חברת הרכבים החשמליים טסלה מוטורס מסרה (יום ג', 22.8.14) את שמונה המכוניות החשמליות הראשונות שלה ללקוחות בסין ומנכ"לה אילון מוסק, אמר כי החברה מתכננת לבנות בסין רשת ארצית של תחנות טעינה ומרכזי שירות מהר ככל שתוכל.
טסלה תשקיע ככל הנראה כמה מאות מיליוני דולרים בתשתית טעינה בסין, אמר מאסק לכתבים. הוא אמר שיפתח במדינה כמה מאות מרכזי שירות.
"ההנחיות שלי לאנשיי הן להוציא את הכסף מהר ככל שהם יכולים מבלי לבזבז אותו", הוא אמר.
החברה, שמקורה בקליפורניה, הודיעה בעבר כי מחיר מודל ה-S שלה בסין יעמוד על 121 אלף דולר. היא ציינה כי מסי יבוא ועלות המשלוחים אחראים להבדלים לעומת תג המחיר הנמוך יותר בבארה"ב - העומד על 81 אלף דולר.
הלקוחות הראשונים קיבלו את המכוניות בטקס קצר במשרדי טסלה בפארק התעשיה בייג'ינג, באתר בו הוקמה תחנת הטעינה הראשונה שלה במדינה.
המנהיגים סיניים מעוניינים לפתח את תעשיית הרכב החשמלית במדינה וקראו בשנת 2009 למכירות שנתיות של 500,000 מכוניות חשמליות עד 2015, אך בינתיים נסוגו מיעד שאפתני זה. הצמיחה בתעשיה בסין הייתה איטית, בין היתר בשל כללים המגבילים את הגישה לשוק, אלא אם כן היצרנים הזרים יחלקו את הטכנולוגיה הייחודית שלהם עם שותפים סיניים, שעלולים אחר כך להפוך ליריבים.
טסלה מקווה לשתף פעולה עם החברות State Grid ו-Southern Grid, מונופולי אספקת חשמל בבעלות המדינה, לתפעול תחנות הטעינה, אך "דיונים רציניים" טרם החלו, אמר מוסק. הוא אמר שהמכונית יכולה להיטען באמצעות שקע קיר רגיל, אך ציין כי תחנות הטעינה מזרזות את התהליך.