים בסך 3500 שקלים אשר שולמו לידי עו"ד סמיר מבלי שהלה ימסור להורי הקטין כל דוח כספי בעניין ומבלי שיעביר להם את סכום הפיצוי.
עו"ד סמיר הכחיש את המיוחס לו בכתב הקובלנה וטען כי העביר לאמו של הקטין את כספי הפיצויים לאחר שקיזז את שכר טירחתו והחתים אותה על מסמך ויתור. בית הדין המשמעתי המחוזי קבע כי עו"ד סמיר לא הצליח להוכיח כי קיבל ייפוי כוח חתום משני ההורים, כי הפקיד את סכום הפיצויים בחשבון נאמנות המתנהל מטעמו בבנק, וכי העביר את כספי הפיצויים במזומן (לטענתו) לידי אמו של הקטין.
בין היתר קבע אחד מחברי הרכב בית הדין כי "הנאשם הותיר רושם בלתי אמין לחלוטין, העלה, שינה ושיפץ גרסאות ותשובות עובדתיות חדשים לבקרים, והפר חובות ואמות מידה אתיות בסיסיות בכל הנוגע לקלות הבלתי נסבלת בה ראה לנכון לנהל כספי לקוחות".
בית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה דחה את ערעורו של עו"ד סמיר על חומרת העונש שהושת עליו בית הדין המחוזי לאחר שהשתכנע כי העונש לא חרג מגבלות הענישה הנורמטיבית הנהוגה והראויה לעבירות בהן הורשע.
לדברי בית הדין הארצי, צדק בית הדין המחוזי בקביעתו לפיה העבירה של שליחת יד בכספי לקוח הינה מן העבירות החמורות ביותר שניתן להרשיע בהן עורך דין, והיא יורדת לשורש יחסי האמון המהווים את לב ליבה של מערכת היחסים שבין עו"ד לבין לקוחו, ואף ייתכן כי היא העבירה החמורה מכולן.
לדברי בית הדין, האפקט ההרתעתי הרצוי טרם הושג שכן אנו חוזרים שוב ושוב במקרים של שליחת יד בכספי לקוחות, ומן הראוי להקפיד על ענישה הולמת במקרים אלה על-מנת לנסות ולעקור את התופעה מהשורש או לפחות לצמצמה ככל האפשר באמצעות גורם ההרתעה.
בערעורו לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסיקתו של בית הדין הארצי טוען עו"ד סמיר כי הוא מחזיק בידו מסמך החתום על-ידי אמו של הקטין לפו היא מצהירה כי קיבלה ממנו את כספי הפיצויים וכי היא חוזרת בה מהתלונה שהגישה בטעות, והיא אף מאשרת כי חתמה על מסמך הסילוק והוויתור.
לטענת עו"ד סמיר, אין לו עבר פלילי כלשהו, וזוהי "הסתבכותו" הראשונה, וכי הטלת עונש של השעיה בפועל עלולה לגרום להתדרדרותו ותגרום נזק לא רק לו עצמו אלא לבני משפחתו ולחברה מסביבו.
לטענתו, הוא בן אדם הגון המטפל בהמון תיקים של לקוחות והפסילה גורמת לו בעיות ואיבוד מקור הפרנסה. עו"ד סמיר מבקש לעכב את ביצוע העונש עד להכרעה בערעור בנימוק כי אין דחיפות בביצוע העונש כבר עתה בטרם יתברר הערעור לגופו, וכי סיכויי הערעור הינם טובים מאוד.

עמל"ע 10747-04-14
תאריך:  24/04/2014   |   עודכן:  24/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לקוחות /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלח יד בכספי לקוחו ומערער על חומרת עונשו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוא לא פגע בשום אמון
במבה  |  24/04/14 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
צרכנית שרכשה את תוסף התזונה מרווה מרושתת אומגה 3 ממקור צמחי אומגה 3 של חברת אמברוזיה סופהרב יבואנית סולגאר טוענת כי המוצר התגלה כמזויף רעיל ומסוכן לבריאות
אלעזר לוין
"הממשלה רוצה עוד דירות, העיריות חוששות מהפסד הטל ההשבחה ומהוצאות מוגדלות למבני ציבור וחינוך"    עיריית תל אביב אישרה 360 פרויקטים של תמ"א 38    החניה - בעיה עיקרית
יצחק דנון
לקוח של לאומי קארד טוען כי נגבית שלא כדין תוספת תשלום של 7 שקלים לכרטיס מרוכשי כרטיסים לסינמה סיטי דרך אתר האינטרנט של לאומי קארד
איתמר לוין
פוגלמן: התערבותה של ועדת הערר תוגבל למקרים שבהם נפלה בה טעות מהותית או דופי חמור - אם כי אמת המידה להתערבות תהיה פחות חמורה מאשר בעת מינוי שמאי מוסכם בהליכים אחרים
עופר וולפסון
בכיר אמריקני רשמי מאשר כי כל ממשלה חדשה שתיווצר כתוצאה מפיוס בין פתח לחמאס תצטרך לדבוק בתנאים האמריקנים, וגם להכיר בישראל, או להסתכן באובדן התמיכה הכספית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il