X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עורך הדין המייצג תובעים בנוגע לרמת חובב ביקש לפסול את השופטת שרה דברת והעלה שורה של טענות נגדה גרוניס קבע: הטענות חסרות כל שחר ובסיס, ומהוות שימוש לרעה בהליכי משפט
▪  ▪  ▪
דברת. חיפשו כל דרך לפסול אותה [צילום: בוצ'צ'ו]

עו"ד משה קפלנסקי הטיח רפש בשופטת שרה דברת והעלה נגדה טענות חסרות בסיס, בבקשת פסילה שכל מטרתה הייתה להלך עליה אימים. כך קובע (יום ג', 22.4.14), בחריפות יוצאת דופן, נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס.
קפלנסקי מייצג 82 איש, רובם בדואים, שהגישו תביעה בטענה לנזקי בריאות שנגרמו להם בידי המפעלים ברמת חובב. דברת, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דחתה את התביעה מכל וכל לאחר שקבעה בין היתר, כי היא מסתמכת על חוות דעת חסרת בסיס וחסרת ידע מקצועי מינימלי. ערעור על פסק הדין תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון.
דברת חייבה את התובעים בתשלום שכר טירחה בסכום כולל של 8 מיליון שקל, וקבעה שתקבע בנפרד את הסכום שישלמו כהחזר הוצאות לאחר שתקבל נתונים מ-20 הנתבעים. קפלנסקי ביקש ממנה לפסול את עצמה מלדון בשומת ההוצאות, ולאחר שבקשתו נדחתה - ערער לבית המשפט העליון.
לטענת קפלנסקי, דברת הייתה מיודדת עם יהודה ארד המנוח, שהיה אמור להעיד בתיק, והעובדה שלא גילתה זאת - מלמדת ש"משל משפט אישי נוהל על ידה על בסיס עקרונות ושיקולים שאינם נתמכים בדין, תוך משוא פנים מובהק". עוד נטען, כי בעלה של דברת - שהוא עורך דין - מקורב לראש מועצת עומר, פיני בדש, אשר התבטא בנוגע לפסק הדין, והוא אף מייצג בהליכים נגד בדואים. קפלנסקי הוסיף וטען, כי דברת התנהלה במשוא פנים בולט נגד מרשיו, נמנעה באופן רצוף מלקבל את ראיותיהם והתבטאה כלפיהם בצורה פוגענית בפסק הדין.
גרוניס דוחה מכל וכל את הטענות. לדבריו, ארד לא היה ידיד אישי של דברת אלא רק מכר שלה, הוא לא הופיע ברשימת העדים מטעם התובעים ובסופו של יום כלל לא העיד. לפיכך, הטענה בעניינו היא לכל הפחות "חסרת תום לב ואף נטענה בעלמא". קפלנסקי טען, כי דברת ניהלה עם ארד שיחות שהשפיעו על תוצאות המשפט - אך גרוניס אומר ש"זהו משפט אשר נזרק לחלל האוויר ללא כל ביסוס, רק כדי להטיל רפש על השופטת".
גרוניס מוסיף: "בדומה, מוטב היה שטענות המערערים הנוגעות לבן זוגה של השופטת ולקשריו עם ראש מועצת עומר, אשר נטענו בעלמא, לא היו מועלות ובוודאי לא כפי שנוסחו. נדמה שהמערערים חיפשו כל דרך לגרום לפסילת השופטת, באופן העולה עד כדי שימוש לרעה בהליכי המשפט".
על הטענות בנוגע לניהול המשפט אומר גרוניס, כי מקומן בהליך הערעור ולא בבקשת פסלות. עוד הוא מציין, כי מן הראוי שדווקא השופט שישב בדין הוא שיקבע את החזר ההוצאות, משום שהוא מכיר את התיק בצורה הטובה ביותר. מרשיו של קפלנסקי חויבו בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל.

תאריך:  23/04/2014   |   עודכן:  23/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קפלנסקי הטיח רפש בשופטת והילך אימים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ארד לא היה ידיד אישי של דברת א
מני2  |  23/04/14 07:00
2
שאלה: האם היה תיק כלשהו
בו הנפסק   |  23/04/14 12:47
3
גרוניס עושה חמור מזה
מישקה  |  24/04/14 03:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני שוחח עם עמיתו הרוסי ואיים בהחרפת העיצומים אם רוסיה תמשיך ברטוריקה המתלהמת שלה ואם לא תפעל לנסיגת הבדלנים מעמדותיהם במזרח אוקראינה
מחלקה ראשונה
אומר כי ההידברות עם הארגון אין משמעה ברירה בינו לבין ישראל    מוכן בתנאים להארכת המשא-ומתן
אלעזר לוין
קוטג' בכפר סבא - 2.65 מיליון שקל    דירה על הכרמל -2.38 מיליון    דופלקס בכרמל - 2.15 מיליון    דירה ברחובות - 2 מיליון שקל    קוטג' בבאר שבע - 1.55 מיליון שקל
עידן יוסף
זכה באירוויזיון השיר "אבניבי" בביצוע יזהר כהן ולהקת אלפא-ביתא
עידן יוסף
בעקבות התביעות והפרסומים על מעשים שליליים מצד שרה נתניהו כלפי עובדיה נעשו שינויים בבית ראש הממשלה שנועדו לצמצם את המגע והקשר בינה ובין בעלה לעובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il